Klik in het zoekvak bovenaan het scherm op de pijl-omlaag. . Selecteer Mail & Spam & Prullenbak in het dropdownmenu onder Zoeken.Geef je zoekgegevens op.Klik onderaan op Zoeken.
Spam of reclame melden
Houd in de lijst met berichten je vinger op het spam- of reclamebericht en tik op 'Meld reclame'. Als je het bericht hebt geopend en de afzender staat niet in je contacten, scrol je naar het eind van het bericht, tik je op 'Meld reclame' en tik je vervolgens op 'Verwijder en meld reclame'.
Als je een e-mail als spam markeert, blijft deze nog 30 dagen in de map Spam staan. Na 30 dagen worden e-mails definitief uit Spam verwijderd. Als je denkt dat e-mails per ongeluk naar Spam worden gestuurd, kun je lezen hoe je e-mails uit Spam kunt verwijderen.
Als je Vermoedelijke spambeller of Spam ziet als beller-ID, kan het gesprek spam zijn. Je kunt het gesprek beantwoorden of het nummer blokkeren en melden. Als een gesprek van iemand die je kent, wordt gemarkeerd als spam, kun je de fout melden.
De stappen variëren dan op basis van je telefoon en Android-versie en eventuele schil. Selecteer de optie Nummer blokkeren of selecteer Details en tik vervolgens op Blokkeren en spam melden. Op een Android-telefoon kun je alle mogelijke spamberichten uitschakelen via de Berichten-app van Google.
Spam is veelal ongevaarlijk. Je kunt het 't beste zien als ongevraagde (maar vrijwel onschuldige) reclame. Phishing is ook ongevraagd, maar heeft ronduit een slecht doel. Criminelen zijn uit op jouw (bank)gegevens, je wachtwoorden of willen een virus of malware installeren op je computer.
Om ervoor te zorgen dat toekomstige berichten van dezelfde afzender als ongewenste reclame worden gemarkeerd, kunt u berichten in de Mail-app melden als ongewenste reclame. Op een iPhone, iPad of iPod touch veegt u naar links op het bericht, tikt u op 'Meer' en tikt u vervolgens op 'Verplaats naar reclame'.
In de Berichten-app kun je ongewenste berichten blokkeren, berichten van onbekende afzenders filteren en spam en reclame melden.
Dit zijn de drie voornaamste redenen waarom een e-mail als spam wordt gezien: Je e-mail bevat spamgevoelige woorden. Het e-mailadres dat je hebt aangemaakt, bevat spamgevoelige karakters. Het SPF-record van je domeinnaam staat niet correct ingesteld.
Ongewenste e-mail, ook wel spam genoemd, in uw Postvak IN is vervelend. Het filter voor ongewenste e-mail in Outlook zorgt ervoor dat berichten die op ongewenste e-mail lijken, in de map Ongewenste e-mail terechtkomen.
Bescherming tegen ongewenste mail
Bovenaan kiest u 'Mijn Producten' > 'E-mail hosting'. Kies 'Beheer' bij het domein waarvan u de anti-spam instellingen wil wijzigen. In het verticaal menu links kiest u 'Anti-spam instellingen'. Wijzig uw instellingen naar wens en bevestig met 'Instellingen opslaan'.
Kunnen iPhones geïnfecteerd raken met een virus? Nee, iPhones kunnen niet geïnfecteerd raken door een virus, want er zijn geen iPhone-virussen. Hoewel iPhones minder vatbaar zijn voor malware dan Android-systemen, zijn er andere beveiligingsrisico's waar u op moet letten.
Je kunt malware op je telefoon opsporen met antivirus-apps. Goede gratis varianten die dat doen zijn de apps van AVG, Kaspersky, Avast en Bitdefender. Deze scannen je telefoon op verdachte apps en programma's. Perfect om malware en virussen op je telefoon op te sporen.
Zo kunt u via de website telefoonboek.nl zoeken naar nummers en via de website wieheeftgebeld.nl kunnen mensen elkaar helpen bij het vinden van onbekende bellers. Op deze website zijn ook veel spam-nummers te vinden.
Spam laat zich definiëren als het veelvuldig en ongevraagd ontvangen of versturen van berichten. Het bericht is vaak commercieel van aard en veelal worden de berichten zonder je medeweten verstuurd. De meest bekende vorm van spam is een ongewenste e-mail met een bijzondere, ongevraagde boodschap.
Jammer genoeg zijn er criminelen die telefoonnummers van anderen gebruiken om te bellen met mensen dit wordt inderdaad spoof calls genoemd. Hier kun jij en wij niets aan doen om het tegen te houden Het advies dat wij geven is om vooral niet terug te bellen.
Controleer je map Ongewenst
Meld je aan bij Outlook.com, Klik op Ongewenst in het linker kader, Controleer of de ontbrekende mail al in deze map staat. Als je hier berichten ziet die bezorgd hadden moeten worden in je Postvak IN, vink je de betreffende berichten aan, en klik op de knop Niet ongewenst.
U kunt de spamfilters van Gmail niet uitzetten, maar u kunt wel filters maken om het volgende te doen: De spamclassificatie overslaan voor berichten die zijn ontvangen van gebruikers op een lijst met goedgekeurde afzenders die u maakt.