Open de app Chrome. Tik op de drie puntjes. Tik op Bladwijzers (of Bookmarks). Tik eventueel op Mobiele bladwijzers (of Mobiele bookmarks).
Selecteer Instellingen en meer in de menubalk en selecteer vervolgens Instellingen . Selecteer Vormgeving. Ga op een van de volgende manieren te werk onder Werkbalk Aanpassen voor werkbalk Favorieten weergeven: Als u de werkbalk Favorieten wilt inschakelen, selecteert u Altijd.
Bladwijzers in Chrome
Bezoekt u sommige websites dagelijks of wilt u een bepaalde site niet vergeten? Maak hiervan in Chrome een Bladwijzer. Koppelingen naar de sites staan dan bij elkaar in een overzicht. Zo hebt u snel toegang tot favoriete webpagina's. Bovendien hoeft u het adres van de website niet te onthouden.
Balk met favoriete sites
Bewaar op de Bladwijzerbalk, soms ook Favorietenbalk genoemd, websites die u vaak opent. De balk staat onder de adresbalk, maar is niet standaard zichtbaar in de internetprogramma's. Tover de balk tevoorschijn en open favoriete sites voortaan met één klik.
Stap 1 Open de Chrome-browser. Stap 2 Ga naar de rechterbovenhoek waar de drie-streepjes of bolletjes onder elkaar staan (het menu van Chrome). Stap 3 Ga naar "bladwijzers" (=het woord dat Google gebruikt voor favorieten) en kies daarna voor "bladwijzerbalk weergeven".
Een gekopieerde URL toevoegen
Nadat je een URL hebt gekopieerd, wordt deze opgeslagen op het klembord van je apparaat. Zo kun je de URL toevoegen of plakken: Tik op het tekstveld en houd dit vast.
In Windows 10 zijn uw oude favorieten in Verkenner nu vastgemaakt aan Snelle toegang, aan de linkerkant van Verkenner. Als u daar niet al uw favorieten vindt, controleert u uw oude map met favorieten (C:\Gebruikers\gebruikersnaam\Koppelingen).
De huidige pagina toevoegen vanaf de adresbalk
Open Microsoft Edge en ga naar de site die je wilt toevoegen aan je favorieten. Selecteer de knop Deze pagina toevoegen aan favorieten op de adresbalk. Wijzig de naam van de favoriet (als u wilt) en/of kies een andere map om deze op te slaan en selecteer vervolgens Klaar.
Vind de klembord-app die je hebt gedownload in je lijst met apps, en tik erop om de app te openen. Bekijk het logboek van je klembord in je klembord-manager. Je klembord-app heeft een lijst met alles wat je naar het klembord hebt gekopieerd.
Klembordgeschiedenis. Het klembord bevat het laatst gekopieerde/geknipte item. Maar het kan sinds de laatste update van Windows 10 (versienummer 1909) en de introductie van Windows 11 eigenlijk veel meer. Wie de klembordgeschiedenis inschakelt, krijgt toegang tot alle gekopieerde/ geknipte items.
Je kunt de favoriete website opslaan in de App doormiddel er een ”bladwijzer” van te maken, ook wel bookmark genoemd. Dit is een koppeling naar een website die je bijvoorbeeld vaak bezoekt of niet wilt vergeten. Deze bladwijzers komen allemaal is één overzicht te staan.
Wat je kan proberen is met de rechtermuisbalk klikken op de taakbalk en dan zorgen de Vergrendelen aangevinkt is. Controleer of het nu werkt. Je kan ook proberen als Chrome open is om een keer op F11 te drukken en kijken of hij dan terug schiet naar de goede weergave.
Wanneer Chrome op uw computer staat, opent u het via de Start-knop > Google Chrome of via het icoon op de Taakbalk of het Bureaublad.
Om je bladwijzers te beheren tik je op het symbooltje van het boek linksboven. Je kunt hier onder meer je surfgeschiedenis bekijken. Tik op 'Favorieten' voor je bladwijzers.
Favoriete contactpersonen beheren op de iPhone
Open de Telefoon-app en tik linksonder op het Favorieten-tabblad. Met de plusknop linksboven kun je contacten toevoegen. Een veegbeweging naar links verwijdert de Favoriet-status bij een contact. Met de knop Wijzig kun je ze ook verwijderen.
Een bookmark is een bewaarde webpagina in een internetprogramma (browser). Bookmark is Engels voor 'bladwijzer' en wordt in bepaalde browsers 'favoriet' genoemd. Ook in een (Word-)document kunt u 'bookmark' tegenkomen. Het is dan een plaatsaanduiding in het document waar snel naartoe 'gesprongen' kan worden.
Ga naar Bestanden > Categorieën > Downloads en favorieten en zoek naar de bestanden in de betreffende app van derden. Als u bestanden wilt vinden die zijn zijn gedownload met de Browser, gaat u naar Lokaal > Interne opslag.
Controleer uw netwerkverbinding. Schakel over naar een ander netwerk of gebruik Wi-Fi en probeer het opnieuw. 2. Gebruik een andere browser om het bestand te downloaden en controleer of het probleem zich nog steeds voordoet.