Je kunt geen e-mail versturen omdat er waarschijnlijk spam verstuurd wordt via je e-mailaccount. Uit voorzorg hebben we je account geblokkeerd. Wijzig je wachtwoord om verder misbruik van je account te voorkomen. Volg onderstaande stappen, zodat je weer veilig kunt e-mailen.
Wat is de reden van de blokkade
De meest voorkomende reden is dat het wachtwoord van jou e-mail is gehackt. Er wordt dan veel spam verstuurd vanuit jouw e-mailadres door iemand anders.
Ziggo houdt van uw mail geen backups bij. Weg is dus weg. Als de mail in de webmail niet meer aanwezig zijn, zijn deze ook niet terug te halen, helaas. Deze zijn dan niet meer aanwezig op de server en permanent verwijderd.
Als je e-mails blokkeert van een contactpersoon, zal deze hiervan geen melding krijgen dat het geblokkeert is of dat het e-mailadres niet meer bestaat. De verzonden e-mails worden dan direct verwijderd in je account en je zal deze niet meer kunnen terughalen.
We zorgen er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres. Het automatisch doorsturen van e-mails kun je zelf instellen.
Dit is het wachtwoord voor uw account. Dit wachtwoord is meestal hoofdlettergevoelig. De server voor inkomende e-mail van een IMAP-account kan ook de IMAP-server worden genoemd. Als uw e-mailprovider bijvoorbeeld example.com is, is de server voor inkomende e-mail waarschijnlijk imap.example.com.
Een afzender blokkeren
Wanneer u berichten van een bepaald persoon niet langer wilt zien, kunt u de afzender blokkeren. Klik met de rechtermuisknop op een bericht van de afzender die u wilt blokkeren, en klik vervolgens op Ongewenste e-mail > Afzender blokkeren.
Er zijn een aantal redenen waarom je de fout 'Dit bericht is geblokkeerd omdat de content een mogelijk beveiligingsrisico bevat' in Gmail kunt zien. Gmail blokkeert berichten die virussen kunnen verspreiden, zoals berichten die uitvoerbare bestanden of bepaalde links bevatten.
Als je wilt weten wanneer een verzonden e-mail is geopend, kun je een leesbevestiging aanvragen. Je ontvangt een leesbevestiging in de vorm van een e-mail met de tijd en datum waarop je bericht is geopend.
Het beste antwoord. Nee, bij vrijwel alle providers als Hotmail/Outlook, Gmail, Yahoo etc. worden e-mailaccounts die meer dan een jaar niet gebruikt worden verwijderd, inclusief alle mail. Weer activeren is niet mogelijk.
Vraag de afzender het volgende te doen: Vraag de afzender in de mappen Verzonden en Concepten te kijken. Als de e-mail niet in deze mappen staat, heeft de afzender de e-mail wellicht verwijderd voordat deze werd verstuurd. Controleer of er een bezorgfout (bouncebericht) is ontvangen.
Uw Outlook.com-account is mogelijk tijdelijk geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteit is gedetecteerd. Een geblokkeerd account is natuurlijk vervelend, maar het is belangrijk dat u wordt beschermd tegen fraude of misbruik. U kunt de blokkering van uw account als volgt opheffen.
Je ziet geen updates van de profielfoto van een contact. Berichten die je stuurt naar een contact dat jou heeft geblokkeerd hebben altijd maar één vinkje (bericht verzonden) en nooit een tweede vinkje (bericht afgeleverd). Het lukt niet om dat contact te bellen.
Wanneer een man jou blokkeert in zijn telefoon, dan kan hij het simpelweg niet verdragen om aan je te denken. Hij kan het niet verdragen om contact met je te hebben. In veel gevallen is dat, omdat hij sterke emoties krijgt door jou.
Bellen om te controleren Als je een persoon belt die je geblokkeerd heeft hoor je maar één kiestoon gevolgd door de voicemail. Daarnaast kan ook direct de voicemail geactiveerd worden zonder dat deze voorafgaat aan een kiestoon.
Als u deelneemt aan een e-mailgesprek dat niet meer relevant is voor u, kunt u het gesprek negeren. Wanneer u een gesprek negeert, verschijnen toekomstige e-mails uit dat gesprek niet in uw inbox, zodat u uw aandacht kunt richten op de belangrijke berichten.
Bij phishing proberen criminelen u door e-mails naar een valse website te lokken. Daar stelen ze uw gegevens of geld. Klik nooit op links in een phishing e-mail. Waarschuw ook altijd de Fraudehelpdesk en de organisatie uit wiens naam u de mail krijgt.
Spam is veelal ongevaarlijk. Je kunt het 't beste zien als ongevraagde (maar vrijwel onschuldige) reclame. Phishing is ook ongevraagd, maar heeft ronduit een slecht doel. Criminelen zijn uit op jouw (bank)gegevens, je wachtwoorden of willen een virus of malware installeren op je computer.
Ziggo gebruikt pop3 als protocol voor je email. Met onderstaande instellingen synchroniseer je makkelijk je Ziggo emails tussen je computer, laptop, smartphone & tablet.
Het beste kun je kijken of deze mappen wel echt zijn verdwenen of dat ze niet meer zichtbaar zijn op je tablet. Je kunt dit doen door de webversie van je email te openen en te zoeken naar deze mappen. Waarschijnlijk vind je ze daar gewoon.