Om een aankoop in een van onze winkels te kunnen ruilen of retourneren, is het noodzakelijk dat je de originele kassabon op papier laat zien . Je kunt hem ook laten zien via je ZARA QR (alleen beschikbaar voor retouren).
Ik heb spijt van mijn aankoop
En wilt u het product graag ruilen? Ook dan zal de verkoper naar de aankoopbon of pakbon vragen. Hebt u die niet meer, dan hoeft hij het product niet terug te nemen of te ruilen. Ook niet als u op een andere manier bewijst dat u het product bij die winkel hebt gekocht.
Je kunt je bestelling gratis retourneren in elke Zara-winkel in dezelfde markt/regio waar je je aankoop hebt gedaan. Je hoeft alleen maar de artikelen die je wilt retourneren mee te nemen samen met de aankoopbon. Je kunt hem afdrukken of je ZARA-QR laten zien, die je vindt in de sectie 'Aankopen' in de Zara-app.
Omruilen en retourneren
Je hebt 30 dagen vanaf de verzenddatum om je aankoop van zara.com gratis te ruilen. Alle etiketten moeten nog aan de artikelen zitten en de artikelen moeten in perfecte staat zijn. Je kunt de grootte of kleur van je artikelen wijzigen.
In dit artikel leggen we je graag uit hoe je iets kunt retourneren bij de Zara. Nadat je een artikel hebt besteld of gekocht, heb je 30 dagen de tijd om je artikel terug te sturen of te ruilen.
Sluit het ingevulde retourneringsformulier met de te retourneren artikelen bij de originele verpakking in en verzegel de verpakking met de bijgeleverde rode Security sticker. Plak het retourlabel op de verpakking. Dit kan bij een PostNL punt naar keuze.
Bestel je namelijk voor €50,- of meer, dan wordt je bestelling gratis bezorgd. Lukt het je niet om aan de bestelwaarde te komen? Dan betaal je €3,95 voor je verzendkosten, tenzij je een kortingscode voor gratis verzending hebt kunnen bemachtigen.
Wie een Zara-kledingstuk terugstuurt via een afhaalpunt, betaalt daarvoor nu 1,95 euro of het equivalent daarvan in een andere valuta. Retourneren in een Zara-winkel is nog steeds gratis.
Ongedragen artikelen kunnen kosteloos binnen 100 dagen aan ons worden geretourneerd. Kies voor een duurzamere manier van retourneren met Homerr - helemaal gratis!
Retourneringen kunnen uitgevoerd worden: In de winkel: Je kunt de kledingstukken naar alle Stradivarius winkels brengen van hetzelfde land waar je ze online aankocht, behalve Outlet winkels van Stradivarius. Op een leveringspunt: Je kunt vragen het artikel te retourneren via een postkantoor.
Particulieren. Lever je diensten (behandelingen) en/of producten aan particulieren, dan zijn de eisen voor het maken van een bon of factuur veel lager. Je hoeft zelfs niet eens een bonnetje te maken (het mag wel). Het enige wat je moet doen is voor jezelf bijhouden hoeveel je verkocht hebt.
De winkel bepaalt zelf de voorwaarden hoe producten geruild kunnen worden. Kledingwinkel X heeft als retourbeleid dat producten binnen één maand na aankoop geruild of geretourneerd kunnen worden na vertoon van de originele kassabon, met aangehecht prijskaartje, mits het product ongedragen en ongewassen is.
Wanneer je in een winkel iets koopt, krijg je een kassabon van de verkoper. Dit is ook een betalingsbewijs, aankoopbewijs èn garantiebewijs die van pas kan komen in het geval dat je het artikel wilt ruilen, terugbrengen of voor belastingdienst. Een belangrijk document dus!
Jaarlijks worden 1,23 miljoen stukken vernietigd en bijvoorbeeld verwerkt tot vulling voor autostoelen, of verbrand. Dit zijn cijfers van een paar jaar geleden, maar er is niemand die precies weet hoe het zit.
Ik heb nog geen verzendlabel voor retour
Dan kost het je niks. Je kunt je verzendlabel gratis laten printen bij een PostNL-punt. Of print het label zelf en plak het op je retourpakket. Zorg dat er geen andere labels zichtbaar zijn.
Is zalando.nl betrouwbaar? De webshop zalando.nl scoort een mooie 7 op een schaal van 10. Dat is een prima score, maar deze score is een hulpmiddel om de betrouwbaarheid van een webshop te bepalen. Controleer ook altijd de reviews en de keurmerk informatie die je o.a. ook via WebshopChecker kunt lezen.
Zara heeft altijd goede kwaliteit kleding en een mooie pasvorm. De modellen op de website zijn alleen wel een beetje onhandig.
Tussen de zomer- en wintersale in, heeft Zara ook twee mid season sales. De mid season sale van het voorjaar start eind april of begin mei en de mid season sale van het najaar start eind september of begin oktober. Op black friday kun je ook bij Zara terecht, want dan organiseert de winkelketen een Black Friday sale.
Als je voor het eerste gebruikt maakt van achteraf betalen met Zara Afterpay kun je tot 250 euro bestellen. Als je al een bestaande klant bent en je eerder met Afterpay betaald hebt bij Zara kun je tot een waarde van 400 euro bestellen.
Wat moet ik doen als ik geen printer heb om een retouretiket af te drukken? Als je geen printer hebt, heb je de mogelijkheid om het pakket zonder retouretiket via DHL te retourneren. Breng je retour in de originele verpakking met het originele label naar een DHL servicepunt.
Om je klanten printloze retourlabels aan te bieden heb je een Returnless Pro of Automate account nodig (zie Tarieven pagina). We maken printerloze zendingen aan met behulp van onze koppeling met PostNL Smart Returns. Hiermee maken we antwoordnummer zendingen aan (productcode 2285).
Je klanten sturen kosteloos en eenvoudig pakketten naar je terug met behulp van een antwoordnummer. Zij geven de retourzendingen eenvoudig af op een bemand of onbemand PostNL-punt in de buurt. Wij leveren vervolgens alle geretourneerde zendingen weer bij je af.
– Een consument is niet verplicht een kassabon te overleggen wanneer hij met een ondeugdelijk product terugkomt. Wel kun je verlangen dat hij aantoont dat het bij je is gekocht.
De makkelijkste vuistregel is dat een factuur een ander betaalmoment kent, en een bon heeft betaling en aankoop op dezelfde datum. Een bon is bijvoorbeeld voor iets wat je in de winkel hebt gekocht en ook meteen hebt gepind. Het moment dat je het product koopt en betaald zijn gelijk.
Er moet wel sprake zijn van recht op garantie
Dat is evenmin het geval als de klant een factuur of een kassabon heeft. Hier kan je dus perfect eisen dat de klant minstens de factuur of kassabon kan voorleggen en weigeren om zelf het nodige te doen.