Open Outlook en selecteer Bestand.Gebruik de vervolgkeuzekeuze onder Accountgegevens om het account te selecteren dat u wilt wijzigen.Selecteer Accountinstellingen.
Als u opties wilt zien voor het werken met Outlook, klikt u op Bestandsopties > opties. Opties worden gecategoriseerd op E-mail, Agenda, Groepen, Personen, en ga zo maar door.
Ga naar het menu Extra en selecteer Accounts. Selecteer het account in het linkerdeelvenster van het dialoogvenster Accounts. Klik op Geavanceerd en klik vervolgens op het tabblad Server. Schakel onder Microsoft Exchange en Adreslijstservice het selectievakje SSL gebruiken om een verbinding te maken in.
Kijk na of je de juiste instellingen voor de uitgaande mailserver hebt ingesteld. Check of je inlogt op de mailserver ('autorisatie' of 'verificatie') met de gegevens waarmee je ook inlogt op de inkomende mailserver. Controleer bovendien of TLS/SSL aan staat voor de uitgaande server en dat je poort 465 of 587 gebruikt.
Contact opnemen met de afzender van het ontbrekende bericht
Vraag de afzender in de mappen Verzonden en Concepten te kijken. Als de e-mail niet in deze mappen staat, heeft de afzender de e-mail wellicht verwijderd voordat deze werd verstuurd.
Controleer of er een bezorgfout (bouncebericht) is ontvangen.
Het verschil tussen IMAP en POP wordt vooral duidelijk wanneer je kijkt naar het mailgebruik. Met IMAP kun je e-mails op meerdere apparaten lezen en heb je altijd een back-up van je mails op de server staan.Met POP kun je e-mails lokaal openen en bewerken en heb je veel opslagruimte.
Met IMAP hebt u toegang tot uw e-mail, waar u ook bent, vanaf elk apparaat. Wanneer u een e-mailbericht leest via IMAP, downloadt of slaat u het niet daadwerkelijk op uw computer op; In plaats daarvan leest u het uit de e-mailservice.
Klik op het Lint Bestand en kies voor opties, de een na laatste keuze in de blauwe balk links van het scherm. In het Venster “Opties voor Outlook” klik je op “Geavanceerd” Bovenin het venster “Geavanceerd” vind je de optie “Apps weergeven in Outlook”.
Het poortnummer dat wordt gebruikt door de server voor inkomende e-mail. De meeste gebruiken 143 of 993 voor IMAP of 110 of 995 voor POP. Dit is uw e-mailprovider.
Met IMAP-accounts worden berichten opgeslagen op een externe server. Gebruikers kunnen zich aanmelden via meerdere e-mailclients op computers of mobiele apparaten en dezelfde berichten lezen.
Via 'Snelle instellingen' kun je de instellingen bekijken en wijzigen vanaf elk scherm op je telefoon. Je kunt de instellingen die je vaak wijzigt, toevoegen aan of verplaatsen naar 'Snelle instellingen'.
Geef het e-mailadres van je Google-account of je telefoonnummer en je wachtwoord op. Klik op Een ander account gebruiken als er al gegevens zijn ingevuld en je moet inloggen op een ander account.