Deze speciale code is vaak geprint op het plastic kaartje, waar je ook je simkaart uitdrukt. Is dat niet het geval? Bekijk dan bijgeleverde brief, want dan is de code daarop te vinden. Bewaar dit plastic kaartje of brief dus goed, of kies er bijvoorbeeld voor om de code op te slaan in je telefoon zelf.
Met de PUK-code kun je je iPhone deblokkeren
Die vind je op dezelfde pagina (of e-mail) waarin de pincode staat die je van je provider hebt gekregen. De code bestaat uit acht cijfers en je hebt negen pogingen om deze in te voeren.
Wat is een pukcode? Aan je simkaart is ook een Personal Unblocking Key (PUK) code verbonden. Je pukcode heb je alleen nodig wanneer je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd. Het is een soort extra beveiligingsmethode om te voorkomen dat iemand anders met jouw nummer aan de haal gaat.
Je simkaart wordt definitief geblokkeerd wanneer je de PUK-code 10 keer verkeerd invoert. Wanneer dit gebeurt verschijnt er op je scherm het bericht: kaart geblokkeerd. Je kunt de simkaart helaas niet meer deblokkeren.
De iPhone met Touch ID ontgrendelen
Op een iPhone met een thuisknop druk je op de thuisknop met de vinger die je hebt geregistreerd voor Touch ID. Om de iPhone weer te vergrendelen, druk je op de zijknop of op de sluimerknop (afhankelijk van welk model je hebt).
Vraag uw aanbieder om hulp bij het ontgrendelen van uw simkaart met behulp van de standaardsimpincode of de pukcode. Als u uw simkaart niet met de simpincode of pukcode kunt ontgrendelen, of als er een waarschuwing wordt weergegeven met de mededeling 'Maximale pukcode-invoer', vraagt u om een nieuwe simkaart.
Iedere simkaart heeft een eigen nummer, een zogeheten ICC-ID (Integrated Circuit Card ID). Dit nummer bestaat een reeks van zo'n 13 cijfers, letters en tekens. Het nummer valt te herkennen aan de eerste vier cijfers, namelijk '8931'. Een simkaartnummer is dus niet hetzelfde als een pukcode of een pincode.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Op apparaten zonder Touch ID gaat u naar 'Instellingen' > 'Toegangscode'. Tik op 'Zet code aan'. Voer een zescijferige toegangscode in. Of tik op 'Toegangscodeopties' om over te schakelen naar een viercijferige numerieke code, een aangepaste numerieke code of een aangepaste alfanumerieke code.
Log in op My Vodafone en kijk linksboven in je scherm. Klik op Producten -> scroll op die pagina naar beneden. Je ziet daar het kopje Toestel, sim en diensten -> daar staat je pukcode.
Als je je telefoon niet kunt ontgrendelen, moet je deze wissen. Vervolgens kun je de telefoon opnieuw instellen en een nieuwe schermvergrendeling instellen. Als je niet kunt inloggen op je Google-account, kun je informatie krijgen over hoe je je account kunt herstellen.
Je vindt de pukcode in My Vodafone. Hiermee activeer je je simkaart weer als deze geblokkeerd is door 3 x de verkeerde pincode in te voeren. Klik op onderstaande button om direct naar de pagina van jouw pukcode te gaan. Je vindt deze bovenaan de pagina in het witte veld onder het rode kopje “Toestel, sim en diensten".
Toetst iemand zes keer de verkeerde code in, dan wordt het iOS-apparaat één minuut vergrendeld – alleen het alarmnummer kan nog gebeld worden. Is de zevende poging weer fout, dan duurt de blokkering vijf minuten. Na de achtste fout is de wachttijd een kwartier, na de negende een uur.
Je hebt vervolgende maximaal 10 pogingen om je simkaart te ontgrendelen met de juiste Pukcode. Daarna wordt je simkaart geblokkeerd. Als je de simkaart succesvol ontgrendelt, kun je dezelfde Pukcode, indien nodig, laat weer gebruiken.
Je iPhone is geblokkeerd als je te vaak de verkeerde toegangscode invoert. Hoe vaker je de verkeerde code invoert, hoe langer je iPhone telkens geblokkeerd is. Bij elke foute code moet je 15 minuten langer wachten.
1. Je kunt de pukcode van je simkaart vinden op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt. 2. Wanneer je de pukcode niet meer kunt vinden, kun je deze opvragen via MyYoufone onder 'Abonnement'.
Als je driemaal de verkeerde pincode hebt ingevoerd, dan heb je de PUK-code nodig. Deze code vind je meestal in de persoonlijke inlogomgeving op de website van je provider. Kun je het daar niet vinden? Dan kun je je PUK-code ook opvragen bij de klantenservice van je provider.
Als u uw kaart binnen 14 dagen terugvindt, kunt u deze deblokkeren en opnieuw gebruiken. Na deze periode wordt uw kaart definitief geblokkeerd en ontvangt u een nieuwe kaart met een nieuwe PIN-code.
De 'pin' in pincode is een afkorting voor Personal Identification Number, een viercijferige code. Deze voer je in zodra je de telefoon opstart of als je de simkaart in de telefoon plaatst.
Je kunt in totaal drie keer een verkeerde pincode invoeren. Dit kan dus niet de pincode zijn waar het omgaat. De pukcode kun je in totaal 10 keer verkeerd invoeren en dan wordt de simkaart definitief geblokkeerd.
Het pasnummer kunt u terugvinden op de pas en bestaat uit 19 cijfers. U gebruikt het pasnummer zonder streepjes of spaties.