Als je je speaker of scherm nog steeds niet kunt vinden in de Google Home-app, probeer je het volgende: Gebruik een ander ondersteund mobiel apparaat om de speaker of het scherm voor Google Nest of Home in te stellen. Verplaats de speaker of het scherm naar een andere locatie.
Als de Google Assistent niet werkt of reageert op 'Hey Google' op je Android-apparaat, zorg er dan voor dat de Google Assistent, Hey Googleen Voice Match aan staan: Ga op je Android-telefoon of -tablet naar de Assistent-instellingen of open de Google Assistent-app. en zeg 'Assistent-instellingen'.
Als je wifi-verbinding is verbroken of als je onlangs je wifi-naam, wachtwoord of serviceprovider hebt gewijzigd, moet je misschien je speaker of scherm voor Google Nest of Google Home opnieuw instellen.
Start je apparaat opnieuw op en probeer de zoekopdracht opnieuw. Als je verbinding met internet kunt maken, kun je de Google-app updaten naar de nieuwste versie. Als je wilt nagaan of je resultaten krijgt, probeer je de zoekopdracht opnieuw.
Check je opslagruimte
Downloads en installaties van apps kunnen worden onderbroken als er te weinig opslagruimte op je apparaat beschikbaar is. In de volgende gevallen kan je apparaat weinig opslagruimte hebben: Je krijgt een melding over opslagruimte. Er is minder dan 1 GB beschikbaar op je apparaat.
De Google Home heeft een adviesprijs van 149 euro en is verkrijgbaar in één kleur: wit. Voor een Home Mini betaal je 59 euro, en heb je de keuze uit een zwarte, witte en koraalroze versies. Die laatste variant wordt alleen verkocht via Google's eigen webwinkel.
Zorg eerst dat het volgende in orde is: Je Google Nest- of Home-speaker of -scherm staat aan en is aangesloten op een stopcontact. De microfoon is niet gedempt. Google Home: Tik op de achterkant van het apparaat op de knop om de microfoon te dempen.
Vanaf het Chromecast-apparaat
Terwijl de Chromecast is aangesloten op de tv en de voeding, houd je de knop op de achterkant van de Chromecast ingedrukt. Het ledlampje moet geel knipperen. Als het ledlampje wit brandt, laat je de knop los. Daarna wordt de Chromecast gereset.
Als je versie 7.1 of lager van de Google App hebt volg dan deze stappen om Google weer te trainen met je stemherkenning: Tik op de startknop van je telefoon. Tik nu op het kompasicoontje rechtsonder en hierna tik op je profielfoto of je initiaal. Kies nu ”Ok Google” detectie > Spraakmodel verwijderen > OK.
Start opnieuw op en schakel de stemhulp in
De meest voor de hand liggende oplossing is het opnieuw aanzetten van je Android-smartphone en daarna controleren of de Google Assistent weer werkt.
De Google Home Max is de grootste speaker, mét de beste geluidskwaliteit. Daar betaal je dan ook wat meer voor. Maar je kunt er een goed feestje mee geven.
Het grote verschil is dat Google Nest Mini de nieuwe verbeterde versie van Google Home Mini is. Het product beschikt nu over betere geluidskwaliteit, een ophang gat, verbeterde microfoons en verbeterde chip (meer mogelijkheden).
Waar de Google Assistant de spraakbesturing in huis mogelijk maakt, is Google Home over het algemeen de slimme speaker van Google. De Google Home was/is de grotere variant van de Google Home Mini. Vaak kun je deze speaker herkennen aan de ronde vormen.
Als uw Android-besturingssysteem up-to-date is maar u nog steeds meldingen ontvangt dat het besturingssysteem niet compatibel is met uw apparaat, probeer dan de cache en gegevens van de Play Store-app te wissen.
Het probleem kan worden opgelost door de download of het installatieproces opnieuw te starten. Volg deze stappen: Annuleer en start de download overnieuw. Controleer dat je netwerkverbinding nog actief is.
terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Houd de knop voor het terugzetten van de fabrieksinstellingen aan de onderkant van de Home Mini ingedrukt. Deze bevindt zich onder het netsnoer. Zoek naar een stip op de basis.Na 5 seconden begint je apparaat met het proces om het terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Als je je app niet kunt vinden op bepaalde Android-apparaten, is het mogelijk dat die apparaten niet worden ondersteund of worden uitgesloten door je app. Meer informatie over hoe je de ondersteunde en uitgesloten apparaten voor je app bekijkt.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.