Als klant van GLS kun je je pakketten af laten halen, op vaste dagen of eenmalig. GLS brengt €0,67 per pakket in rekening voor het afhalen, waarbij een minimum bedrag van €6,70 wordt gehanteerd. Naast de mogelijkheid tot afhalen kun je je pakketten natuurlijk inleveren bij een van de PakketShops.
Zendingen binnen Nederland kosten: S-pack: € 6,25 per pakket. M-pack: € 7,95 per pakket. L-pack: € 11,75 per pakket.
GLS heeft betrouwbaarheid en zekerheid hoog in het vaandel. Meer dan 95 procent van alle pakketten wordt op tijd geleverd en het schade- en verliespercentage is al jaren slechts 0,01 procent. GLS is daarom meer dan een pakketbezorger, maar een partner om op te bouwen.
GLS biedt bedrijven en particulieren betrouwbare pakket-, vracht- en expresdiensten. Met GLS kunt u eenvoudig en veilig uw zendingen versturen. Een snelle doorlooptijd is altijd gegarandeerd.
Bezorging door GLS
Een pakket wordt idealiter persoonlijk bezorgd. De ontvanger bevestigt vervolgens dat het pakket is aangenomen door zijn handtekening op de handscanner van de bezorger te zetten. Een ander lid van het huishouden mag ook namens de geadresseerde het pakket aannemen.
Neem dan de eerstvolgende werkdag contact op met de verzender of onze Customer Service via 0900 111 666 00 (€ 1,- per gesprek).
General Logistics Systems B.V., vaak afgekort tot GLS, is een internationaal logistiek bedrijf met het hoofdkantoor in Amsterdam, Nederland. GLS is opgericht in 1999 en is een dochteronderneming van het Britse Royal Mail.
Betrouwbare pakketdistributie binnen een specifieke doorlooptijd is het sterke punt van GLS. Een pakket bereikt binnen de Benelux een bestemming gewoonlijk binnen 24 uur. Binnen Europa ligt de bezorgtijd over het algemeen tussen 24 en 96 uur. GLS bezorgt pakketten van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren.
Pakketten binnen de Benelux worden doorgaans geleverd binnen de 24 uur. In Europa, liggen de standaard levertijden tussen 24 en 96 uur. GLS levert van maandag tot vrijdag tijdens de normale kantooruren.
Kies bij het versturen naar Nederland uit PostNL, UPS & DHL. De goedkoopste verzendkosten naar Nederland zijn € 4.50. Nadat je een vervoerder hebt gekozen, vul je de adresgegevens van de ontvanger in Nederland in.
Een pakket mag een maximale gordelomvang (1 x L + 2 x B + 2 x H) van 300 cm hebben waarbij de maximale lengte 200 cm, breedte 80 cm en de hoogte 60 cm zijn. Voor zendingen verstuurd vanaf een GLS Parcel Shop geldt verder een maximale lengte van 120 cm. Daarnaast mag een pakket maximaal 32 kilo wegen.
Er zijn verschillende zwendelpraktijken bekend die zich richten op online-verkopers: criminelen bieden aan om zendingen op te halen en af te leveren en de betaling door de koper te organiseren. Om dit te doen, maken ze valse websites aan en versturen ze valse e-mails onder de naam GLS.
Je kunt je pakket op verschillende manieren retour sturen: Meegeven aan de bezorger. Zorg dat je een verzendlabel voor retour op je pakket hebt geplakt, en dat er geen andere labels zichtbaar zijn. Afgeven bij een PostNL-punt of pakketautomaat in jouw buurt.
Gewoon even aanvragen via telefoonnummer 088 868 6868 (op maandag t/m vrijdag vóór 17.00 uur). We komen de post dan op de eerstvolgende werkdag ophalen. Let er wel even op dat er geen spoedzendingen tussen zitten. Die moeten altijd persoonlijk worden afgegeven bij een PostNL-locatie.
Zaterdaglevering door GLS
Naast bezorging op werkdagen, is het ook mogelijk een zending op een zaterdag te laten bezorgen door gebruik te maken van onze SaturdayService. Collectie voor een zaterdaglevering vindt plaats op de vrijdag.
GLS-App voor Android
Met de gratis GLS-App blijven ontvangers op de hoogte van de status van hun pakket.
Een handige nieuwe optie voor wie met smart op een pakketje wacht: PostNL laat in zijn app voortaan de actuele locatie van pakketbezorgers zien. Gebruikers van de PostNL-app kunnen vanaf nu in de avonduren de locatie van de pakketbezorger volgen.
General Logistics Systems, een internationaal logistiek bedrijf.
Contactloos betekent: De goederen bereiken hun bestemming via een betrouwbare wijze zonder dat de goederen door een mens ter plaatse worden ontvangen en zonder dat het ontvangstbewijs wordt bevestigd. Door deze omschakeling is er geen sociaal contact meer nodig tussen bezorger en ontvanger.
Het antwoord is in feite heel eenvoudig: de winkelier is verantwoordelijk en is verplicht om jou de aankoopprijs terug te betalen. Ook als de fout bij het bezorgbedrijf ligt of je buren het pakketje achterhouden.
Je pakketbezorger levert het pakket gewoon af bij de buren óf bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Je ziet in track & trace waar je pakket is. Ook krijg je een e-mail en vind je in de PostNL-app terug waar je pakket is afgeleverd.
Uit de metingen blijkt dat: Ruim 95% van de consumentenpost op tijd bezorgd wordt en 98% van de zakelijke post op tijd bezorgd wordt. 99,8% wordt bezorgd op het juiste adres. 88% van onze klanten (zeer) tevreden is.