Je kunt internetbankieren via een browser op je computer of laptop, of via een app op je smartphone of tablet .
Om te internetbankieren heb je meestal een bankpaslezer of digipas nodig. Dit is een apparaatje dat codes genereert, zodat je bijvoorbeeld een betaling kunt doen. Bij internetbankieren gaat betalen (en soms inloggen) in 2 stappen: De klant voert inlog- of rekeninggegevens in.
Veilig bankieren op tablet of iPad
Bij bijna elke bank kun je een app downloaden voor je iPad of tablet. Je kunt dan kiezen uit de App Store voor de iPad en voor een Android toestel kies je voor Google Play. Daarna volg je de instructies op de site van je bank.
De app ING Mobiel Bankieren is gratis te downloaden in de App Store voor iPads en iPhones en de Play Store voor apparaten met Android. Voordat u hem kunt gebruiken, moet u een activatiecode aanvragen op de site van ING.
Of je wilt gewoon bankieren zoals je gewend bent: achter je computer. Dat laatste kan nog gewoon bij de meeste traditionele banken. Je bent niet verplicht om de app te gebruiken bij ABN Amro, Rabobank, Triodos en de Volksbank (ASN Bank, SNS, Regiobank).
Als u geld over wilt maken zonder gebruik te maken van het internet, kan dit via een overschrijvingskaart. Die kunt u, samen met een bijpassende envelop, bij de bank bestellen.
Met onze Mobiel Bankieren App regel je je bankzaken zelf op je smartphone of tablet. Je downloadt hem gratis voor Android en Apple.
Heb je geen smartphone of tablet? Dan moet je je inlog bevestigen met de ING Scanner. Je krijgt dan een kleurencode te zien die je moet scannen. Daarna krijg je een code, die je overtypt in Mijn ING.
De beste bankapp van 2021 is de Mobiel Bankieren App van Knab Bank. Met een eindscore van 4,5 scoort de app het hoogst. Met de app heb je volledig inzicht en controle over al je rekeningen. Je kunt verschillende soorten alerts ontvangen en je rekeningen gemakkelijk personaliseren.
Elke bank app, van iedere Nederlandse bank, is onder andere beveiligd met een unieke verificatiecode. Alleen met die persoonlijke code is de betaalrekening toegankelijk. Er is dan ook geen enkel geval bekend van fraude als gevolg van het gebruik van een bankapp.
Mobiel Betalen werkt overal waar je contactloos kunt betalen. En het is net zo veilig als contactloos betalen met je Betaalpas. Een pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning beschermt je mobiele pas bij bedragen boven €50.
Een andere optie is internetbankieren via de databundel (3G of 4G) van je provider. Dit kost je geld, maar is ook veilig. Je kunt er dan ook voor kiezen om tijdelijk van je smartphone een hotspot te maken waar je je tablet of computer mee laat verbinden om te kunnen internetbankieren.
Internetbankieren is het giraal betalen en sparen via internet en internetapplicaties. De communicatie tussen de klant en de bank gaat over het internet. Een klant kan een rekening bij een bank met de computer beheren en transacties met internet aan de bank opgeven.
Om de app te activeren heb je het volgende nodig: Je inloggegevens van Mijn ING. Je identiteitsbewijs (een paspoort, ID-kaart uit de Europese Unie, een Nederlandse verblijfsvergunning, een Vreemdelingen Identiteitsbewijs of een Nederlands rijbewijs)
Zelf je bankzaken regelen
Dat kan met Mijn ING op je computer, of via je een app op je smartphone of tablet.
Inloggen en ondertekenen met de 5-cijferige code
Wil je snel inloggen zonder Rabo Scanner? Registreer dan je toestel of browser en bedenk een 5-cijferige code. Je logt daarna in met deze code. Alleen in de Rabo App kun je ook betalingen ondertekenen met je 5-cijferige code.
Waarschijnlijk is uw identificatiecode geblokkeerd. Dit gaat vanzelf, als u 3 keer uw identificatiecode verkeerd heeft ingevuld. Oplossen gaat zo: Met de ABN AMRO app: log in en volg opnieuw de stappen om uw toestel te registreren.
Ja, je kan vanuit een zichtrekening geld storten op een spaarrekening, ook als deze van een andere persoon is of bij een andere bank zit. Wat niet kan, is van je eigen spaarrekening overschrijven naar een zicht- of spaarrekening van iemand anders of naar een andere bank.
Voor overschrijvingen naar uw bewaarde begunstigden en andere rekeningen is er 1 algemene overschrijvingslimiet per dag. Deze limiet is afhankelijk van uw leeftijd. De algemene overschrijvingslimiet is: • 25.000 euro* (Home'Bank-cliënt) • 125.000 euro** (Business'Bank-cliënt).