De meest voorkomende oorzaak is een hele simpele: verkeerd ingevoerde adresgegevens of geboortedatum. Klarna heeft de juiste gegevens van jou nodig. Maak je een tikfout in je naam, adres, huisnummer, postcode of woonplaats dan kan het zijn dat de order niet geaccepteerd wordt.
Diverse factoren, zoals gemiste of late betalingen of gemelde financiële moeilijkheden, kunnen ertoe leiden dat het verdere gebruik van Klarna voor jou wordt geblokkeerd. We begrijpen dat het frustrerend kan zijn om geweigerd te worden voor een aankoop na een eerdere goedkeuring in het verleden.
Betalen in Omoda-Winkel
Kan ik ook achteraf betalen? Ja, het is mogelijk om achteraf te betalen via Klarna. Hier rekenen we € 1,95 transactiekosten voor.
Is er sprake van openstaande facturen of overdrachten aan het incassobureau, dan is achteraf betalen meestal ook geen optie. Verder zijn er artikelen die je per definitie niet achteraf kunt betalen. Ook met een cadeaubon is het achteraf betalen van producten niet mogelijk.
Als je de uiterste betaaldatum niet haalt, krijg je eerst een herinnering. Daarna ontvang je een betalingsherinnering en worden er kosten aangerekend, maar je krijgt altijd een nieuwe kans om het uitstaande bedrag te betalen.
Bij aankopen onder € 20,- wordt € 7,50 aanmaningskosten in rekening gebracht. Blijft betaling uit dan kunnen deze kosten voor bedragen tot € 2.500,- oplopen tot 15% van het factuurbedrag, met een minimum van € 40,-.
Als Klarna op de vervaldatum van de rekening geen betaling heeft ontvangen, wordt er kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij een tweede herinnering brengt Klarna aanmaningskosten van € 13,50 in rekening. Bij een factuur onder € 20 wordt € 7,50 in rekening gebracht.
In je favoriete webshop selecteer je Klarna als betaalmethode. Kies voor 'Betaal in 3 delen'. Het bedrag moet minimaal € 35 zijn en maximaal €4.000 per aankoop.
Koop je met een creditcard, dan worden die gegevens - in tegenstelling tot bij Afterpay - doorgestuurd naar het Bureau Krediet Registratie (BKR). Het BKR houdt een database bij van alle kredieten die consumenten afsluiten.
Niet iedereen kan zomaar met Klarna betalen. Als je probeert met Klarna te betalen, wordt er een kredietcheck gedaan om te kijken of je voor het gekozen bedrag kunt bestellen. Bij deze check wordt naar 3 factoren gekeken: Je betaalgeschiedenis bij Klarna.
De meest voorkomende oorzaak is een hele simpele: verkeerd ingevoerde adresgegevens of geboortedatum. Klarna heeft de juiste gegevens van jou nodig. Maak je een tikfout in je naam, adres, huisnummer, postcode of woonplaats dan kan het zijn dat de order niet geaccepteerd wordt.
Steeds meer webshops hebben een “échte” achteraf betalen optie, in de vorm van AfterPay, Klarna, Capayable, betalen op acceptgiro. Een greep uit de webshops waar je achteraf kan betalen zijn: wehkamp, Omoda, Mediamarkt, Fonq en Bol.com.
Retourneren is binnen Nederland gratis via DHL of PostNL als je gebruik maakt van een van onze retouropties. Je kunt jouw retourzending aanmelden via www.omoda.nl/retour of kijk voor meer informatie bij de vraag "Hoe kan ik mijn product retourneren?". Je hebt bij deze opties geen retoursticker nodig.
Voeg je favoriete items toe aan je winkelmandje en ga door naar de check-out. Selecteer Klarna in de check-out en kies hoe je wilt betalen. Regel je bestellingen en betalingen gemakkelijk in de Klarna app.
Atlantis Financiers werkt met een kredietverzekeraar, hierdoor kunnen zij eveneens scherpere rentes en looptijden aanbieden dan de reguliere geldverstrekker. Ondanks dat er geen BKR toetsing plaatsvindt, werken zij met andere 'tools' om uw financiële positie te bekijken.
Zowel Klarna als AfterPay voert een risicocheck uit bij elke aankoop. Zo wordt er een inschatting gemaakt hoe groot de kans is dat de consument zich de aankoop kan veroorloven. Als iemand bijvoorbeeld eerder niet heeft betaald bij een achterafbetaling, wordt dit meegenomen in de beoordeling.
Dan checkt een kredietaanbieder de leningen die je hebt (gehad) en je betaalgedrag daarop. Daarvoor vragen ze je gegevens bij ons op. Als je op tijd hebt betaald, is dat een voordeel. De kredietaanbieder ziet dan dat je betaalgedrag in orde is.
De overeenkomst voor het krediet wordt gesloten wanneer Klarna je aanvraag voor Betaal in delen accepteert. De benodigde documenten worden je per brief toegestuurd. Klarna meldt deze overeenkomst bij de Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel.
Ja. Er is geen vastgestelde limiet aan het aantal aankopen dat je met Klarna kunt doen.
Klik op 'Instellingen' in het linkermenu. Klik op 'Gebruikers'. Log opnieuw in. Kies 'Gebruikers uitnodigen', vul het e-mailadres in en kies de rol die de gebruiker nodig heeft.
We vragen je je gegevens te verifiëren om er zeker van te zijn dat je informatie en aankopen die zijn gekoppeld aan jouw e-mailadres, veilig worden gedeeld.
Hoe betaal je aan Klarna? Nadat je bestelling verzonden is krijg je een melding en heb je 14 dagen de tijd om je factuur te betalen met iDEAL of automatische incasso door in te loggen op de Klarna app of klarna.nl.
Het aanbieden van een achteraf betaalmethode heeft als voordeel dat je niet afhankelijk bent van wanneer de consument betaalt. Op het moment dat de bestelling wordt afgerond voert AfterPay een realtime risicocheck uit. Zo bepalen zij of de betreffende consument het orderbedrag achteraf mag betalen.