Een business account hebben op Instagram is supermakkelijk én gratis. Het geeft je belangrijke extra informatie die je niet krijgt met een gewoon account. Zo krijg je extra statistieken te zien, waardoor je meer inzicht krijgt in je bereik en volgers.
Als je een Instagram business account hebt, kun je berichten promoten zodat je Insta posts door meer mensen gezien worden. Maar je kunt ook een call-to-action toevoegen aan je advertentie. Je kunt dan namelijk een link toevoegen aan je bericht. En in je Insta Stories heb je de 'swipe-up' optie.
Waarom kiezen voor een bedrijfsaccount op Instagram? De voornaamste reden om te kiezen voor Instagram is de interactie met de klant. Het hebben van een Instagram bedrijfsaccount zorgt ervoor dat er elke dag nieuwe mensen geïnteresseerd kunnen raken in jouw product of dienst.
Bedrijfsprofielen op Instagram en Facebook zijn gratis. Zodra je je Instagramaccount hebt omgezet in een bedrijfsprofiel kun je de nieuwe opties gebruiken. De meest opvallende functie is de contact-button. Deze button staat op je profielpagina naast de knop 'volgen'.
Je krijgt inzicht in statistieken
En dat is natuurlijk interessant. Want je ziet wie jouw posts bekijken (geslacht, leeftijd, locatie). Dit kun je weer in jouw strategie gebruiken. Je ziet bijvoorbeeld ook wanneer je doelgroep actief is.
Een zakelijk account op Instagram is eigenlijk vrijwel hetzelfde als een persoonlijk account. Je kunt nog steeds foto's en video's plaatsen, mensen volgen en gevolgd worden, en berichten ontvangen. Een zakelijk account heeft echter een aantal extra's, die een persoonlijk account niet heeft.
Een business account hebben op Instagram is supermakkelijk én gratis. Het geeft je belangrijke extra informatie die je niet krijgt met een gewoon account. Zo krijg je extra statistieken te zien, waardoor je meer inzicht krijgt in je bereik en volgers.
2 Instagram accounts toevoegen aan de Instagram-app
Open de Instagram-app. Ga naar je profiel en dan naar Instellingen. Scrol helemaal naar beneden en klik op Account toevoegen. Je kunt nu inloggen met je nieuwe account (zelfs tot vijf profielen!).
JE INSTAGRAM-BEDRIJFSACCOUNT INSTELLEN
Zoek in Instellingen naar Account en tik op Overschakelen naar professioneel account. Kies een categorie die je bedrijf het beste beschrijft en selecteer Bedrijf. Dat was het, je hebt nu een Instagram-bedrijfsaccount. Voltooi nu je profiel aan de hand van de onderstaande tips.
Je kunt nu maximaal 5 Instagram-accounts toevoegen en snel tussen deze accounts schakelen zonder je eerst te hoeven afmelden om je vervolgens weer aan te melden. Deze mogelijkheid is opgenomen in versie 7.15 voor iOS en Android, beschikbaar in de App Store en de Google Play Store.
Bedrijfsaccount: Dit is de standaardstatus voor een bedrijf dat een account aanmaakt op een van de WhatsApp Business-producten.
Eén van de belangrijkste aspecten van Instagram is dat het erg visueel is ingesteld. Vrijwel alles draait om afbeeldingen. Dit is een goede reden waarom Instagram belangrijk is voor je bedrijf. Visuele content blijft namelijk veel sneller hangen dan alleen teksten.
Zet je account op 'privé'
Dat betekent dus dat ook mensen die jou niet volgen, je profiel kunnen zien. Als je zelf wil kunnen bepalen wie jouw content ziet, kun je je account op 'privé' zetten. Je krijgt dan van nieuwe volgers een volgverzoek, die je kunt accepteren of afwijzen.
Nadat je iemand blokkeert, kan deze persoon je gebruikersnaam niet meer noemen of je taggen. Wanneer je iemand blokkeert en vervolgens je gebruikersnaam wijzigt, kan de geblokkeerde persoon je niet noemen of taggen tenzij deze persoon je nieuwe gebruikersnaam kent.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Post op Instagram 1x per drie dagen. Vaker is niet nodig. Een Instagram post heeft een relatief lange levensduur, dit komt o.a. door het algoritme van Instagram. Na de vierde dag neemt het bereik af en kun je shinen met je nieuwe post.
Google-accounts (persoonlijk):
Bieden toegang tot alle Google-producten en -services, zoals Gmail, Blogger, Hangouts en Mijn Google-activiteit. Kunnen worden gemaakt met elk e-mailadres, zoals dat van uw organisatie, en met elk webmailadres (voorbeeld: @yahoo.com, @hotmail.com, enzovoort).
Instagram-app voor Android of iPhone:
Tik op of op je profielfoto rechtsonder om naar je profiel te gaan. Tik rechtsboven op en vervolgens op Instellingen. Scrol omlaag en tik op Account toevoegen. Tik op Aanmelden bij bestaand account.
Klik op Accounts. Klik op Instagram-accounts. Klik op Mensen toevoegen. Selecteer een persoon in de kolom aan de linkerkant.
We willen iedereen op Instagram de best mogelijke ervaring aanbieden. Dit houdt in dat spam, nepaccounts en andere mensen en berichten die onze communityrichtlijnen niet volgen, kunnen worden verwijderd van Instagram.