Haal het netsnoer van uw internetvideoapparaat uit het stopcontact en steek het vervolgens weer in het stopcontact. Verbreek de verbinding tussen het Netflix-account en het apparaat en maak opnieuw verbinding met Netflix. Voer een netwerktest uit vanuit het menu Settings (Instellingen) van het internetvideoapparaat.
Je thuisnetwerk opnieuw opstarten
Schakel je mobiele apparaat uit. Sluit je modem aan en wacht totdat er geen nieuwe indicatielampjes meer knipperen. Doe hetzelfde met de router als je een aparte router hebt. Schakel je apparaat weer in en probeer Netflix opnieuw.
Maak verbinding met je slimme apparaat: Open de app waaraan je slimme apparaat gekoppeld is op je smartphone of volg de instructies op de website van de leverancier. Kijk in de app bij 'Instellingen'. en klik daar op 'updaten' of ga naar updates downloaden op de website. Stel als dat kan direct automatisch updaten in.
Dit doe je vanuit je accountinstellingen. Herstart de ] door hem even uit- en aan te zetten (links achter zit een aan/uit knop). Zet de mediabox vervolgens weer aan met de afstandsbediening en wacht ongeveer een minuut met het zappen naar kanaal 150. Je kunt nu weer inloggen en de app gebruiken.
Start je thuisnetwerk opnieuw op
Schakel je smart-tv uit of trek de stekker uit het stopcontact. Sluit je modem aan en wacht totdat er geen nieuwe indicatielampjes meer knipperen. Doe hetzelfde met de router als je een aparte router hebt. Schakel je smart-tv weer in en probeer Netflix opnieuw te openen.
Netflix vind je bij de apps op de Mediabox XL, Mediabox Next en Next Mini. Of ga simpelweg naar kanaal 150 op je tv.
Log in op de Netflix-website en ga naar je account. Selecteer Servicecode onderaan de pagina. Je servicecode wordt weergegeven.
Als je niet bij de Netflix -website kunt inloggen via je browser: Controleer of het e-mailadres correct is ingevoerd. Zo niet , voer het dan opnieuw in en probeer nog eens in te loggen. Ga naar netflix .com/clearcookies, open de Netflix -app en probeer opnieuw in te loggen.
Ga naar Netflix.com in een webbrowser
Op een computer, telefoon of tablet maak je verbinding met hetzelfde netwerk of wifi-netwerk als het apparaat dat problemen ondervindt. Open een webbrowser en ga naar netflix.com/clearcookies. Klik rechtsboven op Inloggen. Log in op je Netflix-account.
Wanneer je de Netflix app op je telefoon hebt geïnstalleerd, kan je het beeld van je smartphone streamen naar je televisie. Hiervoor heb je wel een extra apparaatje nodig zoals: Google Chromecast of. Apple TV.
Als je een Android-telefoon of -tablet gebruikt, open dan de Netflix-pagina in Play Store en tik op Updaten. Je kunt de app ook bijwerken via deze stappen: Open de app Play Store. Als je deze app niet hebt, moet je mogelijk een probleem oplossen met Play Store.
Dit wijst meestal op een probleem met de netwerkverbinding waardoor het apparaat geen contact kan maken met de Netflix-service of op een probleem met de titel zelf. Deze foutmelding wordt soms weergegeven nadat een titel op 25% vastloopt in het laadscherm.
Je internetverbinding controleren
Probeer een andere app op je apparaat die verbinding maakt met het internet. Je kunt ook de ingebouwde verbindingstest van je apparaat gebruiken in de instellingen. Als je apparaat geen verbinding kan maken of er een netwerkfout optreedt, kan het zijn dat de verbinding is verbroken.
Er is een fout opgetreden. Dit wijst er meestal op dat gegevens op het apparaat moeten worden vernieuwd.
Start je Netflix-account opnieuw door in te loggen bij Netflix en dan Je lidmaatschap hernieuwen te selecteren in een profiel (behalve een Kids-profiel). Opmerking: Als je je wachtwoord reset, word je teruggeleid naar de pagina Account.
Inloggen. Nadat je de Netflix-app of -website hebt geopend, klik je op Inloggen om naar je account te gaan. Je kunt dan direct series en films kijken. Je kunt inloggen vanaf een of meer apparaten die compatibel met Netflix zijn.
Netflix biedt geen gratis proefperioden aan, maar het staat je vrij om je abonnement op elk moment online te wijzigen of op te zeggen als je vindt dat Netflix niets voor jou is. Er zijn geen contracten, geen annuleringskosten en geen verplichtingen. Je kunt je registreren en gebruikmaken van alles wat Netflix biedt.
Een overzicht van het complete aanbod op Netflix Nederland
Het Netflix-aanbod in Nederland telt 6.633 films en series. Het volledige aanbod op Netflix wordt in onderstaand overzicht weergegeven. Je kunt hieronder zoeken in alle Netflix-films en -series.
Het premiumplan (Ultra HD-content) kost nu respectievelijk $19,99 / £15,99 / €20,99 per maand. Er is ook een basisplan, geprijsd op $ 9,99 / £ 6,99 / € 8,99 per maand, maar dat maakt het alleen mogelijk om naar één apparaat tegelijk te streamen en in standaarddefinitie.
Eén Netflix-account kan maximaal vijf profielen bevatten.
Met een losse Google Chromecast mediaspeler kun je vanaf je smartphone of tablet video's en muziek streamen. Sommige tv's ondersteunen Google Cast. Dan zit de Chromecast ingebouwd en heb je geen losse Chromecast nodig. Streamen kan via alle apps die ondersteund worden.
Als je stream constant hapert, kan het eraan liggen dat je internetverbinding te langzaam is of gewoon overbelast. Dit gebeurt vooral als er teveel gebruikers in één netwerk het internet gebruiken en daarbij veel bandbreedte verbruiken.