Mogelijke oorzaak: je simkaart is beschadigd Misschien is je simkaart beschadigd. In dat geval kan hij geen verbinding maken met ons netwerk. Je kunt dit testen door je simkaart in een andere telefoon te plaatsen.
Misschien kan je telefoon niet worden aangemeld bij het netwerk omdat je simkaart geblokkeerd is. Dit gebeurt als je een betalingsachterstand hebt. Je kunt pas weer bellen als je geen betalingsachterstand meer hebt. Ga naar Ik Ben om te kijken of dit de reden is of neem contact op met mijn Klantenservice.
A: Om het probleem 'Mobiel netwerk niet beschikbaar' op te lossen, kunt u proberen uw telefoon opnieuw op te starten, de instellingen voor de vliegtuigmodus te controleren, uw simkaart opnieuw te plaatsen, de software van uw telefoon bij te werken, de netwerkdekking te controleren, de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen of contact op te nemen met uw mobiele provider voor hulp.
Op de dag dat je telefoonnummer wordt overgezet, wordt je simkaart automatisch geactiveerd. Dit duurt ongeveer 15 minuten. Goed om te weten: het kan eventjes duren voor je kunt bellen, sms'en en internetten.
Als de simkaart niet correct in de simkaarthouder en in je telefoon is geplaatst, wordt de simkaart mogelijk niet herkend. Als de simkaart niet wordt herkend, verwijder je de simkaarthouder en controleer je of de kaart correct is geplaatst. Het is vooral belangrijk dat de hoeken van de simkaart goed uitgelijnd zijn.
Plaatst u uw SIM in een nieuw apparaat? Als dat zo is, is deze mogelijk geblokkeerd voor een ander netwerk . U krijgt dan een foutmelding of wordt gevraagd een ontgrendelingscode in te voeren. Als deze geblokkeerd is, neem dan contact op met uw vorige leverancier om deze te laten ontgrendelen.
Netwerkproblemen kunnen ontstaan doordat een SIM-kaart niet goed is geplaatst of niet goed is geplaatst . U moet uw telefoon uitzetten, de SIM-kaart verwijderen en deze voorzichtig terug in de SIM-lade plaatsen. Zet vervolgens uw telefoon weer aan en controleer of de fout zich blijft voordoen.
Om te controleren of uw SIM-kaart actief is, plaatst u deze gewoon in een compatibele telefoon, zet u deze aan en probeert u te bellen of een sms te sturen . Als uw SIM-kaart actief is, zou u dit moeten kunnen doen. U ziet ook signaalbalken en de naam van uw netwerkprovider bovenaan het scherm van uw telefoon.
Je vervangende simkaart kun je activeren via Ik Ben of de Ben app.Nadat je bent ingelogd, kies je voor Instellingen, vervolgens voor Simkaart en klik je op Vervangende simkaart activeren.
De activatie van je simkaart kan tot een werkdag duren. De simkaart is geactiveerd als je GSM geen signaal meer heeft bij je oude provider. Dat is het moment om je oude simkaart uit je GSM te halen en de yoin-simkaart te plaatsen. De pincode staat op het simkaartpasje.
Controleer op zichtbare tekenen van schade, zoals krassen of vlekken . Reinig de SIM-kaart en lade met een schone, droge doek. Plaats de SIM-kaart opnieuw en zorg ervoor dat de kaart goed is uitgelijnd met de lade. Zodra de SIM-kaartlade op zijn plaats is bevestigd, zet u uw telefoon aan om te zien of de fout is opgelost.
Als er geen SIM-kaart is of als de SIM-kaart niet is geplaatst, vervangt u de SIM-kaart en probeert u het opnieuw . Als de SIM-kaart nog steeds niet kan worden gedetecteerd, wordt aanbevolen om de fabrieksinstellingen te herstellen of de telefoon opnieuw te installeren. Als het niet werkt, wordt aanbevolen om naar een door Xiaomi geautoriseerd aftersalescentrum te gaan voor inspectie.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Defecte SIM-kaart: Als de SIM-kaart beschadigd of defect is, wordt deze mogelijk niet gedetecteerd door het apparaat. Softwarefout: Een softwarefout of bug in het besturingssysteem kan ook de foutmelding 'Geen SIM-kaart gedetecteerd' veroorzaken. Vliegtuigmodus: Als de vliegtuigmodus is ingeschakeld, kan de SIM-kaart worden uitgeschakeld, wat resulteert in een foutmelding.
Als je een plastic SIM gebruikt, is deze direct klaar voor gebruik. Plaats hem gewoon in je toestel en je bent klaar . Als je een eSIM gebruikt, hoef je alleen maar het eSIM-profiel te downloaden naar je toestel, met behulp van de QR-code in je eSIM-pakket.
Als je de simkaart in je smartphone vervangt, blijven je contacten en andere gegevens gewoon staan in het opslaggeheugen van je smartphone. De simkaart zit in de meeste smartphones verborgen in een klein laatje of houdertje aan de zijkant.
Om uw SIM-kaart online te activeren, gaat u gewoon naar de website van uw provider . De kans is groot dat de supportpagina die u moet bezoeken op de kaart staat. Zodra u dat hebt gedaan, volgt u gewoon de vermelde stappen. Meestal moet u het telefoonnummer of SIM-kaartnummer invoeren.
Zorg ervoor dat de telefoon normaal sms-berichten kan verzenden . Als de telefoon geen normale sms-berichten kan verzenden, mislukt de activering van de simkaart ook; 3. Probeer een andere simkaart te gebruiken om te bepalen of het probleem bij de telefoon of de simkaart ligt (dit probleem wordt vaak veroorzaakt doordat de activerings-sms de server niet bereikt);
Als u een nieuw SIM-kaartnummer activeert, wordt uw dienst doorgaans binnen ongeveer 30 minuten geactiveerd.
Veel voorkomende manieren om problemen met uw internetverbinding op te lossen zijn uw router opnieuw opstarten, aansluitingen controleren, minder apparaten aansluiten, uw drivers bijwerken en een VPN gebruiken. Het is ook de moeite waard om te controleren of u met het juiste netwerk verbonden bent.
In sommige gevallen kan het nodig zijn om contact op te nemen met de mobiele provider. Om mobiele diensten op elk netwerk te gebruiken, krijgen telefoons een IMEI-nummer toegewezen dat het apparaat identificeert. Dit wordt gebruikt bij het melden van een telefoon als verloren of gestolen, en als de fout 'SIM 1 niet toegestaan' aanhoudt, kan dit komen door een IMEI-nummer op de zwarte lijst .
Soms kan een losse of onjuist geplaatste SIM-kaart verbindingsproblemen veroorzaken . Verwijder de SIM-kaart, plaats deze correct terug en zorg ervoor dat deze stevig op zijn plaats zit. Controleer uw netwerkinstellingen: Open de app Instellingen van uw telefoon en ga naar de instellingen van de SIM-kaart en het mobiele netwerk.