Een hostname is de naam / het label dat toegewezen wordt aan een apparaat (i.e. een host) op een netwerk en wordt gebruikt om onderscheid te maken tussen apparaten op een netwerk, of op het internet. De naam van een server (VPS) die e-mail verzendt is bijvoorbeeld een hostname.
Een serveradres (Engels: server address) is het IP-adres (bv. 84.22.98.212) van een server, of een domeinnaam (bv. ftp.hostinginnederland.nl) die via DNS gekoppeld is aan dat IP-adres. Aan de hand daarvan kan een verbinding met de server worden opgezet, bijvoorbeeld om bestanden te verzenden via FTP.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Verbinding maken met een computer of bestandsserver
Tik op 'Verbind met server'. Geef de naam van een lokale host of een netwerkadres op en tik op 'Verbind'. Tip: Nadat je verbinding met een computer of bestandsserver hebt gemaakt, verschijnt deze in de lijst 'Recente servers' in het scherm 'Verbind met server'.
Computer die diensten verleent aan andere computers. Servers kunnen verschillende diensten verlenen, bijvoorbeeld webadressen uitdelen (domeinnaamserver), webpagina's beschikbaar stellen (webserver), e-mails verzenden (mailserver), bestanden opslaan (fileserver) of gegevens bewaren (databaseserver).
Als u problemen ondervindt tijdens het versturen of ontvangen van e-mail, controleer dan of u toegang hebt tot de e-mailserver. Controleren of uw apparaat is verbonden met internet: Als u e-mail wilt versturen of ontvangen, hebt u toegang tot internet nodig. Controleer of uw apparaat is verbonden met internet.
Controleer of alle instellingen van uw e-mail programma correct staan (zie hier). Controleer of u een antivirus programma/firewall hebt. Indien u die hebt, kunt u best eens proberen om deze te deactiveren/verwijderen. Uit ervaring merken we dat deze programma's regelmatig aan de oorzaak liggen van e-mail problemen.
Het probleem oplossen. Een mogelijke oorzaak voor deze hinderlijke foutmelding is het uitvallen van het internet. De DNS-server reageert dan niet, omdat hij tijdelijk niet bereikbaar is. Meestal kan dat probleem worden opgelost door van browser te wisselen of door de instellingen van de firewall te veranderen.
Ga naar het menu Extra en selecteer Accounts. Selecteer het account in het linkerdeelvenster van het dialoogvenster Accounts. Klik op Geavanceerd en klik vervolgens op het tabblad Server. Schakel onder Microsoft Exchange en Adreslijstservice het selectievakje SSL gebruiken om een verbinding te maken in.
Een Internal Server Error is een 500 foutcode welke getoond wordt wanneer een script een fout genereert op de webpagina. Omdat deze foutcode zeer algemeen is weet je vaak niet direct waar het probleem zit.
Je kunt een server zien als een normale computer. Als het ware “dient” een server jouw online product door het te hosten en beschikbaar te maken op het internet. Zonder server kan er dan ook eigenlijk niets online staan en bezocht worden. Er zijn dan ook verschillende server toepassingen.
Klik op het Windows Start-menu en zoek "cmd" of "Command Prompt" in de taakbalk. U kunt ook met de rechtermuisknop op de Start-knop klikken en Opdrachtprompt selecteren in het menu. 2. Typ ipconfig /all en druk op Enter.
Oorzaak: Uw internetprovider of netwerk heeft een firewall die verbindingen met de server voor uitgaande e-mail (SMTP) van uw e-mailservice blokkeert. Oplossing: Kijk of uw internetprovider of netwerkbeheerder een alternatieve SMTP-server biedt die u voor uw POP- of IMAP-account kunt gebruiken.
Server: outlook.office365.com. Port: 995.
De serverinstellingen van uw Exchange-postvak zoeken
Selecteer in Outlook Web App op de werkbalk: Instellingen. > E-mail > POP en IMAP. De naam van de POP3-, IMAP4- en SMTP-server en overige instellingen die u mogelijk moet invoeren, vindt u op de pagina POP- en IMAP-instellingen.
Snel een nieuw account toevoegen
Selecteer Outlook > Voorkeuren > Account. Klik op het plusteken (+) > Nieuw account. Typ uw e-mailadres > Doorgaan. Typ uw wachtwoord > Account toevoegen.
Als uw computer of netwerk door een proxyserver of firewall wordt beschermd, controleert u de netwerk- en Internetinstellingen in het Configuratiescherm. Bij onjuiste instellingen kan Safari mogelijk geen verbinding maken met bepaalde websites. Mogelijk is de webpagina niet geschikt voor Safari-gebruikers.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.
Controleer eerst of je modem wel internet verbinding heeft. Dit kun je bijvoorbeeld doen door het modem direct met een kabel op je computer of laptop aan te sluiten, de draadloze router koppel je dan even los van je modem. Ook dan geen internet? Dan ligt het probleem waarschijnlijk bij je modem of internet provider.
Webmail werkt op mailserver, de e-mail die u ziet in de webmail staan dus op de mailserver. Outlook en andere e-mail programma's staan op uw computer. Een e-mail programma wordt ingesteld om de e-mail van de mailserver op te halen. Standaard wordt de e-mail dan ook van de mailserver verwijderd.