Je retournummer vind je terug in de retour bevestigingsmail. Meld altijd eerst je retour aan via het online retourformulier.
Binnen één uur na het aanmelden van je retour ontvang je een bevestigingsmail met een retournummer en verzendlabel. Print het verzendlabel uit en plak het op de buitenste doos. Stuur je pakketje gratis terug via een PostNL-punt bij jou in de buurt. Leun achterover en houd de status in de gaten via Mijn Coolblue.
Moet ik iets betalen voor het terugsturen van mijn product? Nee, dat is gratis. Je product kun je verpakken in de originele verpakking. Verzend je product in een Coolblue doos of andere stevige doos die je goed afsluit.
De wet geeft aan dat je moet terugbetalen binnen 14 dagen nadat een consument aangegeven heeft te willen retourneren, NIET 14 dagen nadat je het product daadwerkelijk retour hebt ontvangen.
Mocht jouw retourzending binnen het retourproces blijven hangen, dan is dit retourbewijs jouw bewijs dat je de zending hebt afgegeven.
Wat moet ik doen als ik geen printer heb om een retouretiket af te drukken? Als je geen printer hebt, heb je de mogelijkheid om het pakket zonder retouretiket via DHL te retourneren. Breng je retour in de originele verpakking met het originele label naar een DHL servicepunt.
Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 5 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode. Het kan zo zijn dat je je geld in meerdere delen terugkrijgt.
Je krijgt op de meeste producten minimaal 2 jaar garantie op fabricagefouten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan. Op BlueBuilt producten krijg je zelfs 5 jaar fabrieksgarantie. Refurbished witgoed producten zijn de uitzondering.
Bij Thuiswinkel.org krijgen we regelmatig de vraag of een webshop consumenten kan verplichten om voor de retourzendingen te betalen. Het antwoord hierop is duidelijk: ja. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website.
Als webwinkelier ben je verplicht te voldoen aan je informatieplichten. Zo is het verplicht een modelformulier herroeping beschikbaar te stellen aan je klanten. Jouw klanten hoeven dit formulier echter niet te gebruiken, ze mogen hun retouren bijvoorbeeld ook per e-mail aanmelden.
Om je klanten printloze retourlabels aan te bieden heb je een Returnless Pro of Automate account nodig (zie Tarieven pagina). We maken printerloze zendingen aan met behulp van onze koppeling met PostNL Smart Returns. Hiermee maken we antwoordnummer zendingen aan (productcode 2285).
Een Tweedekans-product is een product dat door een klant is teruggestuurd of omgeruild. Het product wordt door ons gecontroleerd en als het in goede staat verkeert dan geven wij het een tweede kans.
Coolblue is meer dan een e-commercebedrijf. We bouwen totaaloplossingen voor onze klanten met onze ondersteunende infrastructuur. Dit doen we in Nederland, België en Duitsland, online en in onze 15 fysieke winkels.
Als je snel genoeg bent, kun je zelf je bestelling annuleren in je orderoverzicht in Mijn Coolblue. Dat kan alleen als je bestelling nog niet is ingepakt. Dus zorg dat je snel bent want dat zijn onze Coolblue'ers in het magazijn ook. Je vindt alle info over je bestelling annuleren op onze website.
56% van 18 klanten beveelt aan. In december 2021 neemt Coolblue alle lopende contracten van GreenNL over. Aangezien het enkel om een naamswijziging gaat, maar het bedrijf achter beide merken hetzelfde is, ziet u hier ook oudere klantervaringen die nog over GreenNL zijn geschreven.
Opgelost door Coolblue.nl: Bestellen is alleen mogelijk met een account aanmaken, flauwe kul | Klachtenkompas.
Klantenservice: Bel 03-8082700, bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 - en 23.59 en zaterdag tot en met zondag tussen 09.00 - 23.59.
Als werknemer bij Coolblue krijg je personeelskorting van 10% op al jouw aankopen bij Coolblue. Deze korting is geldig tot maximaal € 500,- korting per jaar. Je hebt ook recht op een reiskostenvergoeding van € 0,19 per kilometer die je moet reizen naar je werk.
Natuurlijk staan we ook na je aankoop voor je klaar. In onze winkels helpen we je graag verder met al je praktische en technische vragen. We zoeken ook samen naar een oplossing als je product niet naar behoren werkt.
Heb je de originele doos niet meer, zorg dan voor een andere stevige verpakking. Print het retourlabel en plak het goed zichtbaar op je pakket. Heb je gekozen voor een QR-code, dan printen wij het label voor je bij het DHL ServicePoint. In de e-mail met je QR-code lees je hoe dat precies werkt.
Met het DHL retourlabel dat de webshop je heeft bezorgd via e-mail of in de verpakking kan je je bestelling eenvoudig retour sturen. Plak het retourlabel op de verpakking, verwijder oude labels en breng je pakket binnen in een DHL ServicePoint in je buurt. Wij zorgen ervoor dat het netjes terug gaat naar de verzender.