Open de Instellingen-app op uw Android-telefoon.Ga naar 'Netwerk en internet' of een soortgelijke optie.Tik op 'Mobiel netwerk' en vervolgens op 'Datagebruik'. U ziet nu een overzicht van uw totale dataverbruik.
Hoe kan ik zien of ik gebruik maak van 4G? Op de meeste toestellen, laptops en tablets zie je aan de rand van het beeldscherm een icoontje met 4G staan, soms staat er LTE of L+. Is 4G niet beschikbaar dan kun je 3G of H zien staan.
Ga naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data' > 'Opties mobiele data'. Als je dit scherm ziet, is 5G op je apparaat mogelijk.
Controleer de netwerkindicator op de statusbalk van uw telefoon op pictogrammen zoals "3G", "4G" of "LTE" . Als u "5G", "VoLTE" of een vergelijkbare indicatie ziet, gebruikt uw telefoon waarschijnlijk Voice over LTE.
Om te controleren of uw telefoon 5G ondersteunt, opent u Instellingen, gaat u naar Verbindingen, tikt u op Mobiele netwerken en selecteert u Netwerkmodus.Als "2G/3G/4G/5G (automatisch verbinden)" een optie is, ondersteunt uw telefoon 5G . Als er alleen "2G/3G/4G" wordt weergegeven, ondersteunt uw telefoon geen 5G.
Alle iPhone-modellen maken verbinding met snelle 4G LTE-netwerken over de hele wereld . En elke iPhone sinds de iPhone XR heeft eSIM, een industriestandaardtechnologie waarmee u uw nieuwe iPhone kunt activeren en digitaal providers kunt toevoegen. Voordat u op reis gaat, activeert u gewoon een eSIM voor het land of de regio die u bezoekt. Makkelijk.
Dit kun je heel handig zelf controleren met het icoontje boven in je scherm, dat aangeeft of er een mobiele dataverbinding is. Daar vind je naast de streepjes van je netwerk bereik een cijfer- en lettercombinatie. Vaak is dit 3G, 4G of 4G+. Staat er geen 4G maar LTE dan is jouw toestel ook geschikt voor 4G.
Als je wilt zien hoeveel mobiele data je hebt gebruikt, ga je naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data'. Als je een iPad gebruikt, zie je in plaats daarvan mogelijk 'Instellingen' > 'Mobiele data'.
Om helemaal zeker te zijn van geen dataverbruik kun je 4G uitzetten, zodat het toestel alleen Wi-Fi gebruikt (indien beschikbaar). Staat 4G wel aan terwijl je Wi-Fi gebruikt, dan kan het toestel terug vallen op 4G indien Wi-Fi te zwak wordt of weg valt.
Om te zien welke apps op jouw smartphone de grootste energievreters zijn, moet je in iOS naar Instellingen / Batterij gaan, en op Android naar Instellingen / Batterij & energiebesparing / Batterijgebruik. Hier staat een lijst met alle apps die je gebruikt en hoeveel van je batterij ze verbruiken.
Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk en schakel Mobiele data in of uit voor elke app (zoals Maps) of service (zoals Wi-Fi Assist) die mobiele data kan gebruiken. Als een instelling is uitgeschakeld, gebruikt de iPhone alleen Wi-Fi voor die service.
Android - Ga naar instellingen → Verbindingen → Gegevensgebruik. Hier zie je hoeveel je in een bepaalde periode verbruikt hebt. Ook zie je precies over welke periode het gaat, maar niet welke apps hoeveel gebruiken. Ook via de mobiele app of site van je provider kun je jouw dataverbruik bekijken.
Je vindt dit tandwielvormige pictogram in de app-lade. Tik op Mobiele netwerken of Mobiele netwerken . Je wordt dan doorgestuurd naar een andere pagina. Als je een van deze opties niet ziet, moet je mogelijk op Draadloos en netwerken tikken en vervolgens op Meer instellingen (of een menu met drie stippen) om meer opties te zien.
iOS: Instellingen > Mobiele data > kies voor "Schakel 4G in", "Schakel 5G in". Android: Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 5G, 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
Stap 2: Klik nu op de optie 'Wi-Fi en netwerk'. Stap 3: Klik vervolgens op de optie 'SIM en netwerk'. Stap 4: Vervolgens ziet u de optie 'Voorkeursnetwerktype'. In die optie wordt het weergegeven als 2G/3G/4G/5G als uw apparaat een 5G-netwerk ondersteunt .
Controleer de gebruikershandleiding die bij uw mobiele telefoon in de doos zit. Zoek in de handleiding naar het gedeelte met specificaties en kijk welke netwerken uw telefoon ondersteunt. Als er 4G of LTE wordt vermeld, is uw mobiele telefoon 4G-compatibel .
Ga naar Instellingen > Mobiel > Mobiele data-opties of Instellingen > Mobiele data > Mobiele data-opties.Als u dit scherm ziet, is uw apparaat 5G-compatibel .
Ga naar 'Instellingen' op je Android-telefoon. Tik op 'Netwerk en internet'. Tik op 'Mobiel netwerk'. Als je apparaat compatibel is met 4G VoLTE of 5G, zie je '4G' of '5G' als optie onder 'Voorkeursnetwerktype' of 'Netwerkmodus'.
Ga naar het menu Instellingen . Tik op 'Verbindingen' of 'Netwerk en internet'.Ganaar het gedeelte 'Mobiele netwerken' .
Zoek in de instellingen naar 'Netwerk en internet' of een vergelijkbare optie en vervolgens naar 'Mobiel netwerk' of 'Mobiel netwerk'. In de statusbalk ziet u mogelijk pictogrammen zoals '3G', '4G' of 'LTE' die uw huidige verbindingstype aangeven.