Met Facebook kun je juist door middel van events en (privé) groepen, bouwen aan een community. Instagram is dan weer erg visueel en sterk voor de interactie. Je kan met Instagram gemakkelijk het gesprek aangaan met je doelgroep en volgers door middel van stories. Ook dan werk je dus aan een community.
Instagram is hét platform om interactie te creëren met je volgers. Dit is ook een van de redenen waarom je dit sociale medium moet inzetten voor je bedrijf. Instagram is iets persoonlijker dan bijvoorbeeld twitter en dat roept reacties en likes op. Ideaal om wat meer contact met je klanten, fans of volgers te hebben.
Wat is de doelgroep van Instagram? De doelgroep van Instagram zijn vooral jongeren en jongvolwassenen. Toch heeft dit medium een brede leeftijdscategorie: 15 tot 40 jaar. Al neemt de populariteit met de leeftijd af, toch is het nog steeds erg populair onder de oudere groepen, zelfs onder hoogbejaarden.
Facebook doet rebranding op Instagram and WhatsApp.
Facebook heeft laten weten dat aan zowel Instagram als WhatsApp zijn naam zal toevoegen. Door deze rebranding zal de naam van beide apps veranderen naar: “Instagram van Facebook” en “WhatsApp van Facebook.” Facebook doet rebranding op Instagram en WhatsApp!
De onderzoekers van Newcom concluderen dat social media gebruik in Nederland stijgt. Enkele conclusies: Instagram stijgt met 710.000 gebruikers het meest (+14%) van 4,9 naar 5,6 miljoen. Facebook gebruik groeit weer met 2% van 10,1 naar 10,4 miljoen (+230.000)
Wat is Instagram? In het kort: Instagram is een sociaal netwerk waarbij het allemaal draait om het delen van foto's en video's met je volgers. En om het bekijken van foto's en video's van de mensen die jij volgt. Dit kunnen vrienden zijn maar vaak zie je dat mensen ook bekende mensen of influencers volgen.
Klik rechtsboven op je profielfoto en vervolgens op Instellingen. Scrol omlaag, klik op Accountcentrum en vervolgens op Delen in meerdere profielen. Klik op het account voor Delen via en vervolgens op het account voor Delen met. Klik naast Je Instagram-berichten op of om deze instelling in of uit te schakelen.
Het gemiddelde bericht op Instagram heeft 10.7 hashtags. Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag. Het gemiddelde aantal vind-ik-leuks per Instagram-bericht is 1,261.
Facebook: 10,4 miljoen gebruikers, groei 2% t.o.v. 2019. YouTube, 9,1 miljoen gebruikers, groei 5% t.o.v. 2019. Instagram: 5,6 miljoen gebruikers, groei 14% t.o.v. 2019. LinkedIn, 4,7 miljoen gebruikers, groei 2% t.o.v. 2019.
Al twee jaar op rij is TikTok met ruime afstand het snelst groeiende social media platform. In 2022 ligt het aantal TikTok-gebruikers maar liefst 75% hoger dan een jaar eerder. Naast TikTok maakte ook Instagram een enorme groei door. Van de grote platformen wint Instagram nog het snelst aan populariteit.
Jouw data zijn veilig bij ons
We delen jouw persoonsgegevens nooit met derden, maar derden kunnen wel toegang tot jouw persoonsgegevens krijgen als je toestemming geeft voor hun cookies.
Alle fitgirls en foodies op Instagram zijn niet best voor je gemoedstoestand blijkt uit onderzoek. Beetje scrollen in je Insta-timeline is misschien helemaal niet zo goed voor je. Britse onderzoekers zeggen dat Instgram van alle social media het meest negatieve effect op jongeren heeft.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Hoeveel is 1k volgers op Instagram? 1k staat voor 1000. 1k volgers op Instagram zijn dus 1000 followers.
Afhankelijk van de privacyinstellingen van het originele bericht (bijvoorbeeld: als iemand ervoor gekozen heeft hun bericht te delen met Vrienden), kan de optie om het te delen ontbreken.
Instagram biedt geen tool voor het analyseren van je posts zoals Facebook dat wel doet. Hierdoor heb je weinig inzicht in de effectiviteit van je content en wat het interessantst is voor je volgers. Instagram is vooral een tool voor branding en niet voor conversies.
Met Facebook kun je juist door middel van events en (privé) groepen, bouwen aan een community. Instagram is dan weer erg visueel en sterk voor de interactie. Je kan met Instagram gemakkelijk het gesprek aangaan met je doelgroep en volgers door middel van stories. Ook dan werk je dus aan een community.
Je kunt op 2 manieren mensen vinden om te volgen op Instagram. Je kunt de contactenlijst op je apparaat koppelen aan de app. Vervolgens beveelt Instagram accounts aan om te volgen op basis van je contacten. Je kunt ook onderaan het scherm op tikken om naar mensen te zoeken die je zou willen volgen.