De meestvoorkomende redenen om een brief terug te sturen zijn: De brief is niet gefrankeerd.De brief is te weinig gefrankeerd.Op de brief staat een fout adres.
Dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn: De post is bezorgd op het verkeerde adres. De post is bezorgd op het juiste adres, maar is gericht aan iemand anders.
Onvolledig, onleesbaar of onjuist adres . Geadresseerde niet op adres (onbekend, verhuisd of overleden). Post niet opgehaald. Post geweigerd door de geadresseerde op het moment van bezorging.
Als de bestemmeling je zending niet afhaalt binnen de 15 kalenderdagen, wordt deze terug naar jou verzonden. Zorg er dus voor dat je naam en adres duidelijk vermeld staan op je zending.
Bezorging geprobeerd, geadresseerde niet bekend op adres. Dit betekent dat de brief, zoals geadresseerd, is bezorgd (of geprobeerd) maar vervolgens weer in de poststroom is geplaatst omdat de ontvanger niet overeenkwam met degene die zich op dat moment op het adres bevond. Huis, appartement, kantoor of gebouw niet bewoond.
Als u een retourbericht aan de afzender ontvangt ondanks dat u het juiste adres hebt, is het mogelijk dat de ontvanger is verhuisd, de post heeft geweigerd of een probleem had met zijn adres waardoor de vervoerder de uitgaande post niet kon bezorgen. Het is het beste om rechtstreeks contact op te nemen met de ontvanger of het postkantoor om het probleem op te lossen .
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
Als je niet thuis bent, zal je een afwezigheidsbericht in je brievenbus ontvangen.Daarop staat alle informatie over je aangetekende zending die wij hebben ontvangen van de afzender. Ook via Track & Trace vind je die informatie terug.
In 2018 heeft de USPS zijn notice-left formulieren bijgewerkt met een ruimte waar de postbode de naam van de afzender kan schrijven . Dit zou voldoende moeten zijn om de afzender te identificeren. Als de naam van de afzender om een of andere reden niet op de kennisgeving staat, draai hem dan om en u vindt de trackingcode van het item.
Gevolgen van weigering
Weigeren van een aangetekende brief betekent niet dat de inhoud niet in werking treedt en het is dan ook volledig je eigen risico. Per wet is geregeld dat de verklaring ook in werking treedt als het je eigen schuld is dat de verklaring niet of niet op tijd bij jou terecht komt.
Vaak is de belangrijkste reden hiervoor 'Undeliverable as Addressed' (UAA), wat betekent dat de postdienst het adres op het etiket of de envelop van uw post niet kon identificeren of vinden. Het adres kan onjuist, onleesbaar of onvolledig zijn.
Sorry, dit mag natuurlijk niet gebeuren! Post die verkeerd is bezorgd kun je gewoon in de oranje brievenbus stoppen of afgeven bij een PostNL-punt. Wij zorgen ervoor dat de post alsnog op het juiste adres wordt bezorgd.
Als het poststuk onjuist is geadresseerd en geen retouradres heeft, wordt het poststuk verwerkt door het lokale Post Office™ of naar het Mail Recovery Center gestuurd . Als uw poststuk niet binnen 7 dagen na de verzenddatum is aangekomen, kunt u: Een zoekverzoek indienen in de Missing Mail-applicatie, OF.
Schending van het briefgeheim
Het maakt hierbij geen verschil of de post afkomstig is van een buur, familielid of een andere persoon. Deze post wordt als vertrouwelijk beschouwd en u hebt geen recht om deze te openen zonder uitdrukkelijke toestemming van de geadresseerde.
Als een postontvanger de post probeert te retourneren of door te sturen zonder extra portokosten te betalen wanneer dat nodig is , wordt de post voorzien van het stempel 'Te retourneren voor porto' en teruggestuurd naar de ontvanger.
Als een brief geen retouradres heeft, kunt u soms bepalen waar de brief vandaan is verzonden aan de hand van de poststempel . De poststempel is een stempel die de postdienst op een stuk post plakt om de datum en plaats van verzending aan te geven.
U kunt om verschillende redenen aan de ontvangende kant van dergelijke correspondentie staan. Het kan van alles zijn, van officiële documenten tot overheidsmededelingen of zelfs persoonlijke brieven die met spoed worden verzonden. De afzender heeft mogelijk voor Certified Mail gekozen voor extra beveiliging en bewijs van levering , wat het des te interessanter maakt.
Wanneer je een regel overtreden hebt én er een proces-verbaal wordt opgemaakt, zal je per aangetekende brief op de hoogte gebracht worden dat een administratieve procedure opgestart is. Daarbij wordt ook een kopie van het proces-verbaal bezorgd.
U kunt erachter komen wie de brief heeft verzonden door het nummer te bellen dat op het briefje staat dat is achtergelaten en de USPS-servicemedewerker het aflevernummer op het briefje te geven . Zij zullen u de naam van het bedrijf of de persoon en het adres vertellen.
Een gerechtsbrief een aangetekende brief van de griffie van de rechtbank. Het kan bijvoorbeeld een oproeping zijn voor een zitting of de mededeling van een beslissing van de rechtbank. Als de bestemmeling de brief ontvangt ondertekent hij een ontvangstbewijs.
De meestvoorkomende redenen om een brief terug te sturen zijn: De brief is niet gefrankeerd.De brief is te weinig gefrankeerd.Op de brief staat een fout adres.
Er zijn een paar redenen waarom een bestelling kan worden teruggestuurd naar de afzender, maar meestal is het vanwege een onbestelbaar adres . Andere gevallen zijn dat het pakket niet is opgehaald bij de douane of is geweigerd/geretourneerd door uw eindklant. U ontvangt een bericht zodra de bestelling bij ons is aangekomen.
Post gericht aan iemand anders
Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.