In de meeste landen is het geen probleem om met je leaseauto over de grens te gaan, denk hierbij aan België, Frankrijk of Duitsland enz.
In Duitsland zijn de gebruikelijke voorwaarden voor de financiering van de aankoop van een auto als volgt: Goede kredietwaardigheid (goed verslag SCHUFA). Vast maandelijks inkomen uit vast dienstverband.
Een Nederlandse, Duitse of Belgische werkgever kan een auto bij ons leasen. Als berijder kun je problemen krijgen met de verzekeraar en de fiscus indien je hoofdzakelijk in het buitenland gebruik maakt van een auto met Nederlands kenteken.
De bijtelling in Duitsland bedraagt in de basis 1% per maand/12% per jaar van de Duitse cataloguswaarde van de auto. Daarnaast wordt woon-werkverkeer extra bijgeteld. Indien er veel woon-werk kilometers zijn, leidt dit soms tot erg hoge bijtelling.
Het bijtellingspercentage dat geldt op de dag waarop het kenteken van de auto voor het eerst op naam wordt gesteld, blijft 60 maanden geldig. Gerekend vanaf de eerste dag van de maand volgend op de eerste ingebruikname.
Dit kan gedurende een periode van maximum één maand. In dat geval moet u in de wagen een schriftelijke toelating van de buitenlandse eigenaar bewaren. De eigenaar moet in dit document verklaren dat hij het voertuig gratis ter beschikking stelt, voor een vastgestelde periode, met einddatum.
Alphabet Nederland wint de titel Beste Leasemaatschappij 2020 ook in de categorie Private Lease met rapportcijfer 8,9. De tweede plaats heeft IKRIJ.nl gewonnen en ALD Automotive pakt de 3e plaats.
MADRID – Net zoals in Nederland en België worden de huursystemen renting en leasing van voertuigen steeds populairder in Spanje. Tot aan het eind van de maand juni steeg het aantal renting auto's met 13,7% ten opzichte van het eerste halfjaar in 2017.
Allereerst de prijs: op de auto wordt in Duitsland geen BPM geheven en zijn Duitse auto's aanzienlijk goedkoper dan in Nederland. De BPM is een belasting die wordt geheven over de aankoop van een nieuwe auto.
Ben jij op zoek naar jouw droomauto, maar kun je deze niet in Nederland vinden? Dan kun je eens in het buitenland kijken. Je kunt namelijk heel eenvoudig een auto importeren om deze vervolgens te leasen. Dit wordt dan ook wel import lease genoemd.
Als je een nieuwe auto koopt bij de merkdealer, of een jonge occasion, dan kan je bij diezelfde dealer vaak een lening afsluiten voor de aanschaf. De financiering gebeurt dan meestal niet door de dealer zelf maar door een financiële partij die achter de schermen de geldlening verschaft.
U mag niet in een auto met buitenlands kenteken in Nederland rijden als u staat ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP) in Nederland. U bent verplicht zich in de BRP in te schrijven als u langer dan 4 maanden in Nederland woont.
Absoluut! Het is geen probleem als u met uw auto op vakantie wil naar het buitenland. Het enige waar u wel op moet letten is het dekkingsgebied van de verzekeraar. Als het goed is bent u in bezit van een groene kaart en hierop staan alle landen waar de leaseauto verzekerd is.
De aftrekbaarheid van de meeste autokosten is beperkt in functie van de CO2-uitstoot van de auto. Het aftrekpercentage bedraagt tussen de 50% voor auto's met een hoge CO2-uitstoot en de 120% voor elektrische auto's zonder CO2-uitstoot. De aftrekbaarheid van brandstofkosten bedraagt 75%.
Machtigingen voor de leaseauto De auto is niet op naam van een leaserijder geregistreerd. Daarom moet je in sommige landen een machtiging kunnen tonen. Wil je met de leaseauto naar naar Oekraïne*, Marokko of Turkije? Dan moet je hiervoor een originele machtiging aanvragen.
Een buitenlandverklaring wordt ook wel een 'machtiging voertuig buitenland' genoemd. Hierin staat wie de eigenaar is van de leaseauto en dat jij als bestuurder van de leaseauto gemachtigd bent om met de auto te rijden.
Iedereen onderweg. Iedereen met een geldig rijbewijs mag de auto gebruiken. Jij blijft uiteraard verantwoordelijk voor de auto, wie er ook in rijdt. Ook is er geen minimum- of maximum leeftijd als je een Private Leaseauto wilt rijden.
Daarnaast worden invoerrechten geheven (het tarief wordt berekend op basis van de douanewaarde van het voertuig en de kosten verbonden aan het transport naar België). Gemiddeld bedraagt dat tarief 10% voor een auto. Ten slotte betaal je ook 21% btw.
Gemiddeld neemt dit gehele proces ongeveer drie weken in beslag. Bekijk ons volledige stappenplan voor meer informatie. Er zijn ook auto-importbedrijven die je kunnen helpen met dit proces, deels of geheel. En neem ook eens een kijkje naar onze pakketten als u overweegt een auto te importeren uit het buitenland.
De vraag 'Hoeveel auto's mag je op je naam hebben? ' wordt ons regelmatig gesteld. En in principe mag u zo veel auto's op uw naam zetten als dat u thuis aan auto's heeft. In principe geldt er geen limiet.
Jouw werkgever telt per loontijdvak (bijvoorbeeld per maand als je jouw loon per maand krijgt) een evenredig deel van het voordeel bij jouw loon. Dit is de bijtelling. Nieuwe auto's die in 2021 op kenteken zijn gezet hebben een bijtelling van 12% (0 gr/km CO2-uitstoot) of 22%.