Verwijder oude adreslabels en plak het DHL retourlabel op de bovenzijde van je pakket. Zorg ervoor dat het altijd goed leesbaar is.
Met het DHL retourlabel dat de webshop je heeft bezorgd via e-mail of in de verpakking kan je je bestelling eenvoudig retour sturen. Plak het retourlabel op de verpakking, verwijder oude labels en breng je pakket binnen in een DHL ServicePoint in je buurt. Wij zorgen ervoor dat het netjes terug gaat naar de verzender.
Laat je klant zelf kiezen waar en wanneer hij zijn retourpakket afgeeft. Met ruim 4000 bemande en onbemande PostNL-punten in Nederland én 800 in België zit er altijd één in de buurt. Onder andere bij Albert Heijn, Bruna, Jumbo en Primera.
PostNL verzendlabels zijn na voormelden / afdrukken 14 dagen geldig. Dit betekent dat nadat je het verzendlabel hebt uitgeprint deze binnen 14 dagen ingeleverd of opgehaald moet zijn.
Wilt u een retour- of afhaalzending inplannen, maar lukt het even niet om een verzendlabel te printen? Geen nood, gebruik gewoon de labelprintservice in onze online verzendservice My DHL Parcel. Voor een kleine vergoeding neemt de chauffeur dan een ingevuld verzendlabel voor u mee.
Bij Primera winkels met een PostNL of DHL servicepunt kun je eenvoudig en snel je pakket verzenden en ophalen. Met meer dan 350 Primera winkels met een servicepunt zit er altijd wel een DHL of PostNL punt in de buurt!
Bij een pakketpunt van PostNL kun je uitsluitend pakketjes halen of brengen. Het pakketje in orde maken en betalen doe je online (thuis). DHL heeft alleen pakketpunten, het zogenaamde DHL Servicepoint. Je kunt hier alleen pakketjes halen en brengen.
Je DHL pakket versturen met een pakketkluis van De Buren is heel eenvoudig. Je maakt een verzendlabel aan via de website van DHL en plakt deze op je pakketje. Vervolgens ga je naar een pakketkluis bij jou in de buurt, scan je het verzendlabel en plaats je het pakket in de kluis. DHL zorgt voor de rest!
In Nederland vanaf €3,95. Je bent het voordeligst uit wanneer je een verzendlabel aanmaakt via My DHL Parcel en het pakket zonder extra's naar een DHL ServicePoint in de buurt van je ontvanger stuurt. Wil je meer gemak of zekerheid? Geen probleem!
Wij kunnen je pakket dan helaas niet meer onderscheppen. We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
Hoe vind ik mijn retourlabel terug? Zoek de geretourneerde bestelling in "Mijn bestellingen" → Klik op "Bestellingsdetails" → Klik op "Retour & Terugstorting Record" in de rechterbovenhoek → Klik op "Bekijken" om te downloaden.
Bij Thuiswinkel.org krijgen we regelmatig de vraag of een webshop consumenten kan verplichten om voor de retourzendingen te betalen. Het antwoord hierop is duidelijk: ja. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website.
Als webwinkelier ben je verplicht te voldoen aan je informatieplichten. Zo is het verplicht een modelformulier herroeping beschikbaar te stellen aan je klanten. Jouw klanten hoeven dit formulier echter niet te gebruiken, ze mogen hun retouren bijvoorbeeld ook per e-mail aanmelden.
Webwinkels mogen geen extra kosten berekenen voor het retourneren van een product. Een webwinkel moet altijd het product gratis terugnemen. Er mogen dus geen administratiekosten worden berekend. Met kosteloos retourneren wordt bedoeld dat de consument precies teruggestort krijgt wat hij heeft betaald.
Om je klanten printloze retourlabels aan te bieden heb je een Returnless Pro of Automate account nodig (zie Tarieven pagina). We maken printerloze zendingen aan met behulp van onze koppeling met PostNL Smart Returns. Hiermee maken we antwoordnummer zendingen aan (productcode 2285).
Bij Primera winkels met een PostNL of DHL servicepunt kun je eenvoudig en snel je pakket verzenden en ophalen. Met meer dan 350 Primera winkels met een servicepunt zit er altijd wel een PostNL of DHL punt in de buurt!
Zo simpel is het. Open de Mijn DHL app, selecteer het gewicht van je pakket en vul jouw gegevens en die van de ontvanger in. Zodra je hebt betaald met iDEAL of creditcard, kan je pakket naar een DHL ServicePoint in de buurt. Laat daar de QR-code op je telefoon zien, dan zorgen wij voor een verzendlabel.
Wat is een ViaTim Buurtpunt? In plaats van je pakketje op te halen bij een van de winkels in je buurt, kun je dit nu ook ophalen bij één van jouw buurtgenoten. ViaTim werkt samen met particulieren en voorziet in een vergoeding voor het in ontvangst nemen en verzenden van al de pakketten in een wijk.
Met onze handige locatiewijzer vind je snel een brievenbus, postkantoor, pakketpunt of postzegelpunt bij jou in de buurt: Ga naar postnl.nl/locatiewijzer. Vul je postcode, straat of plaats in.
Met zondagbezorging kun je pakketten tot uiterlijk zondag 01:00 uur aanleveren op het depot van PostNL. Ze worden dan dezelfde nacht nog verwerkt en op zondag bezorgd. Deze service geldt voor bezorging van pakketten binnen Nederland.
Wat moet ik doen als ik geen printer heb om een retouretiket af te drukken? Als je geen printer hebt, heb je de mogelijkheid om het pakket zonder retouretiket via DHL te retourneren. Breng je retour in de originele verpakking met het originele label naar een DHL servicepunt.
Wil je niet online je label aanmaken? Dan kan je dit ook op een DHL ServicePoint laten doen. Het label kost dan €1 extra. Op een DHL punt kan je alleen labels laten printen voor pakketten binnen Nederland.
Goed om te weten: je hoeft niet per vervoerder een andere labelprinter aan te schaffen. Of je nu verzendt met PostNL, DHL of een andere vervoerder: zorg dat je een labelprinter met A6 formaat hebt.