De vier ringen symboliseren het gezicht van het Audi. Ze staan voor Audi, Hoch, DKW en Wanderer, die in 1932 samen Auto Union vormden. Iedereen kent ze tegenwoordig als Audi die zich als een premium model ontwikkeld heeft.
De vier ringen in het Audi-logo vertegenwoordigen vier automerken: Horch, DKW, Wanderer en Audi. In juni 1932 werden de vier tot één merk samengevoegd: Auto Union. Maar na de Tweede Wereldoorlog werd met splitsing van Duitsland ook Auto Union opgedeeld.
Het logo van Auto Union bestond uit vier gevlochten ringen, met elk merk een eigen ring. Vandaag gebuikt Audi de vier ringen nog steeds! Weetje: Auto Union maakte supersnelle racewagens.
Succesvol was Audi aanvankelijk niet
Dat ging in 1932 op in het veel grotere Auto Union, samen met Horch, DKW en Wanderer. Toen ontstond het logo dat we nog altijd kennen. De vier ringen staan symbool voor de merken. De olympische ringen waren de inspiratiebron voor het logo.
De 'A' staat voor het continent waar merk is opgericht: Azië. Ook Audi heeft een naam dat is afgeleid uit het Latijn. De oorspronkelijke oprichter van Audi, August Horch, startte namelijk eerst het bedrijf onder de naam Horch. Door onenigheid stapte Horch uit het bedrijf en begon het bedrijf dat wij nu kennen als Audi.
Voor de rest breiden beide merken hun elektrische aanbod de komende jaren sterk uit. Nu Volkswagen en Audi (als R&D-kartrekker van de Volkswagen Group) hebben aangekondigd geen nieuwe verbrandingsmotoren te ontwikkelen, is de kans groot dat dit beleid het voor het hele concern geldt.
De zilveren plak gaat op de valreep van dit jaar naar een Audi R8 Spyder, ter waarde van €325.460. Deze dakloze sportauto gebruikt een V10 met 580 pk om in 3,2 seconden naar de 100 te schieten. Qua topsnelheid wint dit dakloze exemplaar het van de nummer 1 en kan nog 14 km/h harder.
Audi is een producent van luxe personenwagens en werkt binnen de Volkswagen Groep intensief samen met Lamborghini (vanaf 1998) en Ducati (vanaf juli 2012). In 2017 werden 1,9 miljoen voertuigen onder de Audi merknaam verkocht. Vooral de A4, A3, Q5 en A6 zijn populair bij het publiek.
De Audi Q7 is met zijn 5,05 meter lengte de grootste SUV op de menukaart van Audi, een auto die de op een haar na 5 meter lange Q8 boven zich moet dulden binnen de Audi-hiërarchie. Die twee SUV's lijken straks puur wat formaat betreft een model boven zich te krijgen.
Audi is Latijns
Horch verlaat noodgedwongen zijn eigen bedrijf maar neemt in 1909 een nieuwe start met Audi. Deze merknaam is de Latijnse vertaling van het Duitse woord Horch, wat letterlijk 'luister' betekent. Audi en Horch blijven als aparte merken naast elkaar als concurrenten bestaan!
Er zijn momenteel 132.682 auto's van Audi die in het grijs rondrijden.
Waar Audi ook bekend om staat is het mooie en comfortabele interieur. In ieder Audi-interieur draait het volgens het merk om reiscomfort. Je bent zelf in staat om bij veel modellen jouw auto zo veel mogelijk aan jouw wensen en behoeften aan te laten passen, en dat is natuurlijk ideaal!
Bijna 200 vestigingen in Nederland.
In Ingolstadt rollen de A3, A4, A5 en Q5 van de band en in Neckarsulm de A4 Limousine, A5 Cabriolet, A6, A7, A8 en R8.
De geschiedenis van AudiAudi is een Duitse autofabrikant opgericht in 1909 door August Horch. Auto onder de loep: AudiAudi is een Duits merk en opgericht in 1899.
De geschiedenis van de Bayerische Motoren Werke, of te wel BMW. In 1913 door Karl Friedrich Rapp opgericht als fabriek voor vliegtuigmotoren. 1913 wordt daarentegen niet gehanteerd als “officiële start” van het bedrijf, in 1922 kwam BMW namelijk in handen van Bayerische Flugzeug Werke.
De groep is eigenaar van de 12 volgende merken: Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen Nutzfahrzeuge (bedrijfsauto's), Scania en MAN.
Audi introduceert met de nieuwe Audi R8 de allersnelste productieauto ooit in de geschiedenis van het merk. De naakte cijfers: 0-100 km/u in 3,2 seconden, 0-200 km/u in 9,9 seconden, een top van 330 km/u en een atmosferische 5.2-liter V10 die maximaal 449 kW/610 pk levert.
Van de goedkoopste tot de duurste Audi
Een Audi rijden in Nederland kan vanaf 27.522 euro. Voor dat geld rijd je in de Audi A1 sportback 25tfsi pro line 70kW, de goedkoopste Audi van Nederland.
Roy kocht de auto in november 2020, maar heeft hem inmiddels natuurlijk al lang weer verkocht. De R8 is opgevolgd twee andere Audi-producten: een Audi RS Q8-R (destijds de duurste Q8 van Nederland) en een Lamborghini Huracán Evo Spyder. Die zijn inmiddels óók alweer de deur uit.
Het overmatige olieverbruik komt voor bij Audi TFSI-motoren vanaf 2008 die (meestal) meer dan 100.000 kilometer hebben gelopen. Het probleem is ook aanwezig bij de 1.4 TSI, 1.8 TSI en 2.0 TSI motoren van VW, Skoda en Seat.
De 1.4 TSI motor heeft inderdaad de reputatie van uitgerekte kettingen maar na 2007 lijkt dat bij de 1.4 versie definitief wel opgelost te zijn. Rammelende motorische bijgeluiden tijdens de koudstart wijzen al snel richting een te slappe ketting.
Toyota (incus Lexus/Daihatsu en Subaru) en Honda staan al jaren strak bovenaan in de betrouwbaarheid onderzoeken. 2e hands kun je zeker het beste voor een Jap gaan. Toyota (incus Lexus/Daihatsu en Subaru) en Honda staan al jaren strak bovenaan in de betrouwbaarheid onderzoeken.