Als Netflix niet werkt, zijn er een paar mogelijke oorzaken, waaronder: Een probleem met de netwerkverbinding. Een probleem met je apparaat. Een probleem met de Netflix-app of het Netflix-account.
Vaak is de Netflix app al geïnstalleerd op de smart tv. Als dit niet het geval is ga je opzoek naar de Netflix app in de app winkel/store van jouw smart tv. Zodra je de app gevonden hebt geef je met de afstandsbediening aan dat je de app wilt installeren.
Maak verbinding met je slimme apparaat: Open de app waaraan je slimme apparaat gekoppeld is op je smartphone of volg de instructies op de website van de leverancier. Kijk in de app bij 'Instellingen'. en klik daar op 'updaten' of ga naar updates downloaden op de website. Stel als dat kan direct automatisch updaten in.
1 Schakel de TV in. Druk op de afstandsbediening op Menu/Home en ga naar > Instellingen. 2 Ga naar beneden en selecteer: Ondersteuning > Software-update > Automatische update. Let op: Schakel de televisie NIET uit voordat het bijwerken is voltooid.
Start je thuisnetwerk opnieuw op
Schakel je smart-tv uit of trek de stekker uit het stopcontact. Sluit je modem aan en wacht totdat er geen nieuwe indicatielampjes meer knipperen. Doe hetzelfde met de router als je een aparte router hebt. Schakel je smart-tv weer in en probeer Netflix opnieuw te openen.
Dit doe je vanuit je accountinstellingen. Herstart de ] door hem even uit- en aan te zetten (links achter zit een aan/uit knop). Zet de mediabox vervolgens weer aan met de afstandsbediening en wacht ongeveer een minuut met het zappen naar kanaal 150. Je kunt nu weer inloggen en de app gebruiken.
Log in op de Netflix-website en ga naar je account. Selecteer Servicecode onderaan de pagina. Je servicecode wordt weergegeven.
Let op met het gebruik van lange HDMI kabels! Bij lange HDMI kabels, vanaf zo'n 5 meter, kan het mogelijk worden dat er ruis ontstaat op het beeld. In dat geval moet je ook een HDMI versterker aansluiten om goed beeld te krijgen.
Streamen kan via alle apps die ondersteund worden. Dit zijn onder andere YouTube, Netflix en de app van de NPO. Je opent de app op je smartphone of laptop en je geeft de opdracht om de video af te spelen op een tv. De Chromecast of Google Cast maakt direct verbinding met internet.
Je kunt Netflix in je webbrowser openen door naar www.netflix.com te gaan en je aan te melden of een nieuw account te maken. Als je een Windows 8-computer of nieuwer hebt, kun je ook de Netflix-app voor Windows downloaden. Als je een ChromeOS-computer hebt, kun je de Netflix-app van de Google Play Store downloaden.
Als je niet bij de Netflix -website kunt inloggen via je browser: Controleer of het e-mailadres correct is ingevoerd. Zo niet , voer het dan opnieuw in en probeer nog eens in te loggen. Ga naar netflix .com/clearcookies, open de Netflix -app en probeer opnieuw in te loggen.
Op een computer, telefoon of tablet maak je verbinding met hetzelfde netwerk of wifi-netwerk als het apparaat dat problemen ondervindt. Open een webbrowser en ga naar netflix.com/clearcookies. Klik rechtsboven op Inloggen. Log in op je Netflix-account.
Netflix vind je bij de apps op de Mediabox XL, Mediabox Next en Next Mini. Of ga simpelweg naar kanaal 150 op je tv.
Verbind je mobiele apparaat met hetzelfde wifi-netwerk als je tv. Start de Netflix-app op zowel je tv als je mobiele apparaat. Meld je met hetzelfde Netflix-account aan bij zowel je tv als je mobiele apparaat. Selecteer het apparaat waarop je een serie of film wilt kijken.
Het premiumplan (Ultra HD-content) kost nu respectievelijk $19,99 / £15,99 / €20,99 per maand. Er is ook een basisplan, geprijsd op $ 9,99 / £ 6,99 / € 8,99 per maand, maar dat maakt het alleen mogelijk om naar één apparaat tegelijk te streamen en in standaarddefinitie.
Als je stream constant hapert, kan het eraan liggen dat je internetverbinding te langzaam is of gewoon overbelast. Dit gebeurt vooral als er teveel gebruikers in één netwerk het internet gebruiken en daarbij veel bandbreedte verbruiken.
Er is een fout opgetreden. Dit wijst er meestal op dat gegevens op het apparaat moeten worden vernieuwd.
Je internetverbinding controleren
Probeer een andere app op je apparaat die verbinding maakt met het internet. Je kunt ook de ingebouwde verbindingstest van je apparaat gebruiken in de instellingen. Als je apparaat geen verbinding kan maken of er een netwerkfout optreedt, kan het zijn dat de verbinding is verbroken.
Als je gebruik wilt maken van Netflix op een televisie van Samsung heb je een model nodig die voorzien is van het zogenaamde Smart TV. Smart TV is een soort van software die draait op de televisie, hierdoor is het mogelijk om gebruik te maken van verschillende applicaties via het internet.
Netflix zender KPN
Het is ook mogelijk om KPN Netflix op te starten door naar kanaal 200 te gaan op je tv. Ook kun je Netflix vinden onder Films en Series en onder Apps op je TV. Natuurlijk is het ook mogelijk om Netflix te kijken via je desktop, je mobiel of je Playstation of Xbox.
Als je series en films offline wilt kijken op een moment dat het jou uitkomt, kun je ze downloaden via de Netflix-app. Lees hieronder meer over het zoeken, downloaden en kijken van gedownloade series en films.