Controleer of je kabel beschadigd is. Zelfs als je geen fysieke schade ziet, kan de headset beschadigd zijn. Als je een ander apparaat hebt om op de headset aan te sluiten, probeer dan de kabel met dat apparaat te testen. Controleer of de headset volledig in de aansluiting van de telefoon is gestoken.
Controleer de kabel, connector, afstandsbediening en oortjes van de koptelefoon op schade, zoals slijtage of breuken. Controleer op vuil in de rasters van de oortjes. Verwijder vuil door alle openingen af te vegen met een kleine, schone en droge borstel met zachte borstelharen.
Galaxy Buds zijn draadloze oortjes die u met uw apparaat kunt verbinden, waarna u naar muziek kunt luisteren of inkomende oproepen kunt beantwoorden terwijl u zich met andere activiteiten bezighoudt, zoals sporten. Gebruik de oortjes niet in gebieden met veel verkeer, zoals bij wegen of oversteekplaatsen.
Klik op Apps > Instellingen > Geluiden en trillen > Volume. Controleer je geluidsinstellingen. Je kunt de geluidsinstellingen aanpassen door te klikken op Apps> Instellingen > Geluiden en trillen. Herstart je toestel.
De microfoon bevindt zich aan de onderkant van je telefoon. Zorg ervoor dat de microfoonopening niet wordt geblokkeerd door vreemde voorwerpen en probeer het opnieuw nadat je alles hebt verwijderd.
De Samsung Galaxy Buds 2 zijn gepresenteerd op het Unpacked-evenement in augustus 2021. De nieuwe draadloze oordopjes zijn te verkrijgen in meerdere kleuren en werken via Bluetooth. Zo kun je ze direct koppelen aan de nieuwe Samsung Galaxy Z Fold 3 of Z Flip 3, maar ook elk ander toestel, tablet of laptop.
Controleer op obstakels zoals muren of elektrische apparatuur tussen de gekoppelde apparaten. Start het mobiele apparaat opnieuw op en start de Galaxy Wearable app opnieuw. Als er slechts één enkele oortelefoon is aangesloten op je mobiele apparaat, start je de oortelefoons opnieuw op om ze allebei aan te sluiten.
Nieuw Bluetooth-apparaat koppelen lukt niet
Schakel de Bluetooth op je device uit en zet je device uit. Zet je device en Bluetooth-apparaat weer aan. Schakel Bluetooth weer in. Probeer opnieuw verbinding te maken.
Dat kan verschillende redenen hebben: De bluetooth van je device (telefoon of laptop) staat niet aan (geen probleem: dat kan de beste overkomen). Zet je bluetooth aan en verbindt de oordopjes. De oordopjes zijn al eens verbonden met een ander device in de buurt.
Hoe je je oortjes aan je telefoon koppelt, is afhankelijk van het soort oortjes dat je hebt. Heb je bedrade oortjes, dan plug je de oortjes gewoon in de daarvoor bedoelde uitgang in. Dit is dus of met behulp van een Lightning aansluiting (iPhone), een USB-C aansluiting (Android) of een mini jack aansluiting.
Geen geluid op Android tablet of smartphone
Check de volumeknop aan de zijkant van het apparaat. Als de volumeknop op 0 staat is de stille modus ingeschakeld. De stille modus wordt uigeschakeld door het volume omhoog te klikken. Ga naar Instellingen - Instellingen - Geluid.
Andere mensen kunnen me niet horen tijdens telefoongesprekken. Stap 1: Check of je het volume niet hebt gedempt. Kijk op je telefoon terwijl je aan het bellen bent. Kijk of het microfoonicoon is uitgelicht.
Bij het luisteren van muziek gaan de Galaxy Buds zes uur lang mee. De AirPods houden het vijf uur vol. Het meegeleverde doosje heeft echter wel een kleinere accu.
Samsung Galaxy Buds+ – Beste android oordopjes
De Buds van Samsung zijn voorzien van een diepe bas en hoge tonen. Door gebruik te maken van deze draadloze oordopjes tijdens telefoongesprekken ben je altijd goed verstaanbaar en kun jij diegene die je aan de telefoon hebt ook altijd goed verstaan.
Hang het koordje over je oren.
Stop je oordopjes, in plaats van dat je je oordopjes in doet zodat de koordjes direct naar vanaf je gehoorkanaal naar beneden hangen, 'ondersteboven' in je oren, en hang de koordjes over de achterkanten van je oren.
Duw en draai de gehoorbescherming in het oor totdat het comfortabel in de gehoorgang zit, zodanig dat er een goede afdichting van de gehoorgang ontstaat. Plaats het lipje aan de bovenkant van het oor waardoor het gemakkelijker te vinden is en grip geeft bij het uitdoen van de oordoppen.
Geen wonder dat ze steeds uitvallen. De laatste oorzaak van oordopjes die uitvallen is dat de gebruiker ze simpelweg niet goed heeft in gedaan. Het algemene advies om oordopjes in te doen is: trek zachtjes aan je oorlel waardoor het oorkanaal wijder wordt. Doe dan de oordopjes in, en laat je oorlel weer los.
Zorg ervoor dat apps toegang hebben tot de microfoon
U doet dit als volgt: Selecteer Start> Instellingen> Privacy & beveiliging> microfoon en zorg ervoor dat Microfoontoegang is ingeschakeld. Zorg ervoor dat Apps toegang geven tot uw microfoon is ingeschakeld en kies vervolgens welke apps toegang hebben.
Ga in Geluidsinstellingen naar Invoer en ga onder Test uwmicrofoon naar de blauwe balk die omhoog en valt terwijl u in de microfoon spreekt. Als de balk beweegt, werkt je microfoon goed. Als je geen balk ziet bewegen selecteer je Problemen oplossen om het probleem met de microfoon op te lossen.