Kun je een Tikkie terug halen?

Hoe kan ik terugboeken? Als je geld ontvangt of betaalt via Tikkie, gaat dat via de Tikkie-tussenrekening. Boek daar dus geen geld naar terug! Als je geld wilt terugboeken naar de betaler van je verzoekje, heb je zijn eigen rekeningnummer nodig.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tikkie.me

Kun je een Tikkie ongedaan maken?

Het antwoord hierop is simpel: een Tikkie kan niet teruggeboekt worden. Dit is zowel voor de ontvanger het geval als voor degene die de Tikkie verstuurt. Volgens de website van Tikkie gaat het geld dat je via Tikkie ontvangt of betaalt namelijk via de Tikkie-tussenrekening. Je moet daar dus nooit geld op terugboeken!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nmanet.nl

Kan je een betaling terug halen?

Reacties. Bij een betaalverzoek is er nog niets terug te boeken. Terugboeken (storneren) kan pas als er een overboeking (betaling) heeft plaatsgevonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op startpagina.nl

Hoe werkt Tikkie geld terug?

Hoe werkt een cashback via Tikkie? Scan via de Tikkie app of direct met de camera van je telefoon de QR-code van de actie. Via de QR-code kom je bij de actie en kun je de cashback-aanvraag starten. Je ontvangt na de aanvraag direct een bevestiging van de cashback via Tikkie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tikkie.me

Is het veilig om een Tikkie te sturen?

Tikkie is ontwikkeld door ABN Amro. De betaling verloopt altijd via iDEAL. Dat betekent dat je de betaling altijd afrondt via je eigen bank. Dat maakt Tikkie tot een veilige betaalmethode.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op fixjeprivacy.nl

Pepijn verloor even al zijn geld door een tikkie

34 gerelateerde vragen gevonden

Wat kan iemand met je naam en rekeningnummer?

Zo kan een crimineel op jouw naam een lening aangaan of een pand huren en voor je het weet heb je de politie of deurwaarder voor je deur staan. Niet alleen ben je dan veel geld kwijt, maar ook je naam wordt zwart gemaakt op internet en in administraties.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op iban.nl

Hoe kan ik zien aan wie ik een Tikkie heb gestuurd?

Tikkie weet niet aan wie jij je betaalverzoekje hebt gestuurd. Dit bepaal je namelijk in WhatsApp en die gegevens zien wij niet. We denken wel na over een oplossing hiervoor.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tikkie.me

Wat te doen als iemand je Tikkie niet betaald?

Herinneringen sturen

Wees geduldig en geef iemand op zijn minst een dag de tijd om de Tikkie netjes te betalen, zodat je niet ongeduldig en gierig overkomt. Als iemand de Tikkie dan nog steeds niet betaald heeft, kun je uiteraard een herinnering sturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op simpc.nl

Kun je geld terug laten boeken Rabobank?

Wij kunnen het geld niet voor je terughalen. Maak bijvoorbeeld een betaalverzoek aan om het bedrag terug te krijgen. Maak je elke week of maand automatisch een bedrag over naar een bepaald rekeningnummer en is dit bedrag te hoog of juist te laag? Pas dan je periodieke overboeking aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoe lang duurt het voordat een Tikkie op je rekening staat?

Het bedrag wordt overgeboekt naar een tussenrekening van ABN AMRO en staat binnen 5 seconden op de rekening van de verstuurder van het Tikkie. Dit geldt alleen als de banken zijn aangesloten bij Instant Payments. Anders duurt het 1 werkdag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe kan ik geld terug vorderen?

Tot acht weken na de datum van afboeking kan je - in principe zonder reden op te geven - daar je bank opdracht toe geven. Helaas kan dit bij een foute (losse) overboeking naar een rekeningnummer niet. Je kunt dus niet zomaar de bank vragen om het bedrag terug te storten op je rekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bieb.knab.nl

Hoe kan ik een betaling annuleren?

Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent. Betaald is betaald. Zelfs een betaling in het kader van een doorlopende opdracht is onomkeerbaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wikifin.be

Hoe lang kun je een bedrag storneren?

U kunt de bank vragen om de onterechte incasso terug te boeken. Dit kan binnen 13 maanden na de afschrijving van het bedrag. U moet dan zeggen waarom u het bedrag terug wilt hebben. Uw bank controleert eerst of u een geldige toestemming gaf voor de automatische incasso.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat is veiliger Tikkie of betaalverzoek?

