Hürth is een stad en gemeente in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen, gelegen in de Rhein-Erft-Kreis en grenst aan Keulen. De gemeente telt 60.189 inwoners op een oppervlakte van 51,22 km².
Michael Schumacher gaat verhuizen naar villa op Mallorca ter waarde van 32 miljoen euro. 'Corinna Schumacher: je nieuwe leven op Mallorca', prijkt vandaag op de cover van het Duitse celebritymagazine Bunte.
Michael Schumacher (Hürth-Hermülheim, 3 januari 1969) is een voormalig Duits autocoureur die van 1991 tot en met 2006 en van 2010 tot en met 2012 actief was in de Formule 1. Hij werd zeven keer wereldkampioen en heeft vele records op zijn naam staan.
Schumacher houdt al lang vast aan zijn bijgeloof. Als zevenvoudig wereldkampioen reed hij sowieso lange tijd met het nummer 1. Vijf keer werd Scumacher wereldkampioen met het nummer '1, één keer met '3' en één keer met '5'.
Mick Schumacher is bij bewustzijn na zijn gigantische klapper op het Jeddah Corniche Circuit in Saoedi-Arabië. De Duitse coureur wordt per medische helikopter naar het medisch centrum gebracht voor verdere onderzoeken.
Vettel werd op 14 november 2010 voor het eerst wereldkampioen, op 9 oktober 2011 voor de tweede maal, op 25 november 2012 voor de derde keer en op 27 oktober 2013 voor de vierde maal op rij. Hij werd in 2010 de jongste wereldkampioen Formule 1 ooit.
De jongste wereldkampioen Formule 1 aller tijden
Niets is echter minder waar: Vettel heeft zijn record weten te behouden en staat met zijn 23 jaar en 134 dagen nog altijd als jongste wereldkampioen Formule 1 ooit te boek.
Schumacher verscheen zoals gezegd in totaal 120 keer met startnummer 1 aan de start. Hij werd in totaal zeven keer wereldkampioen. Sebastian Vettel, goed voor vier wereldtitels, reed 77 keer met dit getal rond. Alain Prost (vier titels) en Ayrton Senna (drie titels) deden het beiden 48 keer.
Michael Schumacher genoot al ruim een jaar van zijn Formule 1-pensioen toen hij in december 2013 met zijn familie ging skieën in het Franse Meribel. Hij kwam zwaar ten val, waarbij zijn hoofd een rots raakte. Zijn helm barstte en hoewel hij eerst nog wel aanspreekbaar was, sprak hij wartaal.
Chassis, maar vooral motor en transmissie zijn de duurste onderdelen. De prijs voor elk van de drie toegelaten eenheden per seizoen wordt geraamd op ongeveer 10 miljoen euro. Wie de prijs van een huidige raceauto op 12 tot 15 miljoen schat, zit er dus niet ver naast.
Max Verstappen woont in het belastingtechnisch aantrekkelijke Monaco. De Red Bull F1-coureur heeft daar een huurappartement, wat naar verluidt 18.000 euro per maand kost. De geschatte waarde van het appartement bedraagt 16 miljoen euro.
Mick is een Engelse naam met de betekenis 'wie is als God? '. Het is een verkorte vorm van de naam Michaël.
Wie voortaan exact hetzelfde loon krijgt, is Max Verstappen. De Nederlander die er in 2021 in slaagde om alsnog de WK-titel op zijn naam te schrijven, ondertekende in maart 2022 een nieuwe contract bij renstal Red Bull Racing, goed voor een salaris van 48,3 miljoen euro/jaar.
Op Eerste Pinksterdag, 15 mei 2016, schreef Max Verstappen zijn naam in grote letters in de geschiedenisboeken van de Formule 1, toen hij als jongste coureur ooit de Grote Prijs van Spanje op het Circuit de Catalunya in Barcelona op zijn naam schreef. Het werd een iconisch moment in de Nederlandse sportgeschiedenis.
De kleinste coureur op de Formule 1-grid is met afstand Yuki Tsunoda. De Japanner is elf centimeter korter dan de op een na kortste coureur: Lando Norris. Het zorgt ervoor dat de coureur meteen ook met afstand de minst zware coureur is in de Formule 1. Door zijn lengte weegt hij namelijk maar ongeveer 54 kilogram.
Samenvattend, Verstappen behaalde in 2020 11 podiumplaatsen (even veel als in 2018) waarvan twee overwinningen. In alle races die hij beëindigde behaalde hij een podium, behalve tijdens de GP van Turkije waar hij zesde werd.
Fernando Alonso is dit jaar de oudste coureur in de Formule 1, nu Kimi Raikkonen een punt achter zijn carrière in de koningsklasse van de autosport heeft gezet.
16. Jan Flinterman. De Formule 1-pioniers in Nederland waren Jan Flinterman en Dries van der Lof. Beiden maakten in de Nederlandse Grand Prix van 1952 hun opwachting in de koningsklasse van de autosport.