Start uw apparaat opnieuw op als T-Mobile geen service heeft. De eenvoudigste truc in de handleiding is om het apparaat opnieuw op te starten. Hierdoor worden alle instellingen gereset. Dit geldt ook voor uw gsm of smartphone, maar let er op dat u eerst alles opslaat.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Toestel uit- en aanzetten
In veel gevallen is het probleem op te lossen door je telefoon opnieuw te starten. Druk de power-knop in tot de telefoon is uitgeschakeld of totdat je de optie "uitschakelen" krijgt. De vliegtuigmodus schakelt alle draadloze verbindingen uit. Zoals de bel-, wifi- en bluetoothverbinding.
Doe een andere simkaart in jouw toestel. Werkt deze kaart in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je simkaart. Vraag een nieuwe simkaart aan via My T-Mobile of neem contact op met de Klantenservice.
Slimme eerste stap: telefoon opnieuw opstarten
Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.
Soms kan iets simpels als een herstart er al voor zorgen dat u weer kunt bellen. Start bij problemen altijd eerst uw telefoon opnieuw op. Er zijn functies zoals "vliegtuigmodus" of "Niet storen" die ervoor zorgen dat u niet bereikbaar bent of kunt bellen.
Bel je contactpersoon terug met een anoniem nummer.
Als het gesprek doorverbindt zoals normaal (vijf of meer keer overgaan), dan heeft deze persoon jouw nummer geblokkeerd. Als de verbinding nog steeds na één keer of minder overgaan verbroken wordt en naar voicemail gaat, dan is de telefoon van deze persoon leeg.
Dit zou betekenen dat je toestel in de niet-storen stand staat. Dit is ook te herkennen aan een maantje die je ziet in het bedieningspaneel (het scherm wat je naar boven kan halen bij iPhone en naar beneden kan halen bij Android). Hier, of in de instellingen van je toestel kan je dit ook uitzetten.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.
Geen service: deze melding ontstaat wanneer je geen mobiele verbinding hebt. Zoeken: deze melding ontstaat wanneer je mobiele data niet werkt. Geen SIM: deze melding ontstaat wanneer de simkaart geen verbinding kan maken met je provider.
Je activeert je simkaart eenvoudig in My T-Mobile. Dat kan alleen als je op dat moment in Nederland bent! En let op: je oude simkaart onbruikbaar zodra je nieuwe sim is geactiveerd. Kopieer daarom eerst de gegevens van je oude simkaart naar je telefoon.
Krijg je de melding 'Geen service' op je iPhone te zien? Dat betekent dat je toestel geen verbinding kan maken met een zendmast en daardoor niet kan bellen. Ook gebeld worden is niet mogelijk.
Het probleem ligt in het feit, dat er een doorschakeling staat op je aansluiting. Wat in het geval van jouw geldt, als een permanente doorschakeling naar je voicemail, ook als je jouw toestel gewoon aan hebt staan.
Wanneer een man jou blokkeert in zijn telefoon, dan kan hij het simpelweg niet verdragen om aan je te denken. Hij kan het niet verdragen om contact met je te hebben. In veel gevallen is dat, omdat hij sterke emoties krijgt door jou.
Telefoon maakt geen contact met netwerk
In veel gevallen is het probleem op te lossen door de telefoon opnieuw op te starten. De verbinding wordt dan gereset en je telefoon maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Waarschijnlijk kun je daarna weer bellen.
Probeer eerst eens uw telefoon opnieuw op te starten; Indien het probleem aanhoudt, probeer uw verbinding te maken met een andere lokale netwerkprovider. Stel uw netwerkverbinding in op 'handmatig' en selecteer een andere operator.
Dit betekent dat het opzetten en ontvangen van gesprekken mogelijk niet lukt.
Start uw apparaat opnieuw op als T-Mobile geen service heeft. De eenvoudigste truc in de handleiding is om het apparaat opnieuw op te starten. Hierdoor worden alle instellingen gereset. Dit geldt ook voor uw gsm of smartphone, maar let er op dat u eerst alles opslaat.
Zorg ervoor dat de vliegtuigmodus is uitgeschakeld . Probeer eerder opgeslagen wifi-netwerken te verwijderen , zoek en maak opnieuw verbinding. Probeer een tijdelijk netwerk op te zetten met een mobiele telefoon, een ander apparaat (met de hotspotfunctie) of een draadloze router.
Als je de 'Netwerk bezet'-melding op je mobiel krijgt, dan betekent dat normaal gesproken dat het mobiele netwerk op dat moment 'vol' is. Als een lijn 1x overgaat en dan een ingesprekstoon geeft dan kan er wat anders aan de hand zijn en dan kan het inderdaad helpen om in je modem naar de gegevens te kijken.