In verschillende landen gaan kinderen in uniform naar school. Zo zie je niet wie thuis meer of minder geld heeft. Met alle aandacht voor échte merken en de onzekerheid van leerlingen als ze geen merkkleding dragen is het misschien een goed idee om dure merkkleding te verbieden.
Waarom kiezen voor een merk? Sommige kinderen groeien op met het dragen van merkkleding. Dit wordt dan een nieuwe standaard en dit kan er voor zorgen dat je het draagt omdat je het gewend bent of omdat je geen genoegen meer neemt met 'minder'.
Moncler maakt zijn kleding in Europa. De productie in Europa is een stuk duurder dan wanneer ze in andere landen zoals China zouden worden gemaakt, waar de productiekosten over het algemeen lager zijn. De jassen worden voornamelijk gemaakt in Roemenië, Georgië, Hongarije, Armenië en Moldavië.
Succesvoller in merkkleding
Je ziet er niet alleen mooi uit in merkkleding, maar het maakt je onbewust ook succesvoller, blijkt uit onderzoek. Mensen die merkkleding dragen met een duur en herkenbaar label krijgen bij een sollicitatieproces bijvoorbeeld meer loon toegewezen, en halen bij een collecte meer geld op.
CLOCKHOUSE: ontdek de jonge mode van C&A. Jong, fris en trendy, dat is CLOCKHOUSE Young Fashion.
Met merkkleding kopen Moggie en Omar zelfvertrouwen, grote logo's geven hen status, respect, een identiteit. Draag je een dure broek, dan heb je het goed voor elkaar. Design impliceert rijkdom. Maar die suggestie zorgt ook voor groepsdruk onderling.
Stone Island logo
Het logo is opvallend en wordt door iedereen die het ziet als statussymbool gezien. De gedachte achter the patch is dat militairen een soortgelijke patch op een uniform dragen. Patches laten in het leger zien bij welke divisie een soldaat hoort, wat zijn naam is of welke specialiteit hij heeft.
Koop je een riem van Gucci, dan weet je dat je een van de beste lederen draagt. We zien prijzen gelijk aan kwaliteit, en daarom houden luxe merken hun prijzen hoog. Koop je iets wat veel geld kost, dan moet het wel goede kwaliteit zijn…
De outdoor parka's van de merken Woolrich en Canada Goose zijn peperduur. Niet zomaar. Voor de jassen zijn eenden geplukt (voering) en vossen om zeep geholpen (bontkraag).
De kleding van het merk valt onder het hoogste prijssegment, dat krijg je als je er als bedrijf voor kiest kleren te laten produceren in Italië in plaats van in lagelonenlanden. Een Philipp Plein shirt is ongeveer verkrijgbaar vanaf 300 euro.
C&A, een afkorting van Clemens & August Brenninkmeijer, is een van oorsprong Nederlandse keten van grote kledingwinkels. De Europese hoofdkantoren zijn gevestigd in Vilvoorde (België) en Düsseldorf (Duitsland).
Het is tijd om de veranderingen te starten die we in de wereld willen zien. 'Wear the Change', de overkoepelende 'paraplu' die we voor al onze duurzaamheidsinitiatieven gebruikten, is vanaf nu de slogan voor ons hele merk.
C&A's ideeën, creativiteit en passie zorgden ervoor dat C&A de grootste modeketen van Duitsland werd. In de decennia hierna volgde een uitbreiding van C&A in 20 Europese landen, Brazilië, Mexico en China.
Vandaag de dag is C&A nog steeds een familiebedrijf dat zich met dezelfde toewijding als in 1841 voor zijn klanten inspant. De pioniersgeest die de oprichters in de 19e eeuw heeft gedreven, is nog steeds van invloed op ontwikkelingen in de mode-industrie, waarbij C&A de mens en onze planeet op de eerste plaats zet.
Zo blijkt dat C&A in Nederland twee (riemen)leveranciers telt en in Bangladesh op liefst 124 fabrikanten een beroep doet. In totaal doet de retailer in veertig landen zijn inkopen. De lijst is gepubliceerd bij het nieuwe duurzaamheidsrapport van C&A, dat eveneens online te vinden is.
C&A sluit in het eerste halfjaar van 2022 de vestigingen in Hoogezand, Veendam en Stadskanaal. Reden is volgens het modeconcern 'het slechte bedrijfseconomische resultaat' van de winkels.
Met een geschat vermogen van 22 miljard zijn de Brenninkmeijers volgens het zakenblad Quote de rijkste familie van Nederland. Elk jaar komt de familie, die duizend leden telt, samen in het Duitse Mettingen voor een familiebijeenkomst.
De onbetwiste nummer 1 is Louis Vuitton. Dit merk staat al een aantal jaar op de hoogste positie van de duurste kledingmerken ter wereld. Vele bekende sterren hebben Louis Vuitton als favoriet kledingmerk.
1. De nachtegaal van Kuala Lumpur – $ 30 miljoen. Dit is de duurste jurk ter wereld en kost maar liefst $ 30 miljoen. Heb je ooit eerder dit bedrag voor een jurk gehoord?
Het grootste modemerk ter wereld is Nike – en daarmee staat het Amerikaanse merk logischerwijs op de eerste plek in deze top 50. Nike staat vooral bekend om de schoenen, maar het merk verkoopt daarnaast ook andere kleren en accessoires. Dit zijn de 50 grootste modemerken ter wereld.
Parajumpers is uitstraling, luxe en kwaliteit
De jassen gemaakt van slijtvast Nylon met (meestal) afneembare bontkragen zijn ondertussen in ontelbaar veel modellen en kleuren verkrijgbaar.
Parajumpers is een Italiaans merk.