Bij Coolblue kan je met een gerust hart shoppen. Ze hebben scherpe prijzen en leveren erg snel. En met regelmaat hebben ze ook mooie aanbiedingen. Klik op onderstaande button om direct naar de website van Coolblue te gaan.
Coolblue is bij het grote publiek bekend geworden met haar nadrukkelijke focus op klantenservice. De website, verzendmailtjes en verpakkingen zitten vol met kleine grapjes en het bedrijf staat erom bekend veel voor de (potentiële) klant te willen doen, ook nadat een aankoop is voltooid.
De missie van Coolblue dus. Alles voor een glimlach. Niet alleen extern, maar ook zeker intern. Dagelijks werken er meer dan 1500 Coolblue'ers om die glimlach op het gezicht van elke klant te toveren.
Nu heeft Coolblue met concurrenten als bijvoorbeeld Bol.com en Amazon geen kleintjes tegenover zich.
Coolblue is minder afhankelijk van fysieke verkopers, bij Mediamarkt of BCC is dit wel zo, een verkoper in een winkel moet een klant overtuigen. Bij Coolblue ga je zelf op zoek, zo worden de personeelskosten gedrukt. Coolblue heeft een jong, ambitieus en ondernemend team.
Studentenonderneming. Coolblue is in feite een uit de hand gelopen studentenonderneming, bol.com stamt af van een megalomaan project van het Duitse uitgeversconcern Bertelsman dat miljoenen verbrandde om een Europese en Amerikaanse concurrent van Amazon te maken.
Zijn er nog verschillen in doelgroep
We zien dat jongeren weten dat Coolblue uit Rotterdam komt, ze denken meer aan 'online webwinkel', 'creatief' en 'gadgets'. En denken minder aan 'reclame'. De middengroep heeft meer associaties met 'Bol.com', 'concurrent', 'merk', 'reclame', 'assortiment', 'koud' en 'kauwgom'.
Producten met een Coolblue's Groene Keuze label zijn de beste en meest energiezuinige producten voor de klant volgens onze specialisten. Deze producten hebben de beste klantreviews én een laag energieverbruik, waardoor klanten altijd een groene keuze maken waar ze blij van worden.
Coolblue heeft een bijzondere slogan: 'gewoon verwonderen'. Dat lijkt een tegenstelling, maar het geeft aan dat verwondering er voor altijd bij hoort. Oftewel: het is hun doel om ervoor te zorgen dat het allerbeste de standaard is.
Minder concurrentie. Internet is zo transparant als wat. Als een product bij MediaMarkt, Bol.com en Wehkamp een paar euro goedkoper is, gaan klanten daar shoppen. Daarom verkoopt Coolblue steeds meer producten die nergens anders te koop zijn.
Om nog op te vallen bij de concurrent, brengt Coolblue zijn strategie zo ver dat zij producten speciaal laten maken op basis van het zoekgedrag van hun klanten. Door het zoekgedrag te analyseren, weet Coolblue precies waar hun klanten naar zoeken in bijvoorbeeld een laptop.
'Een stervenseigenwijs, intelligent bedrijf' Coolblue gelooft niet in een formule die zich uitsluitend online laat zien. Daarom opent de elektronicaverkoper steeds meer filialen in steden. Niet alleen online zichtbaar zijn, maar ook op straat met eigen winkels van steen.
Coolblue is een Nederlands e-commerce bedrijf dat in 1999 is opgericht door Pieter Zwart, Paul de Jong en Bart Kuijpers. Het bedrijf is met zowel een webwinkel als met fysieke winkels actief in Nederland, België en Duitsland.
Nee, in de winkel hebben we geen Tweedekans-producten op voorraad. Tweedekansjes ophalen in de winkel is helaas niet mogelijk.
De webwinkel verdiende met name aan apparatuur die daarvoor nodig is. In totaal draaide Coolblue een omzet van 1,99 miljard euro, waar dat in het voorgaande jaar nog iets onder de 1,5 miljard lag. Het bedrijfsresultaat of de ebitda steeg van 48 tot 114 miljoen euro, schrijft het bedrijf.
Bij Coolblue Energie is de energie natuurlijk groen. Je krijgt 100% groen opgewekte stroom uit Nederland, via zonnepanelen en windmolens. Ook krijg je gas waarbij de CO2-uitstoot gecompenseerd wordt door bij te dragen aan duurzame projecten voor het aanplanten en beschermen van bebossing in onder andere Zuid-Amerika.
Pieter Zwart, Beginbaas Coolblue, licht toe: “Doordat we klanten gaan helpen om minder energie te verbruiken, is dat én veel groener en veel goedkoper. Wie ook energie met een glimlach wil, kan vanaf vandaag overstappen op Coolblue Energie.”
Om als energieleverancier aan de slag te kunnen hebben zij ServiceHouse overgenomen. Begin 2022 had Coolblue 64.000 klanten en de ambitie om er in 2022 nog eens 100.000 klanten bij te krijgen. Coolblue Energie levert 100% groen opgewekte stroom uit Nederland, via zonnepanelen en windmolens.
Coolblue behaalde vorig jaar een recordomzet van 2,3 miljard euro. Dat is 348 miljoen euro meer dan in 2020.
Omzetcijfers voor webshops zitten flink in de lift, blijkt uit de Twinkle100, een jaarlijkse ranglijst van de grootste Nederlandse webwinkels. Vooral Bol.com maakt een flinke omzetsprong en loopt uit op nummer twee Coolblue.
Zoals gezegd geeft Amazon geen specifieke cijfers voor Nederland. Eigenaar Ahold Delhaize van bol.com is de afgelopen jaren iets scheutiger met informatie. Bol.com boekte in 2020 4,3 miljard euro omzet en gaat dit jaar waarschijnlijk de 5 miljard euro voorbij.