Probeer is het wifi netwerk te verwijderen, wifi uit te zetten en vervolgens de telefoon opnieuw opstarten (In die specefieke volgorde).
Ten eerste kun je proberen om je Samsung telefoon uit- en aan te zetten. Daarnaast is het resetten van de netwerk instellingen een mogelijke oplossing. Soms kan een update of nieuwe app ervoor zorgen dat de netwerkinstellingen aangepast worden. Een reset kan de problemen verhelpen.
Ga eens op het toestel naar instellingen en volg deze stappen. Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten. ...zo makkelijk eigenlijk!! Het heeft gewerkt!!
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Oplossing: Maak verbinding met een wifinetwerk.
Druk op Wi-Fi. Druk op de indicator om de functie in te schakelen. Druk op het gewenste wifinetwerk. Toets het wachtwoord van je wifinetwerk in en druk op Verbinden.
Werkt je wifi-verbinding nog steeds niet, dan kun je de netwerkinstellingen herstellen door binnen de instellingen van je apparaat te gaan naar Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Hierdoor worden zowel je bluetooth- als wifi-instellingen hersteld.
Het kan te wijten zijn aan gebroken kabels, storingen, of iets anders dat je niet in de hand hebt. Het is dus belangrijk om te weten of het probleem bij je internetprovider ligt. Controleer hiervoor of het internetlampje op het modem werkt. In het ideale geval staan de stroom- en DSL-lampjes aan.
Controleer eerst of je modem wel internet verbinding heeft. Dit kun je bijvoorbeeld doen door het modem direct met een kabel op je computer of laptop aan te sluiten, de draadloze router koppel je dan even los van je modem. Ook dan geen internet? Dan ligt het probleem waarschijnlijk bij je modem of internet provider.
Verificatiefout is toch meestal dat er met de inloggegevens iets niet klopt. Je geeft aan dat je Experia Box het ook niet pakt als je daarin de netwerknaam en het wachtwoord wijzigt. Het lijkt dan dat de Experia Box niet goed communiceert met ons beheersysteem om die gegevens dan te updaten.
Waarom krijg ik de melding 'authenticatieprobleem' als ik het wachtwoord invoer? Dit betekent dat het wachtwoord verkeerd is ingevoerd. Klik op het netwerk en kies dan voor Vergeet. Daarna kun je opnieuw verbinding maken met het netwerk.
Sluit de computer kan niet naar de server omdat het op een andere software-installatie uitgevoerd wordt of de computer opgestart is. Voltooi het installatieproces of start de computer opnieuw op en probeert u opnieuw verbinding te maken.
De DNS-server reageert dan niet, omdat hij tijdelijk niet bereikbaar is. Meestal kan dat probleem worden opgelost door van browser te wisselen of door de instellingen van de firewall te veranderen. Het opnieuw opstarten van de router kan het probleem ook oplossen.
Hiermee controleer je of het probleem bij de simkaart of het toestel ligt. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Via een simkaart kun je bijvoorbeeld ook draadloos internetten. Maar wifi gebruikt het internetsignaal van een modem in een lokaal netwerk (LAN). Mobiel internet daarentegen, gebruikt een simkaart voor internetsignalen via zendmasten.
Schoon de cache van je DNS op.
Je computer heeft een DNS-cache dat verouderd of beschadigd kan raken, waardoor je soms bepaalde websites niet kunt openen. Soms kun je er door simpelweg je DNS-cache op te schonen voor zorgen dat je je favoriete websites weer kunt openen.
Met VPN (Virtual Private Network) leg je een versleutelde 'tunnel' aan tussen je digitale apparaat (pc, smartphone, etc.) en een VPN-server. Al je internetverkeer gaat via die computer(server) van een gratis of betaalde VPN-aanbieder ergens op internet.