Picnic bezorgt boodschappen gratisEen ander unique selling point van Picnic is dat het online-only opereert. Het heeft dus geen supermarkten verspreid over het land waar consumenten hun boodschappen kunnen doen. Hierdoor zit Picnic niet vast aan hoge huurkosten en kan het daardoor veel goedkoper te werk.
Picnic: gratis bezorging. Picnic heeft de laatste jaren een flinke groei doorgemaakt. Het is een online supermarkt en heeft geen fysieke vestigingen. Het bedrijf draait om online, en dat merk je.
Online supermarkt Picnic zit met 3 procent boven het gemiddelde, net als de Noord-Nederlandse keten Poiesz (7 procent). Bij Spar betaal je veruit het meeste voor je basisboodschappen: de prijzen liggen daar 26 procent boven het gemiddelde.
Waar concurrent Picnic gelooft in zijn bekende compacte bestelwagentjes, rijden de bezorgers van supermarkt-app Crisp rond in 'gewone', grote bestelwagens.
Voor het bezorgen van de boodschappen maakt Picnic gebruik van elektrische autootjes met een maximale snelheid van 50 km per uur. De wagentjes, die een uitstraling hebben van de ouderwetse melkwagens, zijn net iets smaller dan normale auto's.
Sinds de oprichting van Picnic kocht het bedrijf zijn producten in via Boni bij de inkooporganisatie Superunie. In 2020 werd besloten om Superunie in te ruilen voor Edeka.
Waar komen de boodschappen vandaan? Het centrale verzamelpunt van Picnic staat in Nijkerk. Dat is overdag zo goed als leeg. 's Ochtends komen de leveranciers naar het warehouse, waarna de bestellingen naar verschillende distributiecentra gebracht worden, zoals The Wall voor Leidsche Rijn.
UTRECHT – Online supermarkt Picnic is bij het online bestellen van boodschappen flink goedkoper dan Albert Heijn en Jumbo. Het prijsverschil bij een boodschappenlijst voor drie dagen eten voor een gezin loopt op tot €25, aldus een test die is uitgevoerd door AD.
Er is dus ook maar één kostprijs voor een ijsje. En toch betalen we verschillende prijzen", zegt Joris Beckers. Zo is op de site van Picnic te zien dat je in Nederland 1,83 betaalt voor een fles Coca Cola en dat is 1,08 in Duitsland! Een pot Nutella kost in Nederland 3,02 en in Duitsland 2,79.
Crisp-gebruikers kunnen alleen via de app op de smartphone of tablet (iOS en Android) boodschappen doen. Zij moeten minimaal 50 euro besteden. De bezorging kost 2,95 euro en is gratis vanaf 75 euro.
Is het de bedoeling om fooi te geven aan de bezorger? Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Gratis bezorging is en blijft gratis bezorging, dus onze Runners rekenen nergens op. Mocht je toch vinden dat hij of zij een extraatje verdient, dan ben je natuurlijk vrij om iets te geven.
Naast alle bekende A-merken en ons eigen Picnic huismerk, kan je in onze app ook terecht voor vegetarische, biologische en lokale producten.
Supermarktketen Jumbo sluit zich aan bij Everest, een Europese inkooporganisatie waar ook onder andere online supermarkt Picnic en de Duitse keten Edeka bij zijn aangesloten.
Wij zijn Picnic, supermarkt op wielen. En achter onze kleine wagentjes zit een enorm voordeel: altijd lage prijzen, altijd gratis bezorgd en altijd supervers. Picnic werd in 2015 opgericht door ondernemers Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller en Bas Verheijen.
Picnic koopt sinds zijn oprichting in 2015 via investeerder van het eerste uur Boni in bij Superunie.
Verdien €12,76 per uur
Inclusief gratis lunch en diner bereid door onze chefs. Daarbovenop krijg je ook tot 80 kilometer per dag van je reiskosten terug.
Vanaf maart is het biertje exclusief verkrijgbaar bij Picnic. Voor Toast Ale en De Molen gaat het om een primeur bij de websuper. Bakkerij Fuite levert al sinds 2015 brood aan Picnic.
Picnic mag zijn Duitse producten, die goedkoper zijn dan dezelfde producten in Nederland, blijven aanbieden in Nederland.
Lidl is 3 procent goedkoper dan gemiddeld en Aldi zit, samen met Albert Heijn, op 1 procent onder het gemiddelde. De prijzen bij Jumbo en Plus zijn gemiddeld.
Bij de grote twee ketens, Jumbo en Albert Heijn, schommelen de prijzen rond het gemiddelde. Spar is dus de duurste. Basisproducten zijn hier 20 procent duurder dan wat je gemiddeld kwijt bent in een supermarkt. De gemiddelde prijzen komen overeen met wat de twee marktleiders Albert Heijn en Jumbo voor hun waar rekenen.
De tasjes waarin we je boodschappen bezorgen zijn meer en meer gemaakt van oude tasjes. Samen met jou zorgen we stap voor stap voor een volledig gesloten kringloop. Hoe meer tasjes we terugkrijgen, hoe minder nieuwe grondstoffen er nodig zijn.
AfterPay (achteraf betalen)
AfterPay voert voor Life is a Picnic het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een digitale acceptgiro van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen.
Afgelopen jaar steeg de netto-omzet van Picnic met 27,7 procent naar 918,3 miljoen.Daarop leed het bedrijf een verlies van 208,7 miljoen, zo blijkt uit het woensdag gedeponeerde jaarverslag. Dat is fors meer dan in 2021, toen Picnic een min van 114,7 miljoen in de boeken had staan.
Picnic stopt tijdelijk met het bezorgen van diepvriesproducten. Droogijs, dat de onlinesupermarkt gebruikt om pizza's en ijsjes bevroren te houden, is niet meer leverbaar vanwege de hoge gasprijzen. ,,Wij vinden het een ingewikkelde situatie'', zegt topman Michiel Muller over het gebrek aan droogijs.
Statiegeld en tasjes
Heb je nog statiegeldflessen in huis? Geef ze gerust aan ons mee. Je hoeft ze niet per se bij ons gekocht te hebben, zolang we het type fles maar in de winkel hebben. Het statiegeld krijg je uiteraard van ons terug.