Voor veel van onze klanten schrijven we regelmatig artikelen en/of blogs. Maar waarom eigenlijk? Ten eerste is het (vaak) erg goede en bruikbare content. Als bedrijf bundel je kennis over een bepaald onderwerp, dit verwerk je tot een artikel.
Waarom is jouw verhaal relevant voor mensen die niet actief bezig zijn met dit thema? Probeer een link te leggen met de actualiteit of geef tastbare voorbeelden. Zorg er daarnaast voor dat de titel en de eerste alinea al duidelijk maken dat het thema belangrijk is en dat de lezer door moet lezen.
Begin met een inleiding waarin je vertelt wat lezers kunnen verwachten van het artikel. Zet het 'probleem' van de lezer dat je gaat behandelen centraal. Vertel in de volgende alinea's wat je de lezer bij de inleiding hebt beloofd te gaan vertellen. Geef het artikel meer structuur door het gebruik van subkopjes.
Een redactioneel artikel is een tekst met een specifiek onderwerp in een tijdschrift, nieuwsbrief, woordenboek of encyclopedie of op een website. Artikelen kunnen de mening weergeven van één of meer auteurs over een specifiek onderwerp, het resultaat van wetenschappelijk onderzoek, of de weergave van een gebeurtenis.
Artikel (redactioneel), een redactioneel stuk met een specifiek onderwerp in bijvoorbeeld een tijdschrift. Wetenschappelijke literatuur, een wetenschappelijke publicatie. Lidwoord, ook wel artikel genoemd.
Korte alinea's maken de tekst overzichtelijk, maar ook hier geldt: als het te veel is, schrik je de lezer af. Een tekst kan nog zoveel witregels ertussen hebben, zonder tussenkopjes lijkt de tekst op één langdradig stuk. Gebruik tussenkopjes dus vaak, het liefst telkens na twee of drie alinea's.
In je inleiding introduceer je je onderwerp, stelt de probleemstelling op en vertelt je doelstelling en je onderzoeksvragen. Verder maak je een korte beschrijving van de onderzoeksopzet en maak je een leeswijzer.
Samengevat zijn dit de antwoorden: Als je relevante, waardevolle informatie biedt die bovenal antwoord geeft op de vraag van je lezer, dan is elke lengte goed. Voor zoekmachines geldt een minimum van 300 woorden.Vanaf 1000 woorden wordt een artikel als verdiepend gezien en zijn ze nog waardevoller.
Tenaamstelling: De naam van de auteur komt onder de titel van het artikel te staan. De auteur moet aangeven hoe zijn/haar naam moet worden vermeld. Er worden geen titels vermeld.
Een krant heeft verschillende soorten artikelen. We noemen er elf: een hoofdartikel, achtergrondartikelen, recensies, het weerbericht, columns, tv-overzicht, wedstrijdverslagen, interviews, het redactioneel commentaar, ingezonden brieven, opiniestukken.
Schrijven zorgt ervoor dat we nadenken over onze besluiten en welk effect dit op ons heeft. Uit diverse onderzoeken komt naar voren dat het schrijven met de hand andere delen van onze hersenen activeert dan als je typt. Bij het vormen van de letters gebruik je ook de tijd om na te denken.
In de laatste alinea van de inleiding geef je een korte beschrijving van de opbouw van het document en de manier waarop je de centrale vraag gaat beantwoorden. Je maakt de lezer als het ware wegwijs in je document.
Een van de zes eisen van zakelijke communicatie is die van aantrekkelijkheid. Dit houdt in dat je het voor de lezer zo aantrekkelijk mogelijk maakt om jouw tekst te lezen. Je trekt hem als het ware je tekst in.
Als meervoud van artikel is in alle betekenissen zowel artikelen als artikels correct.
Een artikel is een product dat te koop is. Dus in dit geval is de uitleg hetzelfde maar je moet wel 1 vorm consequent gebruiken.
Het overgrote deel van de winkels markeren hun artikelen met streepjescodes. Artikelen zijn vaak ook beveiligd tegen diefstal door middel van een zichtbare of onzichtbare bescherming. Een artikel is een soort product wat een substantie heeft, dus geen dienst die geleverd wordt.