Open Outlook en selecteer Bestand.Gebruik de vervolgkeuzekeuze onder Accountgegevens om het account te selecteren dat u wilt wijzigen.Selecteer Accountinstellingen. Selecteer het type gegevens dat u wilt wijzigen.
Android (systeemeigen Android-e-mailclient)
Selecteer je e-mailadres, en klik onder Geavanceerde instellingen op Serverinstellingen. Je wordt naar het scherm Serverinstellingen van je Android geleid, waar je toegang hebt tot je serverinformatie.
Selecteer Bestand > Account toevoegen. Wat u vervolgens te zien krijgt, is afhankelijk van uw versie van Outlook. Voer uw e-mailadres in en klik op Verbinding maken. Voer uw naam, e-mailadres en wachtwoord in en selecteer Volgende.
Zoek in het Configuratiescherm naar het pictogram E-mail en open het. Klik in het venster E-mailconfiguratie - Outlook op E-mailaccounts... Selecteer in het venster Accountinstellingen het account dat u probeert op te lossen en selecteer Wijzigen.
Klik in het navigatievenster om een map te selecteren waarvan u de weergave wilt herstellen, klik op Bekijk > Verander perspectief, en specificeer een weergavemodus uit de vervolgkeuzelijst die u naar de oorspronkelijke weergave wilt herstellen. 2. Klikken Bekijk > Weergave resetten.
Als u geen e-mail kunt verzenden of ontvangen, is uw account mogelijk tijdelijk geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteiten zijn geconstateerd. Zie Mijn Outlook.com-account deblokkeren voor informatie over het deblokkeren van uw account.
Met POP3 download je je e-mail vanaf de server naar je apparaat (computer of telefoon). Je e-mail wordt doorgestuurd naar je apparaat en blijft niet bewaard op de server. Met IMAP kun je e-mailberichten op de server bekijken via je e-mailprogramma.
Stel uw account handmatig in als een IMAP- of POP-account in Outlook. Kies Geavanceerde opties > ik wil mijn account handmatig instellen. Voer uw wachtwoord in en kies vervolgens Verbinding maken. Als de installatie mislukt, kiest u Accountinstellingen wijzigen.
Server: outlook.office365.com. Port: 995.
Met IMAP hebt u vanaf elk apparaat toegang tot uw e-mail, waar u ook bent. Wanneer u een e-mailbericht leest met IMAP, wordt het niet daadwerkelijk gedownload of opgeslagen op uw computer. in plaats daarvan leest u het vanuit de e-mailservice.
U moet uw volledige e-mailadres typen, zoals [email protected]. Uw gebruikersnaam is afhankelijk van uw e-mailprovider, maar gewoonlijk is dit uw volledige e-mailadres of het gedeelte van uw e-mailadres voor het teken @. Dit is het wachtwoord voor uw account. Dit wachtwoord is meestal hoofdlettergevoelig.
Om te zien welk protocol je gebruikt dien je naar de account instellingen van je mail app of programma te gaan. Daar zie je dan staan IMAP, POP. Meestal kun je dit ook zien door in te loggen op de webmail. Als al je mail daar netjes aanwezig is en het zelfde als in je mailprogramma, maak je gebruik van IMAP.
De standaardperiode is 30 dagen.
IMAP (Internet Messaging Access Protocol)
Met IMAP-accounts worden berichten opgeslagen op een externe server. Gebruikers kunnen zich aanmelden via meerdere e-mailclients op computers of mobiele apparaten en dezelfde berichten lezen.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Controleer of alle instellingen van uw e-mail programma correct staan (zie hier). Controleer of u een antivirus programma/firewall hebt. Indien u die hebt, kunt u best eens proberen om deze te deactiveren/verwijderen. Uit ervaring merken we dat deze programma's regelmatig aan de oorzaak liggen van e-mail problemen.
Webmail werkt op mailserver, de e-mail die u ziet in de webmail staan dus op de mailserver. Outlook en andere e-mail programma's staan op uw computer. Een e-mail programma wordt ingesteld om de e-mail van de mailserver op te halen. Standaard wordt de e-mail dan ook van de mailserver verwijderd.
Vanaf 1 november 2021 verandert de minimale Outlook versie waarmee verbinding gemaakt kan worden in Microsoft 365/ Office 365. De oudere versies van Outlook ondersteunen namelijk niet de nieuwste veiligheidstechnieken om gegevens veilig te houden, waardoor Microsoft heeft besloten deze ondersteuning stop te zetten.
Hoe kan ik de weergave instellingen van Outlook wijzigen
Klik in het Lint BEELD op de knop Leesvenster om het leesventer rechts of onderin het scherm te plaatsen. Met de optie UIT kan het leesvenster worden uitgeschakeld.
Inloggen in uw Hotmail account. U kunt rechts bovenin op het tandwieltje klikken om naar de instellingen te gaan. Vervolgens kunt u op 'Meer e-mailinstellingen' klikken. Onder het kopje 'Account beheren' kunt u op 'Je e-mailaccounts' klikken.