Waarom houdt DPD mijn pakket vast?

Indien de verzender de service Predict gebruikt, krijg je van ons een tijdsvenster van 1 uur waarbinnen we jouw pakket leveren. We doen ons uiterste best om ons aan dit tijdstip te houden. Echter, onvoorziene omstandigheden kunnen vertragingen veroorzaken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Waarom wordt mijn pakket vastgehouden door DPD?

p> Als de chauffeur de goederen afhaalt en het verschil wordt vastgesteld tijdens het transport, dan wordt uw zending vastgehouden bij de vervoerder totdat de situatie is verholpen (bijbetaling, retour afzender, intrekking in de magazijnen van het vervoersbedrijf).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support-dpdbelgium.packlink.com

Waarom houdt DPD mijn pakket vast?

De mogelijke redenen hiervoor zijn: Er is een leveringsprobleem (bijv. adresverduidelijking of verkeerde routering van het pakket), en dit wordt momenteel opgelost . Het pakket kan niet direct worden doorgestuurd vanwege een groot volume aan zendingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe lang houdt een DPD-pakket vast?

Een pakket wordt 7 kalenderdagen bewaard bij het DPD Pakketpunt. Na 7 dagen krijgt het DPD Pakketpunt het verzoek om het pakket retour afzender te sturen. Daarna gaat het pakket retour. Een DPD Pakketpunt heeft slechts een beperkte ruimte om pakketten op te slaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservice.dpd.nl

Hoe lang houdt DPD een pakket vast?

Hoe lang heb ik om mijn pakket op te halen bij een extern afhaalpunt van DPD? U hebt tot 7 dagen om uw pakket op te halen bij een extern afhaalpunt van DPD. Als uw bestelling niet binnen 7 dagen wordt opgehaald, wordt uw bestelling geannuleerd en wordt er binnen 14 dagen een terugbetaling verwerkt naar uw oorspronkelijke betaalmethode.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Zo worden binnenkort de pakketten gesorteerd bij DPD in Oirschot

31 gerelateerde vragen gevonden

Waarom duurt het zo lang bij DPD?

Vertragingen kunnen soms optreden door onvoorziene omstandigheden . Met onze pakketvolgfunctie kunt u de voortgang van uw pakket op elk gewenst moment online volgen. Als de status van uw pakket gedurende een lange periode ongewijzigd blijft of als het niet op het aangegeven tijdstip wordt afgeleverd, kunt u contact met ons opnemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is DPD betrouwbaar?

DPD staat bekend om zijn betrouwbaarheid en snelle levertijden. Ze bieden verschillende bezorgopties, waaronder DPD Classic, DPD Express en DPD Predict, waarbij klanten een indicatie krijgen van de bezorgtijd en ook de mogelijkheid hebben om het bezorgmoment aan te passen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op crazylabels.nl

Wat moet je doen als je pakketje niet is aangekomen?

De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Waarom blijft mijn pakket zo lang bij de douane?

De duur dat een pakket bij de douane blijft kan variëren, maar in de meeste gevallen wordt het pakket vastgehouden totdat alle douaneprocedures zijn afgerond en eventuele vereiste belastingen of rechten zijn betaald. Als er geen problemen zijn, wordt het pakket zo snel mogelijk vrijgegeven voor levering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op parcelparcel.com

Wat als mijn DPD-pakket niet wordt afgeleverd?

Als de pakketstatus een dag lang onveranderd blijft, neem dan gerust contact met ons op . Onze klantenservice helpt u graag verder. Beschrijf uw vraag aan ons in het contactformulier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is mijn pakket verzekerd bij DPD?

Wanneer je verzendt met DPD zijn jouw pakketten (brievenbuspakjes uitgesloten) standaard verzekerd tot € 520,-, mits deze van DPD verzonden mogen worden. Sommige goederen worden door DPD gekenmerkt als 'Uitgezonderd van dienstverlening' en zijn dan ook uitgesloten van de verzekering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op myparcel.nl

Wat betekent "vastgehouden in afleverdepot"?

Vastgehouden in depot voor herbezorging – Onze chauffeur heeft geprobeerd uw pakket af te leveren . Het is teruggebracht naar het depot omdat de poging niet succesvol was. Als we uw pakket de eerste keer niet veilig rechtstreeks bij u konden afleveren, heeft de chauffeur een “We hebben gebeld om uw pakket af te leveren / op te halen”-kaart achtergelaten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waarom is mijn pakket nog steeds in het sorteercentrum?

Dit betekend dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum van Post.NL. Post.NL voert vervolgens nog een scan uit zodat je een bezorgtijd ontvangt op de Track & Trace link. Indien de status na twee dagen nog niet is veranderd mag je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder en zoeken het uit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ixxxishop.nl

Wie is verantwoordelijk als een pakket kwijt is?

Hoewel de bezorger de taak heeft om het pakket af te leveren en de ontvanger op de hoogte te houden van de voortgang, draagt een webwinkel de verantwoordelijkheid om het pakket bij de consument te krijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Waarom duurt bezorging van DPD zo lang?

De meeste pakketten binnen Nederland en vanuit Belgie, Duitsland en Luxemburg bezorgen we binnen 2 werkdagen, maar vertraging kan soms voorkomen. Zie je in de Track en Trace dat je pakket een fysieke scan heeft gekregen in een van onze Nederlandse depots? Dan komt je pakket jouw kant op.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Wat als DPD je pakket kwijt is?

Als je in Track and Trace al een paar dagen geen nieuwe scans meer ziet, willen dit graag onderzoeken. Informeer de verzender van je pakket dat je pakket vermist is zodat deze een onderzoek bij ons kan laten opstarten. Een formulier voor verzenders staat op de contactpagina van DPD.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservice.dpd.nl

Hoe lang mag een bestelling duren?

Als consument heeft u vaak het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van het product de koop te ontbinden (ook wel herroepingsrecht genoemd), ook als er geen sprake is van vertraging in de levering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op achmearechtsbijstand.nl

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?

U kunt contact opnemen met de verkoper om een ​​nieuwe levering of restitutie aan te vragen . U kunt dit telefonisch, per e-mail of per brief doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat is beter, PostNL of DPD?

DPD komt in de overal score het beste uit de test en is de beste pakketdienst. De tarieven van DPD zijn erg scherp en je kunt al pakketten niet alleen binnen Nederland maar ook naar het buitenland sturen. PostNL en DHL zijn na DPD de beste pakketdienst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op crazylabels.nl

Hoe kan ik een klacht indienen bij DPD?

Als ontvanger meldt u uw klacht bij uw verzender, die over alle benodigde documenten beschikt. Als u een zakelijke verzender bent, meldt u uw klacht via het klachtenformulier in myDPD in de sectie 'orders' . Als u geen toegang hebt tot myDPD, neem dan contact op met onze klantenservice.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoelang blijft een pakketje bij DPD?

De shop bewaart je pakket 7 kalenderdagen. Daarna gaat het terug naar de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Hoe weet ik waar mijn DPD-pakket is?

Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Waarom bezorgt DPD niet op zaterdag?

Iedere werkdag bezorgen de chauffeurs in Nederland pakketten van ongeveer 8.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend is zaterdag bezorging mogelijk als de afzender daarvoor kiest. Op zondag leveren we niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservice.dpd.nl

Hoe lang mag een pakket onderweg zijn?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Populaire vragen