Tikkie is ontwikkeld door ABN Amro. De betaling verloopt via iDEAL. Mensen ronden de betaling dus altijd af via de eigen bank. Daardoor is een Tikkie een heel veilige betaalmethode.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Kan je een betaling terugdraaien ABN AMRO?

Terugboeken via de ABN AMRO app

Tik op de betaalrekening waarvan het bedrag is afgeschreven. Tik op de afschrijving die u wilt terugboeken. Klopt de afschrijving niet? Tik op 'Terugboeken'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Wat als iemand per ongeluk geld naar je overmaakt?

Als je geld naar een verkeerde bankrekening overmaakt, heb je dat onverschuldigd betaald. De ontvanger is wettelijk verplicht om het geld terug te storten. De bank staat hier in principe buiten. Je kunt eerst een betaalverzoek sturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op overeenkomsten.nl

Wat gebeurt er als ik geld terug boek?

Terechte automatische incasso

Maar wilt u het bedrag toch terug? Dan kunt u het geld binnen 8 weken terugboeken. Dit heet storneren. U krijgt het bedrag dan weer terug op uw bankrekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Wie betaalt wat Tikkie?

De functie van Tikkie, die Groepie heet, lijkt op de website Wie Betaalt Wat. Ook hier kan iedereen zijn bonnetjes invoeren voor bijvoorbeeld het eten of de drank. De app berekent vervolgens aan wie jij nog iets moet betalen of van wie jij nog geld krijgt. Op deze manier hoef je zelf niet ingewikkeld te doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rtlnieuws.nl

Wat zijn de kosten van een Tikkie?

Tikkie is een gratis app voor iPhone en Android. Hiermee stuurt u makkelijk betaalverzoekjes naar familie of vrienden. De betaling verloopt via iDEAL en de eigen vertrouwde bank. De app is beschikbaar voor iedereen met een betaalrekening in Nederland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Welke banken werken met Tikkie?

Kan iedereen Tikkie gebruiken? Iedereen met een Nederlandse betaalrekening én een Nederlands, Belgisch of Duits mobiel nummer kan Tikkie gebruiken. Het maakt niet uit bij welke bank je zit. Je vrienden betalen altijd eenvoudig via hun eigen bank en iDEAL.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tikkie.me

Wat is er aan de hand met Tikkie?

De betaling loopt via iDEAL en uw eigen vertrouwde bank (Internetbankieren). Tikkie is een initiatief van ABN AMRO maar gratis te gebruiken voor klanten van alle Nederlandse banken. De ontvanger van een 'Tikkie' (zoals het betaalverzoek heet) hoeft de Tikkie app zelf niet te hebben.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op langerthuisinhuis.nl

Kan je geld terug laten storten ING?

Klik op de link 'Terugboeken incasso's' in het 'Alles in Mijn ING Zakelijk' gedeelte onderaan de pagina. Of zoek de incasso op in je Af- en bijschrijvingen. Open de incasso die je wilt storneren. Klik op de link 'Naar Incasso's en terugboeken (storneren)' onderaan de beschrijving van de Incasso.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Hoe kunnen criminelen je bankrekening plunderen?

Bij identiteitsfraude (id-fraude) misbruiken criminelen persoonlijke gegevens die ze bemachtigen via een online advertentie, social engineering of met een phishing e-mail. Hiermee worden bijvoorbeeld bankrekeningen geopend op uw naam, waarnaar crimineel geld kan worden doorgesluisd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op veiligbankieren.nl

Kan iemand misbruik maken van je ID?

Denk aan online een telefoonabonnement of bankrekening afsluiten met een kopie van je identiteitsbewijs. Daardoor neemt de kans op identiteitsfraude toe. Een oplichter heeft dan alleen nog een kopietje van jouw ID nodig. Het Centraal Meldpunt Identiteitsfraude en -fouten (CMI) krijgt elk jaar vele honderden meldingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe stuur je een tikkie via WhatsApp?

Tikkie sturen
  1. Open de app Tikkie.
  2. Tik indien nodig onderin op het tabblad Overzicht.
  3. Tik op het plusje.
  4. Typ het bedrag dat u per persoon terug wilt vragen, bijvoorbeeld 5.
  5. Tik op Volgende.
  6. Vul in waarvoor het betaalverzoek is, bijvoorbeeld 'etentje' of 'cadeau'.
  7. Tik op Deel via WhatsApp.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Populaire vragen