De prijs: Over het algemeen zijn motorfietsen in Duitsland vaak goedkoper dan in Nederland. Dat komt door de verschillen in belastingen, regelgeving en marktomstandigheden. Door een motor in Duitsland te kopen, zul je zeker geld besparen op de aanschafprijs.
Invoerrechten: Importeer je ene motor van buiten de eu dan betaal je bij het invoeren in Nederland 6% invoerrechten over de aankoopprijs + de kosten van verschepen. BTW: Over de aankoopprijs+kosten verschepen+invoerrechten betaal je 21% BTW.
De winter is voor jou misschien niet de meest ideale tijd om motor te rijden, maar het is wel het beste seizoen om er een te kopen. Als je in het voorjaar motor wilt rijden maar geen tweewieler in je garage hebt staan, moet je nu beginnen met zoeken.
Nederland staat sinds jaar en dag bekend als een van de duurste landen om een motorvoertuig aan te schaffen. Dat komt voornamelijk door de hier gebruikelijke luxe-belasting genaamd BPM. En als het aan de overheid ligt, dan wordt dat binnenkort nóg duurder, aldus de Bovag.
Je kunt aanbieden om de motor direct te kopen voor een x-bedrag in cash of via een tikkie. Als de verkoper ja zegt, heb jij meteen je droommotor en heeft hij of zij meteen het geld binnen. Bij motoren is er vaak minder ruimte voor onderhandelen dan bij auto's. Hou hier dan ook rekening mee.
De investering in een motor of scooter is fiscaal aantrekkelijk. Als ondernemer mag je hier namelijk de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA) toepassen.De aftrek bedraagt maximaal 28% van de aanschafwaarde. Auto's zijn expliciet uitgesloten van deze regeling, maar motoren niet en die vallen er dus gewoon onder.
Een redelijke verwachting van een benzine motor is 250.000 km. Hoe lang deze motor nog mee kan is afhankelijk van de huidige staat van de motor. Niet alleen de staat van de motor is belangrijk om inzicht in de te verwachte kosten te krijgen maar ook de staat van de complete aandrijving is belangrijk.
We laten je graag zien welke motoren in de top 10 meest betrouwbare motorfietsen staan, want veiligheid en betrouwbaarheid is wel zo belangrijk. De top tien bestaat uit Honda (1), Yamaha (2), Suzuki (3), Kawasaki (4), BMW (5), Harley-Davidson (6), KTM (7), Triumph (8), Ducati (9) en Aprilia (10).
Yamaha is nog steeds het meest betrouwbare motormerk. Dat is althans in een onderzoek door de Amerikaanse consumentenbond Consumer Reports naar voren gekomen. Yamaha mag het dan in Amerika winnen als het over betrouwbaarheid gaat, de kopers van een Victory motor zijn uiteindelijk het meest tevreden over hun aankoop.
Aanschaf motor
De meeste mensen geven gemiddeld rond € 10.000,- uit aan een nieuwe motor. Een nieuwe motor van een populair merk begint rond € 7000,- voor een mooi instapmodel en kan oplopen tot € 30.000,- voor de meest luxe motoren met álle toeters en bellen.
Plaats 1. Helemaal bovenaan vinden we de CB500F van Honda met een verbruik van 3,0 liter per 100 kilometer (1 op 33,3). Opvallend is dat dit motorblok als kopie in de Brixton niet meer vermogen levert, maar wel meer dan 20 procent meer benzine verbruikt.
Zo is de levensduur van een dieselmotor ongeveer 400.000 kilometer.De levensduur van een benzinemotor komt neer op ongeveer 300.000 kilometer.
De basis BPM voor een motor is vrij eenvoudig te berekenen, het BPM bedrag voor een motor is namelijk exact 19.4% van de netto cataloguswaarde toen de motor nieuw geleverd werd.
Lexus staat op de eerste plaats in de jaarlijkse betrouwbaarheidsstudie van het gerenommeerde J.D. Power instituut. Op plek twee eindigde Genesis, een luxemerk van Hyundai dat momenteel in slechts een beperkt aantal Europese landen te koop is. Kia eindigde op plek drie.
Een elektrische motorfiets heeft ten opzichte van een brandstof motor veel minder draaiende delen die onderhoud nodig hebben. Er hoeven geen kleppen gesteld te worden, ook bougies en luchtfilters vervangen is iets van het verleden.
De 1.4 TSI van Volkswagen is nu al voor het tweede jaar op rij verkozen tot Motor van het Jaar. We vinden deze 1.4-viericlinder met turbo (en eventueel compressor) in tal van Volkswagen-, Audi-, Seat en Skoda-modellen, met vermogens die variëren van 122 tot 180 pk.
Het antwoord op die vraag is heel simpel. Ja, een ingevoerde auto is minder waard dan een auto die door een Nederlandse dealer voor het eerst is afgeleverd.
Neiman Marcus Limited Edition Fighter - 9.400.000 euro
Maar het prachtige uurwerkdesign en de slimme marketing, waarbij het model Evolution of the Machine werd genoemd, leidde ertoe dat de motor uiteindelijk honderd keer meer dan de oorspronkelijke prijs opbracht. Daarmee is het de duurste motor die ooit gemaakt is.
Het verschilt per merk en/of type maar Japanse motoren blijven redelijk waardevast. Uiteraard zijn er wel een heleboel kanttekeningen zoals aantal gereden kilometers, staat van de motor en onderhoud. Gebruikte motoren zijn gemiddeld genomen een stuk waardevaster dan bijvoorbeeld auto's.
Vaak rijdt een motor gemiddeld net iets minder kilometers dan een auto, al zijn er natuurlijk uitzonderingen. Waar een auto al 70.000 tot 150.000 kilometer kan rijden, is dit voor een motor al aan de hoge kant.
De levensduur van de motor is over het algemeen bepalend voor de levensduur van je auto. Hoeveel kilometer kan een benzine auto rijden? Benzinemotoren gaan gemiddeld zo'n 300.000 km mee.Een diesel zal bijvoorbeeld zeker de 400.000 km kunnen halen en soms nog meer.
Als de motor goed onderhouden wordt, is een paar 100.000 km best mogelijk.