Één van de belangrijkste redenen van het succes van Fortnite is de prijs… het is namelijk gratis. Dat maakt het heel toegankelijke voor iedereen om te proberen. Toch verdient Epic Games heel goed aan het spel, doordat je allerlei extra's kunt kopen.
350 miljoen mensen
Games zijn altijd leuk om te spelen, vooral als ze gratis zijn, toch?! Het is dan ook niet zo gek dat het spel Fortnite door meer dan 350 miljoen spelers wordt gespeeld over de hele wereld!
15 redenen waarom ik Fortnite zo leuk vind:
De dansjes zijn echt kapot leuk en het is echt heel grappig om te zien. Met je vrienden speel je tegen andere vriendengroepen. Je kan het oneindig vaak opnieuw spelen. Er gebeuren steeds andere grappige dingen, dus geen enkel potje is hetzelfde.
1 in je dagelijks leven en eigenlijk alles moet ervoor wijken. Spijbelen, huiswerk niet maken, afspraken niet nakomen om maar te kunnen gamen. Je hebt geen controle meer hoeveel je speelt. Dat zorgt voor ruzies en spanningen thuis, waardoor je je terugtrekt op je kamer, waar je je kunt ontspannen met een game.
Fortnite heeft een leeftijdsindicatie van 12 jaar en ouder. Dit komt omdat het spel draait om het overleven van personages (in de vorm van een schietspel). Het spel wordt echter in de praktijk ook veel door kinderen onder de 12 gespeeld. Op basisscholen is het spel dan ook erg populair.
Fortnite is gratis te installeren, maar het kopen van allerlei items, nieuwe personages en wapens gebeurt met echt geld. Ook kun je een 'Battle Pass' kopen die 1 seizoen geldig is. Dat is ongeveer 3 maanden. Tijdens die periode maak je aanspraak op extra beloningen, zoals items en punten.
De game verdient per minuut ongeveer 3186 euro, dat is 191 duizend euro per uur en ongeveer 4,6 miljoen euro per dag.
Volgens haar kunnen de effecten op het dagelijks leven groot zijn. "Kinderen kunnen bijvoorbeeld agressief worden als ze niet mogen spelen. Het huiswerk lijdt eronder en in de ergste gevallen spijbelen kinderen om het spel te spelen." Bij Fortnite maakt zij zich vooral zorgen omdat deze game zo verslavend is.
250 miljoen mensen spelen inmiddels Fortnite, waarvan 35 procent vrouw is. Dat meldt Epic Games. Volgens de ontwikkelaar heeft het succes van concurrent Apex Legends vooralsnog geen effect op de populariteit van Fortnite.
Fortnite (Battle Royale) is een gratis online survivalspel in een cartoonachtige tekenstijl, waarbij je als laatste moet zien over te blijven op een eiland. Je kan het alleen spelen, met z'n tweeën of in een team van vier. Het spel is erg populair bij kinderen en staat bekend om de vele leuke emotes (dansjes).
Men heeft één basis dansje. Je kan nieuwe dansjes kopen met v-bucks, maar v-bucks kost echt geld of je kan het krijgen in de Battle Pass. Deze BattlePass kan je kopen of gratis via gewonnen v-bucks krijgen.
Fortnite werd met een trailer aangekondigd tijdens de Spike Video Game Awards in 2011. Het project was nog vol in de ontwikkeling. Zo bestond de Battle Royale modus nog niet. Volgens Epic was de game geen shooter, maar ging het meer om het overleven.
Hoe Fortnite op Nintendo Switch te installeren
Nadat je Fortnite uit de eShop hebt gedownload, start je de game en wordt je gevraagd om in te loggen op je Epic Games-account of om een nieuwe te maken als je dat nog niet hebt gedaan. Hiervoor zijn je naam, in-game gebruikersnaam, e-mailadres en een wachtwoord nodig.
Er zijn verschillende kenmerken van games die het spel leuk maken. Denk bijvoorbeeld aan heldere doelen, beloningen en een gevoel van controle. Dat blijkt bijvoorbeeld uit dit onderzoek over flow bij gamers Deze eigenschappen zorgen ervoor dat gamers zich mentaal goed voelen. Daarom vinden ze de game ook leuk.
De Black Knight is een van de meest gewilde skins uit Fortnite en dat vooral omdat hij zo zeldzaam is. Om deze skin te krijgen moet je niet alleen de Battle Pass in seizoen twee kopen, maar deze ook helemaal tot het hoogste level krijgen.
Zo'n 8 jaar later stootte Fortnite de game van de gedeprimeerde miljardair Notch keihard van de troon, maar de creatieve survivalgame komt harder terug dan ooit. Minecraft is vandaag de dag met 112 miljoen maandelijkse spelers (via: BusinessInsider) weer de populairste game op de planeet.
Signalen. Het is belangrijk om je als ouder eerst af te vragen of het nodig is om je kind minder te laten gamen. Het is vrij normaal als je kind gemiddeld op een doordeweekse dag 1 tot 1½ uur per dag gamet, zeker bij kinderen in de leeftijd tussen de 10 en 13/14 jaar.
Fortnite kan behoorlijk verslavend werken, zeker als je de Battle Pass hebt en graag alle beloningen uit deze Battle Pass wil behalen. Daarnaast kun je ook samen met je vrienden spelen, je kunt dus samen een team vormen. Door middel van je game headset kun je met elkaar praten.
Spellen zoals Fortnite en Minecraft (schietspellen, actiespellen en open-wereld-spellen) dragen bij aan een beter geheugen, analytische vaardigheden, creativiteit en probleemoplossend vermogen. Spellen waarin je samen moet werken, zoals World of Warcraft, zorgen voor betere sociale vaardigheden en meer sociaal gedrag.
Een normale game speel je level voor level en kun je uitspelen. Bij Fortnite is elk spel anders. Je kunt samen met vrienden van over de hele wereld online een spelletjes spelen. Er zitten grappige dansjes in die je op elk moment kan doen.
Fortnite is een online computerspel ontwikkeld door Epic Games dat is uitgebracht in 2017.
Miljarden verdienen met gratis games
Gratis games zijn in een paar jaar tijd de grootste geldmachines van de game-industrie geworden. Fortnite leverde in drie jaar zo'n 14 miljard dollar aan inkomsten op.
In 2018 werd het bekend dat Epic Games alleen al in Fortnite 2.5 miljard dollar (2 miljard euro) heeft verdiend. Het verkoop van Battle Passes en de vele cosmetische items zoals player skins zorgt voor deze grote omzet. De jaarlijkse omzet is in 2019 met 28 procent gedaald naar 1.8 miljard dollar (1.5 miljard euro).
Hoeveel geld verdient Fortnite? Het is moeilijk om precies te zeggen hoeveel geld Fortnite maakt elk jaar, vooral wanneer er zoveel bronnen van inkomsten zijn. Wat we wel weten, is dat de populaire game, die eind 2017 werd gelanceerd, in de eerste twee volledige jaren van 9 en 2018 ongeveer $ 2019 miljard verdiende.