Naast de coronaberoepen die nu hot zijn, bieden ICT en techniek nog steeds structureel meer vacatures dan andere vakgebieden. Ook in de bouw, onderwijs, analyse & onderzoek en zorg is blijvend veel vraag naar personeel.
Een gat in de markt betekenis
Een gat in de markt is een product of dienst, dat nog door niemand anders is ontdekt en waar veel mensen in geïnteresseerd zijn. Ook kan het een bestaand product zijn, waar een eigen unieke draai aan is gegeven.
Wat is het meest verkochte product ter wereld? Bovenaan de lijst van meest verkochte producten ter wereld staat speelgoed. De wereldwijde markt voor speelgoed is in de eerste helft van 2021 explosief gegroeid. De speelgoedmarkt heeft nu een waarde die geschat wordt op USD 110,97 miljard (ongeveer EUR 98 miljard).
Waar liggen de kansen? “De hele basis van ondernemen is dat je met een dienst of product een probleem oplost voor een ander. Als jij dat probleem kunt oplossen, of als je het beter, sneller of mooier doet dan een ander, ben je altijd succesvol. De grote kans die deze tijd biedt, is online werken.
Waar aan het begin van de COVID-19 pandemie er met spanning werd gekeken naar hoe de M&A-markt zich zou ontwikkelen, is er van die spanning nu nauwelijks meer sprake. Plaats is gemaakt voor een florerende M&A-markt met veel overnames in het vooruitzicht.
Het Saudische staatsoliebedrijf Aramco was in 2018 met afstand het meest winstgevende bedrijf ter wereld. De nettowinst kwam afgelopen jaar uit op 111 miljard euro. Aramco werkt momenteel ook aan een beursgang waarbij het staatsoliebedrijf van Saudi-Arabië gewaardeerd moet worden op ongeveer 2.000 miljard dollar.
Naast de coronaberoepen die nu hot zijn, bieden ICT en techniek nog steeds structureel meer vacatures dan andere vakgebieden. Ook in de bouw, onderwijs, analyse & onderzoek en zorg is blijvend veel vraag naar personeel.
Houten gesneden standbeeld, abstract houten standbeeld, uniek huisdecor, houten menselijk gezicht, modern houtwerk, boerderijdecor, verjaardagsgift.
Twee trends die in 2022 groots zijn, zijn enorme planten en zelfgekweekte groenten. Producten zoals zaadjes en scheppen zijn al product trends sinds mensen meer gaan nadenken over hoe ze het milieu kunnen helpen. En volgens Google Trends zijn de zoekopdrachten naar 'moestuin' dit jaar enorm toegenomen.
Online shoppers van 12 jaar of ouder kochten in 2019 het vaakst kleding of sportartikelen (55 procent), reizen en vakanties (52 procent) en kaartjes voor evenementen (47 procent). Maaltijden bestellen bij een restaurant, fastfoodketen of een organisatie die maaltijden bezorgt, werd door 35 procent gedaan.
Populaire producten zijn onder andere actiefiguren, hobby- en knutselmateriaal, bouwpakketten, poppen, spelletjes en puzzels, speelgoed voor baby's en peuters, elektronica voor kinderen, pluchen knuffels, modelauto's en -voertuigen, educatief speelgoed en sportartikelen en speelgoed voor buiten.
Installateurs en monteurs: de energietransitie en nieuwbouw komen in versnelling, met nog meer vraag naar deze schaarse technici. Pedagogisch medewerkers: kinderopvang wordt betaalbaarder terwijl er nu al tekorten zijn. GZ-psycholoog: al jaren kansrijk, stijgt vermoedelijk door pandemie gerelateerde vraag.
Meubels en matrassen De winstmarges zijn 80% en meer. Koop ze alleen tijdens de uitverkoop of onderhandel. Zoek op internet, als je de fabricagenummers, weet naar lagere prijzen. Cosmetica De meeste cosmetica zijn gemaakt van olie en nog wat goedkope ingrediënten.