Waarom kan ik niet betalen met iDEAL?

Neem contact op met uw bank. Uw bank kan u verder helpen en uitzoeken wat de status is van de betaling. Het is belangrijk dat u het 16-cijferige iDEAL-transactienummer uit uw rekeningoverzicht bij de hand heeft. Soms wordt een betaling verwerkt door een CPSP.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ideal.nl

Wat als iDEAL niet werkt?

Is uw betaling met iDEAL niet gelukt, dan kunt u via de iDEAL-beschikbaarheidspagina zien of uw bank momenteel een storing heeft of recent heeft gehad.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ideal.nl

Is er een storing bij iDEAL?

Op beschikbaarheid.ideal.nl kunt u real-time vaststellen of een specifieke consumentenbank mogelijk onbeschikbaar is. Desgewenst kunt u ook op meerdere manieren automatisch op de hoogte worden gebracht van iDEAL onbeschikbaarheid (verstoringen en gepland onderhoud).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ideal.nl

Welke banken doen mee aan iDEAL?

iDEAL wordt ondersteund door de volgende banken: ABN AMRO, ASN Bank, Deutsche Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RBS, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op banken.nl

Hoe kan ik met iDEAL betalen?

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U betaalt via de mobiel bankieren app of de internetbankieromgeving van uw eigen bank. iDEAL is namelijk een directe online overboeking van uw bankrekening naar de bankrekening van een ondernemer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ideal.nl

iDEAL gebruiken voor de App Store en iCloud

17 gerelateerde vragen gevonden

Hoeveel kan je betalen met iDEAL?

Je kunt via iDeal tot maximaal 5.000 euro per dag betalen. Wil je een hoger bedrag betalen met bijvoorbeeld Internet Bankieren? Pas dan eerst je limiet aan in Internet Bankieren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op triodos.nl

Hoe kan ik online betalen?

Binnen 2 minuten heb jij een digitale Betaalpas op jouw Android™ telefoon staan en kan je 'm gaan uitproberen.
  1. Ga naar "Mobiel Betalen" via de instellingen in de ING app.
  2. Maak een "mobiele pas" en lees en accepteer de voorwaarden.
  3. Bekijk hoe Mobiel Betalen werkt.
  4. Kies je "pincode"

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Kun je met iDEAL betalen zonder internetbankieren?

Ja, na het scannen van een iDEAL QR-code volgt altijd een iDEAL-betaling zoals u gewend bent, via de mobiel bankieren app van uw bank. Als een bank geen mobiel bankieren app heeft, dan kan de betaling worden afgerond in de mobiele betaalpagina's van de bank.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ideal.nl

Waarom geen instant payment?

In de volgende gevallen wordt een betaling niet als Instant Payment verwerkt: de bank van de begunstigde neemt niet deel aan Instant Payments. de rekening van de begunstigde heeft een actieve Overstapservice naar een bank die niet deelneemt aan Instant Payments.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Wat heb je nodig voor iDEAL?

Het bedrijf heeft hiervoor de volgende gegevens nodig:
  • Het 16-cijferig iDEAL-transactienummer uit uw rekeningoverzicht (u vindt dit nummer op de betaalomschrijving en begint met 0020 of 0030 of 0050 of 1150 of 0140 of 0170 of 0670 of 1030 of 0640 of 0370 of 0750),
  • Het bedrag,

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ideal.nl

Is er een storing bij de banken?

Er zijn op dit moment geen storingen bekend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoe betaal je met iDEAL Rabobank?

Betalen met iDEAL in de Rabo App
  1. Kies bij betaalmogelijkheden voor iDEAL.
  2. Selecteer 'Rabobank'.
  3. Controleer je betaalopdracht.
  4. Bevestig je betaling.
  5. Je hebt betaald.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Wat betekent systeemfout 999?

Je betaalpas is geblokkeerd voor de Rabo Scanner.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl-inloggen.nu

Is SEPA hetzelfde als iDEAL?

Een SEPA Credit Transfer heeft net als iDEAL het voordeel dat het een gegarandeerde betaling is. Dit betekent dat zodra de overboeking op geslaagd staat, deze niet door de consument kan worden teruggedraaid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op internetkassa.nu

Hoe betaal je met iDEAL ABN Amro?

Zo kunt u betalen met iDEAL

Kies bij de betaalmogelijkheden tijdens het afrekenen voor 'iDEAL'. Kies 'ABN AMRO app' en log in. Selecteer de juiste betaalrekening en kies voor 'Betalen'. Bevestig uw betaling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Wat is een SEPA iDEAL?

SEPA staat voor Single Euro Payments Area. De bedoeling van SEPA is om alle eurobetalingen te vereenvoudigen en te standaardiseren zodat er in de toekomst gebruik wordt gemaakt van één soort eurobetaling van of naar de Europese landen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op idealintegreren.nl

Welke banken werken met instant overschrijving?

Het kan bij volgende banken: Argenta, Bank de Kremer, Bank J. Van Breda & C°, Bank Nagelmackers, Belfius Bank, Beobank, BNP Paribas Fortis, bpost bank, CBC Banque, CPH Banque, Crelan, Europabank, Fintro, Hello bank!, ING België, KBC Bank, KBC Brussels en vdk bank.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op spaargids.be

Waarom ineens Rabo Scanner nodig?

Voor bedragen hoger dan € 2.000, heb je de Rabo Scanner nodig. Deze limiet kun je niet wijzigen. Als je geld wilt overboeken naar je eigen (spaar)rekening, heb je geen Rabo Scanner nodig tot een maximumbedrag van € 100.000 per week. Per keer kun je maximaal € 50.000 overboeken naar je eigen rekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoeveel kan ik overmaken met iDEAL Rabobank?

Limiet overboeking verlagen met de Rabo Scanner

De standaardlimiet voor een overboeking via de Rabo Scanner is € 50.000. Deze limiet geldt voor het totale bedrag dat je in één keer ondertekent met de Rabo Scanner. Je kunt je limiet verlagen naar een minimaal bedrag van € 5.000.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Wat is het maximum bedrag dat je kan overschrijven?

Er geldt geen maximumbedrag voor overschrijvingen, maar bij hele grote bedragen kan het zijn dat je bank om veiligheidsredenen bijkomende controles uitvoert of deze door het kantoor moeten worden uitgevoerd .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wikifin.be

Waarom kan ik niet meer contactloos betalen?

Een verstoring in het signaal dat door de betaalautomaat wordt gedetecteerd. De antenne voor contactloze communicatie is defect. De aangeboden kaart is defect of de kaart is niet geschikt voor contactloos betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ccv.eu

Hoe weet je of je contactloos kan betalen?

Een betaalautomaat die geschikt is voor contactloos betalen is te herkennen aan het contactloos betalen logo. Het staat op de zijkant van een automaat of in het scherm. Het geeft de plaats aan waar u uw betaalpas tegen de betaalautomaat moeten houden als u wilt betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op pin.nl

Hoe vaak kun je contactloos betalen per dag?

Contactloos betalen in Nederland

Je kunt tot en met € 50 per keer contactloos betalen zonder pincode. Voor bedragen boven € 50 heb je wel je pincode nodig. Als al je contactloze betalingen zonder pincode bij elkaar opgeteld het bedrag van € 100 hebben bereikt, betaal je de eerstvolgende keer met je pincode.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Populaire vragen