Deze witte strepen worden ook wel contrails genoemd. Van den Berg verklaart de naam: "Het is waterdamp die door kerosine in de atmosfeer komt en als het ware bevriest tot ijskristalletjes.Die blijven dan hangen en vormen dat spoor."
De waterdamp uit de vliegtuigmotoren bevriest in de hoge atmosfeer (rond 10 kilometer hoogte) waar het meer dan 40 graden vriest. Deze ijskristallen vormen de voor ons zichtbare vliegtuigstrepen.
Ryan Air). Er zouden dus op wereldwijde schaal chemicaliën worden gesproeid vanuit vliegtuigen om de mensen te vergiftigen/rustig te houden/ziek te maken, vandaar de naam chemtrails.
Sommige kleine vliegtuigen hebben een erg lage stall-snelheid. Als er genoeg tegenwind is kan zo'n toestel schijnbaar stil in de lucht hangen. Effectief stilhangen doen vliegtuigen niet, alleen al omdat de tegenwind die ze op die hoogte ervaren niet constant is.
Chemtrails bevatten een brouwsel van barium, glasvezel met nano aluminium (bekend als CHAFF), radioactief thorium, cadmium, chromium, nikkel, sporen van schimmels, ethyleen dibromide en polymeervezels. Barium is net zo giftig als arsenicum en werkt op het hart. Aluminium is schadelijk voor de hersenen.
Condenssporen in de lucht op een zonnige dag. Witte strepen die uren in de lucht blijven, zijn gewone condenssporen van vliegtuigen. Dat ze zo lang zichtbaar blijven wijst op verhoogde luchtvochtigheid, niet op chemtrails. De gewone witte condenssporen achter een vliegtuig zouden na één à twee minuten verdwijnen.
Condenssporen – contrails of condens trails in het Engels – ontstaan wanneer uitgestoten waterdamp na verbranding van kerosine bevriest in de lucht, vertelt Feijia Yin. “Door de lage temperatuur op kilometers hoogte gaan waterdruppels kristalliseren. Daardoor blijven de sporen hangen.
Lift. Omdat lucht die zich sneller verplaatst een lagere druk heeft, is de luchtdruk onder de vleugel groter dan erboven. Deze druk duwt de vleugel omhoog en veroorzaakt 'opwaartse kracht' of de 'lift' waardoor een vliegtuig in de lucht blijft.
Straalvliegtuigen hebben gewoonlijk een luchtsnelheid nodig van 130-155 knopen (250–290 km/h); lichtere vliegtuigen zoals de Cessna 150 hebben genoeg aan 55 knopen (100 km/h), terwijl ultralights met een nog lagere snelheid af kunnen.
Als de luchtdruk in een cabine wegvalt, moet een vliegtuig snel omlaag. Commerciële passagiersvliegtuigen vliegen op zo'n tien kilometer hoogte. De lucht daar is heel ijl, zonder hulpmiddelen raak je na een halve minuut tot een minuut buiten westen.
Deze witte strepen worden ook wel contrails genoemd. Van den Berg verklaart de naam: "Het is waterdamp die door kerosine in de atmosfeer komt en als het ware bevriest tot ijskristalletjes.Die blijven dan hangen en vormen dat spoor."
Chemtrail is een samentrekking van de Engelse woorden chemical (chemisch) en trail (spoor). De sporen die vliegtuigen achterlaten in de lucht zouden chemicaliën bevatten en het bewijs vormen van een groot geheim spuitprogramma of zelfs chemische oorlogsvoering.
Het luchtruim boven Europa is zeer versnipperd, dat is met het blote oog niet te zien. Maar vliegtuigen vliegen niet in één rechte lijn door het luchtruim, ze moeten er kriskras doorheen. Dit zorgt voor langere vluchtroutes, die meer tijd, meer geld en meer CO2-uitstoot kosten.
Kerosine heeft een energetische waarde van 43,1 MJ/kg, vergelijkbaar met die van dieselolie. De soortelijke massa is 0,78–0,81g/cm3. Het heeft een koolstofketenlengte van C12 tot C16.
De lucht in het vliegtuig bevat minder zuurstof dan de lucht die we op de grond inademen.Dat zorgt voor een lager zuurstofgehalte in het bloed. Wie geen longaandoening heeft, voelt hier niets van. Als u thuis zuurstof gebruikt, zult u ook tijdens een vliegtuigreis zuurstof nodig hebben.
Prepare for Landing / Prepare for Takeoff
Wanneer vóór het opstijgen "Prepare for Takeoff" of vóór het landen "Prepare for Landing" over de boordluidsprekers klinkt, is dit in luchtvaarttermen een teken dat het cabinepersoneel alle veiligheidsgerelateerde taken snel en nauwgezet moet uitvoeren.
Buitje om vliegen
Bovendien komt onweer vaak gepaard met andere weerstypen zoals harde wind en hagel. Daarom vliegen piloten bij voorkeur niet door een onweersbui heen. Veel vliegtuigen zijn uitgerust met een weerradar, zodat piloten onweersbuien op tijd aan zien komen en kunnen ontwijken.
Naarmate je hoger gaat vliegen is de lucht minder dens, en per keer "inademen" heb je dus minder zuurstof binnengekregen.Laat je dit te ver komen dan sterven de mensen aan zuurstoftekort (zie crash Helios B737).
Een vliegtuig is niet gemaakt om lang stil te staan. De motoren en de banden kunnen hier niet tegen. Een vliegtuigmotor heeft olie nodig om in goede conditie te blijven. Om alle onderdelen te smeren worden de vliegtuigen in ieder geval iedere tien dagen uitgepakt en opgestart.
De hoeksnelheid in je gezichtsveld is kleiner als de afstand groter is voor hetzelfde object. Dit is niet specifiek voor vliegtuigen, maar als je in de trein of in een auto naar de zijkant kijkt, zie je dat objecten in de verte de objecten ook langzamer lijken te gaan ondanks dat ze dezelfde snelheid hebben.
Hoe lang duurt een vlucht in een zweefvliegtuig? Een zweefvlucht duurt ongeveer 8 tot maximaal 15 minuten. Met veel thermiek kun je uren blijven zweven. Wij bieden voornamelijk vluchten van ongeveer 15 minuten aan.
' Levenstaak 'Gelukkig is er een apparaat dat ons tegen de chemtrails kan beschermen: de chembuster, een Duitse uitvinding. Door middel van onder andere kristallen, hars en rozemarijn kan de chembuster een gat met een straal van tien kilometer slaan in de schadelijke wolk boven ons.
Condenssporen zijn de alom gekende witte strepen die vliegtuigen achterlaten. Rond de fijne deeltjes die vliegtuigen uitstoten vormen zich voornamelijk ijskristallen. Kunstmatige sluierwolken zijn het resultaat en zorgen ervoor dat warmte geprangd geraakt tussen het aardoppervlak en de wolken.
Een vliegreis belast het milieu maar liefst 8 tot 12 keer zoveel als dezelfde reis per trein. Het verschil is het grootst op een korte reisafstand (minder dan 700 kilometer). Verder draagt een vliegreis 1 tot 4 keer zoveel bij aan het broeikaseffect als dezelfde reis per auto.
Wat complotdenkers chemtrails noemen, worden eigenlijk condensstrepen genoemd. Het is gewoon waterdamp die in de lucht condenseert om zo kunstmatige langgerekte wolkjes te vormen.