Rituals begrijpt heel goed dat het niet gaat om de producten zelf.In plaats daarvan verkopen ze pure luxe en verwenmomenten, zowel voor jezelf als om anderen mee te verrassen. Dat is geld waard, waardoor je bereid bent om 2x zoveel te betalen ten opzichte van vergelijkbare producten bij andere merken.
Daarnaast reageren bepaalde geurstoffen op zonlicht, waardoor je huid beschadigd en uiteindelijk verouderd. Zo ook The Rituals anti-aging serums. Het zit vol met irriterende stoffen, die dus voor aging kunnen zorgen.
Maar na nog wat bellen & mailen, kwam er wel degelijk een echt antwoord. Van het PR bureau dat Rituals vertegenwoordigt kreeg ik de officiële statement van Rituals omtrent natuurlijke ingrediënten, maar ook een concreet cijfer: “Het percentage natuurlijke ingrediënten is voor de hele [Namasté] lijn gemiddeld 98%.”
"De filosofie van Rituals zit dicht aan tegen de tijdsgeest van nu, waarin mindfulness en yoga een belangrijke rol spelen", zegt hij. Dat zijn bedrijf veel innoveert is de andere succesfactor: "Zelfs midden in de crisis groeiden wij door, omdat wij blijven investeren in innovatie, mensen en winkels."
95% van de producten wordt geproduceerd in Europa. Rituals werkt uitsluitend met verantwoorde leveranciers en controleert en stimuleert zijn leveranciers actief om hun maatschappelijke en milieuprestaties continu te verbeteren. Alle eigen winkels en kantoren maken volledig gebruik van groene energie.
We gebruiken geen microplastics of microbeads in onze producten.
Heerlijke zachte crème, die snel intrekt en makkelijk uitsmeert. Daarnaast ruikt de crème ook erg lekker. Sinds ik deze crème gebruik voelt mijn huid veel soepeler aan in de ochtend, erg prettig.
We verkochten luxe producten voor een betaalbare prijs. We hadden geen doelgroep op basis van leeftijd, of geslacht, maar op basis van mindset: mensen die wilden genieten. En we zetten in op het creëren van kleine geluksmomentjes, even stilstaan in de hectiek van alledag.
Als er een ondernemer is, die weet wat bedrijfsgroei is, dan is het Rituals-baas Raymond Cloosterman.
Het bedrijf werd in 2000 opgericht door Raymond Cloosterman, een voormalig medewerker van Unilever. Met een kleine investeringskring van vrienden begon het bedrijf in een kelder aan de Herengracht in Amsterdam. Het eerste filiaal van Rituals opende zijn deuren in de Kalverstraat, eveneens in de hoofdstad.
We zijn een wereldwijd merk dat in het jaar 2000 is opgericht in Amsterdam. Tegenwoordig is Rituals actief in meer dan 807 winkels, 2700 shop-in-shops verspreid over 33 landen in Europa, Azië, het Midden-Oosten en Noord- en Zuid-Amerika.
Dermatologisch getest op de gevoelige huid. Huidgevoel zonder olie, parfumvrij. The Ritual of Namasté Sensitive productlijn bestaat uit formules die speciaal ontwikkeld zijn om de huid te kalmeren en verzachten.
De Ritual of Ayurveda Shampoo maakt gebruikt van ingrediënten van de Arganboom. Dit is één van de oudste bomen ter wereld en komt uit Marokko.
Het leuke aan werken voor Rituals is de connectie die je hebt met de klant en je collega's. Het is een groeiend bedrijf en een super fijne werk sfeer! Als je open staat voor uitdaging op werk gebied raad ik werken bij Rituals zeker aan!
Geurstokjes zijn het minst schadelijk voor je gezondheid. Het houdt weinig tot geen risico in omdat de vloeistof niet verhit wordt. Je kan enkel een allergische reactie oplopen indien de huid in contact komt met de vloeistof zelf (wat natuurlijk niet de bedoeling is).
The Ritual of Ayurveda doucheschuim
Ze voeden je huid en drogen deze echt totaal niet uit. Ook zijn ze allemaal (vrij sterk) geparfumeerd waardoor je hele douche naar het schuim ruikt.
Waar worden onze producten geproduceerd? Alle cosmetica producten worden geproduceerd door specialistische laboratoria en hi-end cosmetica bedrijven in Europa. Bevatten de producten plastic scrubdeeltjes? Alle Rituals producten zijn 100% plastic scrub vrij!
Hoe staat Rituals er nu voor? Rituals beschikt tegenwoordig wereldwijd over meer dan 650 winkels, verspreid over 27 landen. Oprichter Raymond Cloosterman is duidelijk over zijn ambitie: hij wil van Rituals een wereldmerk maken.
Persoonlijk leven. Cloosterman is getrouwd met Colette van Eerd. Zij is telg uit de superfamilie Van Eerd en sinds 2011 ceo bij Jumbo. Samen hebben ze 4 kinderen en wonen ze een groot deel van het jaar in het Belgische Knokke.
Cosmeticaketen Rituals maakt geen reclame voor zijn producten, maar probeert klanten aan zich te binden via social media. “Op de verschillende social media-kanalen hebben we direct contact met onze klanten”, vertelt hoofd marketing van Rituals, Nicole Verburg, donderdag tijdens het Social Media Congres 2012.
Tegenwoordig beheert Rituals meer dan 600 winkels in 27 landen in Europa, Azië, het Midden-Oosten en Noord-Amerika. Volgens de strategie van het bedrijf worden alle winkels in eigen beheer gerund. We gebruiken daarom geen franchisesysteem in nieuwe landen of in de landen waar we momenteel al winkels hebben.
Rituals is een cosmetica merk. Dit cosmetica merk is gericht op luxe artikelen die de kleine dingen in het leven bijzonder te maken. Van routines bijzondere rituelen maken, dat is waar Rituals voor wil zorgen. De producten van Rituals zijn gebaseerd op oude tradities uit Aziatische landen.
Een algemene richtlijn bij het kiezen van een geschikte textuur voor jouw huidtype: bij een normale tot droge huid kies je voor een crème- of lotiontextuur die je huid voedt en hydrateert, bij een vette huid kies je voor producten met een lichte textuur of een gel die je poriën niet verstoppen, als je een gecombineerde ...
Er zijn milieukeurmerken voor cosmetica die eisen dat er geen microplastics in je crème, bodywash of tandpasta zitten; het Europees Ecolabel en het Scandinavische Nordic Swan. Je kunt ook letten op keurmerken voor natuurcosmetica zoals COSMOS Organic & Natural of Natrue.