Dit. Relevante content geeft antwoord op de bezoekersvraag en komt overeen met de intentie die bezoekers hebben bij het openen van een webpagina. Relevant voor de bezoeker dus.
Content is een fancy verzamelnaam voor alle informatie die je (online) deelt. Je richt deze informatie aan je volgers, kijkers, lezers en – niet geheel onbelangrijk – (potentiële) klanten. Het idee van content maken en delen is dat je jouw expertise, kennis of mening kunt delen met de wereld.
Maar wat zijn contentpijlers? Het zijn de noden, zorgen en vragen van de doelgroep, gebundeld in bredere thema's. Als je content maakt die één of meerdere van die thema's covert, zal het met andere woorden altijd relevant voor de klant zijn.
Een content creator is iemand die content maakt voor (digitale) media. Dit kunnen blog posts zijn, e-mail nieuwsbrieven, social media posts, video's, marketing/editing, eBooks, grafisch ontwerp en nog veel meer. Offline gaat het om brochures, flyers of artikelen voor magazines.
Digitale content is elke content die bestaat in de vorm van digitale gegevens. Digitale content wordt opgeslagen op analoge of digitale gegevensdragers in een specifiek formaat. Enkele vormen van digitale content zijn uitzendingen, streaming media, of een computerbestand (downloadbare inhoud).
Goede content is content die relevant is voor jouw (potentiële) klant. En content is relevant als de informatie jouw potentiële klant inspireert, informeert of praktisch verder helpt. Het gaat om wat iemand ermee kan. Content is niet waardevol als jij er vooral jouw boodschap in verpakt.
Contentmarketing is een effectieve manier om het verhaal van je onderneming over het voetlicht te brengen. Grote reclame campagnes of PR activiteiten zijn niet altijd nodig om je merk onder de aandacht te brengen. Content biedt de mogelijkheid om het verhaal achter jouw merk te laden en deze top of mind te maken.
Onder mediaproductie valt in principe de productie van alle type media. Van video tot radio, van vormgeving tot copywriting en alles daar tussenin.
Voor bedrijven die op sharing en interactie mikken, stijgt het soortelijk gewicht van social media binnen de digitale content marketing strategie. Bedrijven die met content marketing starten, moeten zich zeer goed bewust zijn van deze functionele verhouding tussen social media en de andere digitale kanalen.
Een Content Marketeer in Nederland verdient gemiddeld € 2.920 bruto per maand. Salarissen variëren van € 2.485 (laag) tot € 3.360 (hoog). Op deze pagina vind je een gedetailleerd overzicht van de gemiddelde brutolonen per stad, opleidingsniveau, provincie, carrièreniveau, bedrijf en dienstverband.
Het uurtarief voor een PR-, marketing- of communicatiebureau varieert grofweg van €75 tot €125 per uur. Bij FNKE hanteren we een flat rate van €100,- per uur. Lees hier wat je investering in content marketing oplevert.
De belangrijkste tip voor een mooie Instagram feed is het gebruik van dezelfde kleuren. Zorg ervoor dat je profiel voelt als één geheel. Kies daarom een aantal kleuren die je regelmatig in je feed toepast. Niet alleen in je feed, maar ook voor in je Insta stories.
Mensen hebben vaak (zij het onbewust) best helder wat ze willen van een platform als Instagram. Ze willen er hun hobbies delen, connecten met vrienden en familie, onderwerpen en influencers volgen die hen interesseren.
Hoeveel verdient een Content Creator in Nederland? Het landelijk gemiddelde salaris voor een Content Creator in Nederland is € 2.778 per maand.
gemiddeld salaris van een online marketeer
Als fulltime online marketeer ga je gemiddeld 2.520 euro bruto per maand verdienen. Per jaar is dat 32.659 euro bruto, wanneer je 40 uur per week werkt. Als flexmedewerker verdien je ongeveer 14,55 euro per uur.
gemiddeld salaris van een marketingmedewerker
Als fulltime marketingmedewerker ga je gemiddeld tussen de 2.302 en 2.472 euro bruto per maand verdienen. Per jaar is dat 30.948 euro bruto, wanneer je 40 uur per week werkt. Als flexmedewerker verdien je ongeveer 13,78 euro per uur.
Sociale media zijn meesters in variabele beloningen, want je weet nooit of er meldingen voor je klaar staan. En dat maakt het zo verleidelijk om foto's te delen en updates te plaatsen.
Tip #1: De juiste start: communiceer je social media-kanalen
en neem je accounts ook op in je naamkaartjes, briefwisseling en handtekeningen onder e-mails. Vanaf nu beschouw je jouw sociale kanalen als een integraal onderdeel van je contactgegevens. Daarnaast ga je natuurlijk ook actief op zoek naar je doelgroep.
De content marketing strategie is het grotere overkoepelende verhaal dat een bedrijf vertelt en de manier waarop het de doelgroep betrekt en aanzet tot voor het bedrijf wenselijk gedrag. Een content marketing strategie is dus het plan dat vertelt hoe jouw content marketing succesvol gaat worden.