Waar is mijn pakket internationaal?

Met Track & Trace kunt u uw aangetekende post of pakket tot de bestemming volgen met ons online internationale tracking systeem. Als u wilt weten waar het zich precies bevindt, vult u uw unieke barcode in. Met een paar muisklikken weet u dan of uw item onderweg is of de bestemming al heeft bereikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.post

Waar is mijn buitenlandse pakket?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL App) vind je altijd de laatste informatie over je pakket (of aangetekende post). Vul de track & trace-code en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen. Misschien is je pakket nog niet in Nederland of bij ons internationale depot.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe weet ik of er een pakket bij de douane ligt?

Op onze internationale track & trace-website vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de bestemming, track & trace-code en je postcode in, en je ziet direct wat de status is. Moet er inklaringskosten worden betaald? Dan bezorgen we je pakket rechtstreeks bij een PostNL-punt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waar is mijn pakket gebleven?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang mag de douane een pakket vasthouden?

Hoe lang duurt inklaren? Het inklaren kan soms best lang duren, maar de douane mag een pakket maximaal 30 dagen vasthouden. Als er geen illegale items in je pakket zitten, krijg je het pakket dus in ieder geval binnen 30 dagen thuis.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nmanet.nl

Welke kansen en mogelijkheden zie jij internationaal? | Doe maar Internationaal

41 gerelateerde vragen gevonden

Waarom ligt mijn pakket bij de douane?

Zendingen worden tegengehouden om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan de export- of importregels van de douane.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op fedex.com

Hoe controleert de douane pakketjes?

Komt een pakket van buiten de EU Nederland binnen? Dan maakt de douane een selectie van de pakketten die gecontroleerd worden. Als jouw zending gecontroleerd wordt, wordt een berekening gemaakt van de kosten die je moet betalen. Als deze betaald zijn, wordt je pakket door DPD verwerkt en verder bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dpd.com

Wie is er verantwoordelijk als een pakket niet aankomt?

Als u via internet een bestelling heeft geplaatst is de webwinkel in principe verantwoordelijk voor het veilig aankomen van het pakket bij u. De webwinkel draagt dan ook de aansprakelijkheid indien het pakket kwijtraakt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wvtadvocaten.nl

Wat moet je doen als je pakket niet aankomt?

Schrijf de verkoper een brief of e-mail waarin u om de levering vraagt. Zet daarin binnen welke tijd u het product wilt hebben. Hebt u het product daarna nog steeds niet ontvangen? Dan kun u de overeenkomst alsnog ontbinden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat gebeurt er als je pakket kwijt raakt?

Raakt het pakket zoek dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. De verkoper moet als het pakket zoekraakt dan het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe lang blijft een pakket in transit?

Bij landen waar wel verzekerde verzending mogelijk is duurt de status 'In transit' doorgaans niet langer dan één week. Mocht dit wel het geval zijn dan ligt het vaak aan één van de volgende oorzaken: Douane - Het kan voorkomen dat je zending door de lokale douane wordt uitgekozen voor inspectie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op intime.delivery

Hoe lang duurt bezorging na inklaring?

PostNL on Twitter: "@MikeHulshof Doorgaans duurt de bezorging na inklaring nog zo'n 3-4 werkdagen 😊" / Twitter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op twitter.com

Waarom duurt het inklaren zo lang?

Zodra er meer informatie over jouw zending bekend is of er meer informatie nodig is, zal de tracking code resultaat geven op internationalparceltracking.com en in de app van PostNL. Hoe lang de inklaring duurt is afhankelijk van het aantal bestellingen die er worden gedaan en ingeklaard moet worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op twitter.com

Hoe lang duurt een onderzoek van PostNL?

We streven er naar binnen vijf werkdagen het onderzoek in behandeling te nemen. De afzender wordt vervolgens geïnformeerd over de status van het onderzoek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op twitter.com

Hoe lang blijft track&trace beschikbaar?

Het kan een uur duren voordat een zending in ons systeem verschijnt. Geef het een beetje tijd en probeer het opnieuw. Zendingen blijven ongeveer 90 dagen in ons systeem staan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tnt.com

Waar blijft mijn pakketje uit Engeland?

Op het vliegveld of in de haven worden de pakketten verdeeld over de loodsen van de verschillende koeriersdiensten. Wordt uw pakket vanuit het buitenland verzonden door een internationale koeriersdienst (bijvoorbeeld DHL/TNT)? Dan gaat het naar die koerier. Anders komt het meestal bij PostNL terecht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belastingdienst.nl

Wie is verantwoordelijk voor het verliezen van een pakket?

Plaats je via internet een bestelling, dan is het de verantwoordelijkheid van de webwinkel dat het artikel correct bij je wordt bezorgd. In principe is de webwinkel dan ook aansprakelijk als het pakket verloren raakt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zakelijk.infonu.nl

Hoeveel pakketjes gaan er verloren?

Jaarlijks verdwijnen tienduizenden postpakketten in het niets. Ze raken kwijt of worden gestolen. Met de explosieve groei van het online shoppen groeit ook het aantal verdwenen pakketen snel. De consument is de dupe.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op destentor.nl

Wie is aansprakelijk bij verzending?

Als verkoper ben je in principe altijd verantwoordelijke voor de verzending. Je mag deze verantwoordelijkheid niet verleggen naar de klant door bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden te vermelden dat het risico van de eventuele schade tijdens verzending voor risico van de klant is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Wie draagt risico verzending?

De hoofdregel is dat het risico voor de koper is 'van de aflevering af' (art. 7:10 BW). Dit betekent doorgaans dat de verkoper het risico draagt tot aan het moment van bezorging, ofwel het moment dat de koper de zaak feitelijk in zijn bezit krijgt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Wat gebeurt er met zoekgeraakte post?

Lukt het niet om erachter te komen wie de geadresseerde of afzender is? Dan bewaren we de zending ten hoogste 1 jaar. Als we na die tijd niks van de afzender of geadresseerde gehoord hebben, dan vernietigen we de zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat mag niet door de douane?

Spullen die je nooit in je bagage moet stoppen

Drugs zoals hasj, cocaïne, heroïne, crystal meth of andere verdovende middelen. Beschermde dier- en plantsoorten - ook geen producten die daarvan gemaakt zijn, zoals schoenen van krokodillenleer of ivoren sieraden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op schiphol.nl

Wat betekent inklaring gelukt?

Ingeklaard door de douane betekent dat jouw producten zijn vrijgegeven door de douane. Vaak kan je vanaf dit moment het pakket volgen. Het kan zijn dat je inklaringskosten moet betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op aliexpressinfosite-nederland.nl

Hoe kom ik in contact met de douane?

Voor vragen over de Douane kunt u terecht bij de BelastingTelefoon Douane: 0800 - 01 43.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat betekent succes bij inklaring?

Wanneer een product is ingeklaard door douane betekent het dat jouw AliExpress bestelling binnenkort bij jou wordt geleverd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vraagalex.com

Populaire vragen