Jazeker, dat kan.Je kunt het bedrag zelf online binnen 8 weken terughalen. Hoe kan ik mijn PayPal-betaling in een webshop terughalen? Doe via PayPal binnen 180 dagen een 'verzoek om terugbetaling' bij de webshop.
Je kunt een verzoek tot terugbetaling indienen als je op betaling van je besteling klikt in je PayPal-account. Je moet dan onder andere een kopie of foto van het verzendbewijs met daarop de kosten én het adres van de webwinkel bijvoegen.
Bij een automatische incasso kun je een overboeking storneren, wel zo handig. Tot acht weken na de datum van afboeking kan je - in principe zonder reden op te geven - daar je bank opdracht toe geven. Helaas kan dit bij een foute (losse) overboeking naar een rekeningnummer niet.
Met PayPal's Aankoopbescherming heb je recht op terugbetaling van de volledige aankoopprijs van het artikel (plus de betaalde verzendkosten), wanneer je een artikel niet hebt ontvangen, of wanneer je het wél ontvangen hebt, maar het niet is wat je besteld had.
U kunt de bank vragen om de onterechte incasso terug te boeken. Dit kan binnen 13 maanden na de afschrijving van het bedrag. U moet dan zeggen waarom u het bedrag terug wilt hebben. Uw bank controleert eerst of u een geldige toestemming gaf voor de automatische incasso.
PayPal is een veilige en zeer efficiënte manier om van over de hele wereld geld te verzenden en te ontvangen. Het is echter geen vervanging voor een bankrekening of creditcard. In plaats daarvan moet je het zien als een aanvullende manier om geld van en naar andere PayPal-gebruikers te verplaatsen.
Houd er rekening mee dat het tot 10 werkdagen kan duren (weekenden en feestdagen niet meegerekend), afhankelijk van de betaalmethode die je gebruikt op je PayPal-account.
Krijg ik mijn geld terug? De kans dat je je geld terug krijgt is erg klein. Als de zaak door de politie wordt behandeld, dan bepaalt de rechter of het geld terugbetaald moeten worden. Maar meestal heeft de oplichter het geld al opgemaakt voordat je het eindelijk kunt terugkrijgen.
De Betaalverzoeken met iDeal en de Gelijk Oversteken Service zijn op zich goed beveiligde initiatieven van Marktplaats. Wanneer kopers en verkopers hier gebruik van maken, neemt de kans op oplichting af. Oplichters hebben echter een antwoord bedacht op de twee maatregelen, schrijft Fraudehelpdesk.
Je bank is wel verplicht om redelijke inspanningen te leveren om het bedrag terug te vorderen. De bank van de ontvanger is op haar beurt verplicht om daaraan mee te werken. Ken je de ontvanger niet, dan zal je bank aan de bank van de begunstigde de gegevens opvragen van de persoon aan wie je geld hebt overgemaakt.
Het gebruikmaken van PayPal is veilig. Verkopers of webshops krijgen nooit jouw bankgegevens te zien. Als je wilt inloggen met PayPal, ga dan altijd naar de website of app van PayPal.
Als u een nieuwe verkoper op PayPal bent, kan het geld tot 21 dagen worden vastgehouden terwijl uw betaling in behandeling is. Als u een immateriële dienst levert, zorg er dan voor dat u de opdracht bijwerkt om dit weer te geven. Zo zou de verwerking na verificatie tot slechts 7 dagen moeten duren.
Lukt het niet bij uw PayPal-rekening in te loggen, dan kunt u ook contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar contactpaypal@paypal.nl. Om de veiligheid van uw rekening te garanderen, kunnen we via e-mail mogelijk alleen algemene informatie bespreken.
PayPal kan verbonden worden met uw bankrekening of creditcard. Het handige is dat u bij betalingen via PayPal alleen maar hoeft in te loggen op die dienst. Rekent u daarna af via PayPal, dan wordt het bedrag afgeschreven van de gekoppelde rekening of kaart.
U kunt de rekening alleen sluiten. Indien we uw rekening beperken (zonder deze volledig op te heffen), blijft het beveiligde berichtencentrum beschikbaar nadat u bent ingelogd. U kunt de Klantenservice ook telefonisch bereiken. U kunt altijd contact opnemen als u vragen heeft over de beperking.
Als iemand per vergissing een of twee verkeerde cijfers intoetst bij het ingeven van een betalingsopdracht, gaat die alarmbel af en verhindert de bank dat de verrichting wordt uitgevoerd. De kans dat iemand geld overmaakt naar een verkeerd rekeningnummer wordt daarmee nagenoeg onbestaande, aldus Febelfin.
Bedrijven kunnen geld van uw rekening halen met automatische incasso's. Vaak werkt dat handig, maar soms wordt er onterecht of teveel afgeschreven.
Je hebt geld overgemaakt naar een rekeningnummer dat niet bestaat. Geen probleem! Het geld wordt binnen een paar dagen automatisch teruggestort op je rekening. Dit geldt wel alleen voor Nederlandse banken.
Terugboeken via de ABN AMRO app
Tik op de betaalrekening waarvan het bedrag is afgeschreven. Tik op de afschrijving die u wilt terugboeken. Klopt de afschrijving niet? Tik op 'Terugboeken'.
Vertel het incassobureau of bedrijf met welk deel u het niet eens bent en waarom. Stuur onze voorbeeldbrief onjuiste rekening. Is het incassobureau of bedrijf het niet met u eens? Dan moeten zij bewijzen waarom de rekening wel klopt.