Indien uw creditcard geweigerd wordt, kan dit een meerdere oorzaken hebben, bijvoorbeeld: · Uw creditcard is verlopen – ga na of uw creditcard nog geldig is. · U heeft het limiet van uw creditcard bereikt of overschreden – dit kunt u nagaan bij uw bank.
Je creditcard kan geweigerd worden door drie mogelijke redenen: de instellingen voor je rekening en kaart, onvoldoende saldo, of onjuiste informatie. Het kan zijn dat je creditcard niet ingesteld is voor online betalingen. Controleer je bank om te bevestigen of dit kan.
Iets simpels als een ontbrekend cijfer op uw creditcardnummer, vervaldatum of CVV-beveiligingscode kan een mislukte transactie veroorzaken. Het dubbelchecken van de informatie op uw betalingsformulier en ervoor zorgen dat deze overeenkomt met uw factuurgegevens kan de truc zijn.
Meest voorkomende oorzaken van een mislukte creditcardbetaling: Er is niet genoeg krediet beschikbaar of de maximale kredietlimiet is bereikt. De bank van de creditcard heeft een fraudewaarschuwing op je kaart laten zetten. Het kaartnummer, de vervaldatum, het adres of de veiligheidscode is onjuist ingevoerd.
Als je creditcard niet geaccepteerd wordt, kan dat verschillende redenen hebben: Je hebt per ongeluk het nummer van je creditcard niet juist ingevuld. Controleer of het nummer dat je hebt ingevuld juist is. Je hebt de naam niet exact overgenomen zoals deze op je creditcard staat vermeld.
Uw kaart kan om verschillende redenen worden geweigerd: de kaart is verlopen; u hebt uw kredietlimiet overschreden; de kaartuitgever ziet verdachte activiteiten die kunnen wijzen op fraude; of een hotel, autoverhuurbedrijf of ander bedrijf heeft uw kaart geblokkeerd (of gereserveerd) voor het geschatte totaalbedrag van uw rekening.
Soms worden kaarten geweigerd omdat de betaalkaart nog niet is geactiveerd. Dit kan worden opgelost als de kaarthouder het opgegeven activeringsproces voltooit. Een betaalkaart die is verlopen, wordt geweigerd en kaarthouders moeten een andere betaaloptie gebruiken.
Probeer een andere betaallezer . Controleer of de winkel mobiele betalingen accepteert. Neem contact op met uw bank om erachter te komen of er een probleem is met uw kaart. Probeer een andere betaalmethode.
Wat als de kaart niet werkt of wordt geweigerd? Controleer eerst of de kaart geschikt is voor contactloze betalingen (controleer of u op de kaart het symbool voor contactloze betalingen . ziet). Als u dit symbool ziet, vraag uw klant dan om de contactloze betaling opnieuw te proberen.
Soms wordt een transactie geweigerd vanwege onvoldoende saldo. Check in je account of je voldoende saldo hebt om de aankoop af te ronden.
Onvoldoende fondsen : Meestal mislukken betalingen omdat de klant niet de vereiste fondsen op zijn rekening heeft om de transactie te dekken – of omdat hij zijn kredietlimiet heeft overschreden. In beide gevallen zal zijn bank de betaling doorgaans weigeren.
Creditcards worden in bijna alle landen geaccepteerd. Vrijwel alle bekende hotels, autoverhuurbedrijven en winkels aanvaarden de kaart als betaalmiddel. Sommige bedrijven, zoals de bekende autoverhuurders, aanvaarden juist uitsluitend creditcards en geen andere betaalmiddelen.
Als u geen beschikbaar krediet hebt nadat u uw creditcard hebt afbetaald, is het mogelijk dat de uitgever van de kaart een blokkade op de rekening heeft geplaatst . De redenen voor de blokkade kunnen zijn dat u uw kredietlimiet hebt overschreden of betalingen hebt gemist, vooral als u dit herhaaldelijk doet.
De creditcardmaatschappij neemt de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van je creditcard. Als deze organisatie vermoedt dat een betaling frauduleus is, zal zij de betaling blokkeren.
De voornaamste oorzaken en de mogelijke oplossingen waarom u geen betaling of geldopneming kan uitvoeren met uw debetkaart zijn: uw kaart is beschadigd of onleesbaar. uw kaart is niet geactiveerd voor het buitenland. het beschikbaar en/of het saldo van uw betaalrekening zijn onvoldoende.
Creditcard niet geaccepteerd
Sta je in de winkel, controleer dan of de betaalautomaat het logo van Mastercard of Visa heeft. Zie je geen logo, dan is de kans groot dat je in deze winkel niet met creditcard kunt betalen. Met je betaalpas of contant geld betalen, zijn dan de manieren om af te rekenen.
Er zijn verschillende redenen waarom een debitcard kan worden geweigerd, zelfs als u geld op uw rekening hebt staan. Veelvoorkomende redenen zijn reizen en het bereiken van uw dagelijkse aankooplimiet . Houd uw kaarten in de gaten en overweeg budgetteringsapps te gebruiken om te voorkomen dat uw debitcard wordt geweigerd.
Gebruikersrapporten geven aan geen actuele problemen bij International Card Services (ICS)
Er zijn veel redenen waarom een creditcard niet goed werkt. Meestal komt dit door normale slijtage . Als u het niet kunt repareren of als de kaart onherstelbaar beschadigd is, neem dan contact op met uw kaartuitgever voor een vervangende kaart. Het duurt meestal tussen de 3 en 7 werkdagen voordat u een nieuwe kaart ontvangt.
De wet verplicht niemand om wettige betaalmiddelen te accepteren. Winkeliers mogen contant geld (biljetten en munten) of betalen met een pinpas of creditcard weigeren. Wel moeten winkeliers duidelijk laten weten welke betaalmiddelen ze niet accepteren.
Taplimieten worden ingesteld door de kaartuitgever en zijn afhankelijk van hun risicobereidheid, aangezien de uitgever de klap krijgt voor ongeautoriseerde transacties op uw debit- of creditcard . Een lage taplimiet legt minder financiële last op een kaartuitgever als de kaart van een gebruiker wordt gecompromitteerd.
Weigert je RaboCard of Rabo GoldCard dienst? Het kan zijn dat wij je creditcard hebben geblokkeerd. Dit doen we bijvoorbeeld als er drie keer een verkeerde pincode in wordt getoetst. Zo beveiligen we je creditcard tegen eventueel misbruik door anderen.
De meest voorkomende redenen waarom creditcards worden geweigerd
Onvoldoende saldo : Een kaarthouder probeert zijn creditcard te gebruiken, maar heeft zijn kredietlimiet bereikt. Transactiefout: Een kaarthouder typt creditcardgegevens verkeerd, zoals het kaartnummer, de CVV2-code of de pincode.
Enkele redenen waarom creditcardmaatschappijen transacties kunnen weigeren, zijn dat uw aankoop uw kredietlimiet overschrijdt of dat de aankoop is gedaan op een locatie waar u normaal gesproken niet winkelt . Als de creditcarduitgever uw transactie weigert, is het een goed idee om het nummer op de achterkant van uw kaart te bellen en erachter te komen waarom.