De voordelen van een bedrijfspagina. 4. Op je zakelijke pagina kan je heel veel informatie kwijt over je bedrijf. Niet alleen de locatie (handig omdat klanten dan kunnen inchecken), maar ook al je producten, diensten, weggevers, acties en evenementen.
Een bedrijfsaccount is een speciaal account specifiek voor bedrijven om de Send & Collect-service te activeren. Zo kan je ook pakketten verzenden of retourneren via de Box. Je maakt hiervoor een verzendlabel aan via de Shipping tool. Je betaalt achteraf via maandelijkse factuur.
De grootste voordelen van Facebook bedrijfspagina zijn dat je uitgebreide statistieken krijgt en dat je berichten kunt promoten. Met die uitgebreide statistieken zie je precies welke content mensen interessant vinden en wat voor soort posts je dus vaker kunt plaatsen.
Waarom kiezen voor een bedrijfsaccount op Instagram? De voornaamste reden om te kiezen voor Instagram is de interactie met de klant. Het hebben van een Instagram bedrijfsaccount zorgt ervoor dat er elke dag nieuwe mensen geïnteresseerd kunnen raken in jouw product of dienst.
Met een LinkedIn bedrijfspagina kun je: Informatie tonen over jouw bedrijf zodat potentiële klanten weten wat jij voor hun kan betekenen. Bedrijfsupdates en (kennis)blogs delen zodat jij jezelf als expert kan presenteren. Vacatures plaatsen zodat potentieel werknemers kunnen bekijken waar jij naar zoekt.
Het grote verschil tussen een bedrijfsprofiel en een persoonlijk profiel, is dat mensen jouw bedrijfspagina gaan volgen omdat zij geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf. Iemand die met jou gelinked is via jouw persoonlijke profiel, is vaak geïnteresseerd in jou of in jouw netwerk.
Ja, het aanmaken van een LinkedIn bedrijfspagina is helemaal gratis. Het enige wat je nodig hebt om een bedrijfspagina aan te maken is een persoonlijk LinkedIn profiel.
Bedrijfsprofielen op Instagram en Facebook zijn gratis. Zodra je je Instagramaccount hebt omgezet in een bedrijfsprofiel kun je de nieuwe opties gebruiken. De meest opvallende functie is de contact-button. Deze button staat op je profielpagina naast de knop 'volgen'.
Je krijgt inzicht in statistieken
En dat is natuurlijk interessant. Want je ziet wie jouw posts bekijken (geslacht, leeftijd, locatie). Dit kun je weer in jouw strategie gebruiken. Je ziet bijvoorbeeld ook wanneer je doelgroep actief is.
Goed nieuws: een Facebook bedrijfspagina aanmaken en onderhouden is helemaal gratis! Je hoeft er niets voor te betalen. Natuurlijk zal het wel wat tijd en moeite kosten om de pagina aan te maken en er regelmatig een bericht op te delen. Als je er zelf geen tijd voor hebt, kan je dit eenvoudig uitbesteden.
De enige paginafunctie die niet gratis is, is adverteren.
WhatsApp Business is een app die gratis is te downloaden op Android en iPhone en is gebouwd voor eigenaren van kleine ondernemingen. WhatsApp Business maakt communicatie met klanten eenvoudig met behulp van tools waarmee je automatische berichten kunt versturen, berichten kunt sorteren en snel kunt antwoorden.
Je kunt je accountgegevens eenvoudig overzetten van WhatsApp Messenger naar de WhatsApp Business-app. Bekijk hoe je je account overzet van WhatsApp Messenger naar de WhatsApp Business-app in Android en iPhone. Je kunt van de WhatsApp Business-app ook weer overstappen naar WhatsApp Messenger.
Dit kan helaas niet. WhatsApp is heel daar heel stellig over. Op de officiële website staat: “Je WhatsApp-account kan alleen worden geverifieerd met één nummer op één apparaat. Er is geen mogelijkheid om voor beide nummers een WhatsApp-account te hebben”.
Andere sprekende voorbeelden van bedrijven met WhatsApp kanalen zijn SaySimple klanten als HelloFresh, Omoda, Parkmobile, Menzis, Corendon, Picnic, Danone en Roompot Vakantieparken. WhatsApp is overigens niet alleen geschikt voor grote bedrijven maar heeft voordelen voor zzp'ers tot enterprise.
Een zakelijk account op Instagram is eigenlijk vrijwel hetzelfde als een persoonlijk account. Je kunt nog steeds foto's en video's plaatsen, mensen volgen en gevolgd worden, en berichten ontvangen. Een zakelijk account heeft echter een aantal extra's, die een persoonlijk account niet heeft.
2 Instagram accounts toevoegen aan de Instagram-app
Open de Instagram-app. Ga naar je profiel en dan naar Instellingen. Scrol helemaal naar beneden en klik op Account toevoegen. Je kunt nu inloggen met je nieuwe account (zelfs tot vijf profielen!).
Je kunt nu maximaal 5 Instagram-accounts toevoegen en snel tussen deze accounts schakelen zonder je eerst te hoeven afmelden om je vervolgens weer aan te melden. Deze mogelijkheid is opgenomen in versie 7.15 voor iOS en Android, beschikbaar in de App Store en de Google Play Store.
Ga naar je profiel. Tik op het bericht dat je wilt promoten. Vermijd de promotie van berichten met afbeeldingen die groter zijn dan 8 MB. Tik onder de afbeelding van het bericht op Promoten.
Ga naar je Linkedin Company Page en druk rechtsbovenin op 'Edit' (bewerk). Je vindt halverwege het onderdeel Company Pages Admins (Bedrijfspagina beheerders). Je kunt iemand beheerder maken door zijn/haar naam in te typen in het lege veld.
Je biedt een beperkte gratis versie aan waardoor iedereen gebruik kan maken van het platform. Hierdoor is er inmiddels een groot netwerk ontstaan van professionals waar wereldwijd 810 miljoen personen deel van uitmaken, waarvan maar liefst 8,5 miljoen Nederlanders.