Start Outlook opnieuw en schakel de invoegtoepassing uit die het probleem veroorzaakte. Start daarna Outlook opnieuw. Zorg dat u het proces van opnieuw starten-uitschakelen-opnieuw starten uitvoert voor elke invoegtoepassing die oorspronkelijk in Outlook is ingeschakeld.
Een profiel herstellen in Outlook 2010, Outlook 2013 of Outlook 2016. In Outlook 2010, Outlook 2013 of Outlook 2016 kiest u Bestand . Kies Accountinstellingen > Accountinstellingen. Kies uw account (profiel) op het tabblad E-mail en kies vervolgens Herstellen.
Outlook starten in de veilige modus om het scherm 'Bezig met verwerken' op te lossen. Als Outlook niet meer reageert bij een scherm met de tekst 'Bezig met verwerken', sluit u Outlook. Vervolgens start u het programma in de veilige modus, sluit u het en opent u het in de normale modus om het probleem op te lossen.
Oorzaak: Uw internetprovider of netwerk heeft een firewall die verbindingen met de server voor uitgaande e-mail (SMTP) van uw e-mailservice blokkeert. Oplossing: Kijk of uw internetprovider of netwerkbeheerder een alternatieve SMTP-server biedt die u voor uw POP- of IMAP-account kunt gebruiken.
Je kunt het volgende doen: Controleer of je de gebruikersnaam en het wachtwoord correct hebt opgegeven. Als je authenticatie in twee stappen gebruikt, moet je misschien inloggen met een app-wachtwoord in plaats van je gewone wachtwoord. Als je nog steeds niet kunt inloggen, volg je deze stappen voor probleemoplossing.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Ga naar het menu Extra en selecteer Accounts. Selecteer het account in het linkerdeelvenster van het dialoogvenster Accounts. Klik op Geavanceerd en klik vervolgens op het tabblad Server. Schakel onder Microsoft Exchange en Adreslijstservice het selectievakje SSL gebruiken om een verbinding te maken in.
Invoegtoepassingen controleren uitschakelen
Open de rubriek Invoegtoepassingen en kies bij Beheren de optie COM-invoegtoepassingen. Druk op nu de knop Starten en verwijder de vinkjes bij alle invoegtoepassingen, waarna je Outlook (in standaardmodus) herstart.
Uw Outlook.com-account is mogelijk tijdelijk geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteit is gedetecteerd. Een geblokkeerd account is natuurlijk vervelend, maar het is belangrijk dat u wordt beschermd tegen fraude of misbruik. U kunt de blokkering van uw account als volgt opheffen.
Verwijder je browsegeschiedenis
Een andere oplossing om Hotmail en Outlook weer aan de praat te krijgen, is door de cache en cookies van je browser te verwijderen. De manier waarop je dit kunt doen, is afhankelijk van het type browser dat je gebruikt. Meer hierover lees je in deze How-To.
Weet u uw gebruikersnaam, maar bent u het wachtwoord vergeten en moet u het opnieuw instellen? Ga naar passwordreset.microsoftonline.com/ als uw beheerder u heeft gemachtigd om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Neem contact op met de beheerder als u geen machtigingen hebt om uw wachtwoord te wijzigen.
De DNS-server reageert dan niet, omdat hij tijdelijk niet bereikbaar is. Meestal kan dat probleem worden opgelost door van browser te wisselen of door de instellingen van de firewall te veranderen. Het opnieuw opstarten van de router kan het probleem ook oplossen.
Klik in Windows (Vista en 7) op "Start", typ "cmd" en bevestig met <ENTER>. De opdrachtprompt opent in een nieuw venster. Typ er "ping mijnorganisatie.be" en druk op <ENTER>. Het IP-adres van de server waarmee je verbonden bent, is in dit geval 72.14.221.104.
Verbinding maken met een computer of bestandsserver
Tik op 'Verbind met server'. Geef de naam van een lokale host of een netwerkadres op en tik op 'Verbind'. Tip: Nadat je verbinding met een computer of bestandsserver hebt gemaakt, verschijnt deze in de lijst 'Recente servers' in het scherm 'Verbind met server'.
Controleer of alle instellingen van uw e-mail programma correct staan (zie hier). Controleer of u een antivirus programma/firewall hebt. Indien u die hebt, kunt u best eens proberen om deze te deactiveren/verwijderen. Uit ervaring merken we dat deze programma's regelmatig aan de oorzaak liggen van e-mail problemen.
Webmail werkt op mailserver, de e-mail die u ziet in de webmail staan dus op de mailserver. Outlook en andere e-mail programma's staan op uw computer. Een e-mail programma wordt ingesteld om de e-mail van de mailserver op te halen. Standaard wordt de e-mail dan ook van de mailserver verwijderd.
Outlook is verkrijgbaar als gratis versie. Daarnaast is Outlook Premium onderdeel van het Office 365 pakket, waarmee je altijd toegang hebt tot de meest uitgebreide functies van Office, zoals Word, Excel en Teams.
Als de mobiele Outlook-app bij het openen vastloopt, wist u de cache van de browser op uw apparaat. Vervolgens verwijdert u de app en installeert u deze opnieuw.