Als u niet meer kan bellen, zet dan eerst uw gsm uit en opnieuw aan. U kan ook uw simkaart in een ander toestel steken om na te gaan of het probleem bij uw kaart of bij het toestel ligt. Blijft het probleem zich voordoen, dan kan u best onze medewerkers bellen op het gratis nummer 0800 95 96 2.
Toestel uit- en aanzetten
In veel gevallen is het probleem op te lossen door je telefoon opnieuw te starten. Druk de power-knop in tot de telefoon is uitgeschakeld of totdat je de optie "uitschakelen" krijgt. De vliegtuigmodus schakelt alle draadloze verbindingen uit. Zoals de bel-, wifi- en bluetoothverbinding.
Slimme eerste stap: telefoon opnieuw opstarten
Het beste wat je kunt doen als je geen netwerkverbinding hebt? Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.
Mogelijk bevindt u zich in een omgeving met een zwak signaal, waardoor uw telefoon overschakelt naar een 2G-/3G-netwerk en geen oproepen kan plaatsen of ontvangen, of het pictogram voor een 4G-signaal zonder het HD-pictogram weergeeft. Het wordt aanbevolen om VoLTE in te schakelen en het opnieuw te proberen.
Als je niet kunt bellen met je Galaxy, kan dat liggen aan een defecte simkaart, een probleem met je account of provider, of een instelling van het apparaat.
Je ontvangt de oproepen van bepaalde nummers of personen niet meer. Een mogelijke verklaring is dat ze door een filter worden geblokkeerd. We raden je aan om in de instellingen van je iPhone te kijken of die nummers of personen misschien voorkomen op je lijst van geblokkeerde nummers.
Wat betreft de situatie omtrent het bellen is het handig om te checken of je simkaart goed in je telefoon geplaatst is en of je de Simpel simkaart gebruikt. Na deze check is het ook raadzaam om je telefoon even uit te schakelen en weer aan te zetten zodat je opnieuw bij het netwerk wordt aangemeld.
Hiermee controleer je of het probleem bij de simkaart of het toestel ligt. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Het kan te wijten zijn aan gebroken kabels, storingen, of iets anders dat je niet in de hand hebt. Het is dus belangrijk om te weten of het probleem bij je internetprovider ligt. Controleer hiervoor of het internetlampje op het modem werkt. In het ideale geval staan de stroom- en DSL-lampjes aan.
Haal je simkaart voorzichtig uit je telefoon en maak deze schoon met een zachte, droge doek. Plaats de simkaart daarna op de juiste manier terug in je toestel. Plaats je simkaart ter controle eens in een ander toestel; als je simkaart dan wel werkt, is je simkaart niet defect.
Bel je contactpersoon terug met een anoniem nummer.
Als het gesprek doorverbindt zoals normaal (vijf of meer keer overgaan), dan heeft deze persoon jouw nummer geblokkeerd. Als de verbinding nog steeds na één keer of minder overgaan verbroken wordt en naar voicemail gaat, dan is de telefoon van deze persoon leeg.
Dit betekent dat het opzetten en ontvangen van gesprekken mogelijk niet lukt.
Doe een andere simkaart in jouw toestel. Werkt deze kaart in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je simkaart. Vraag een nieuwe simkaart aan via My T-Mobile of neem contact op met de Klantenservice.
Als je problemen ervaart met WhatsApp-oproepen, probeer dan te verbinden met een ander netwerk (wifi in plaats van mobiel netwerk of andersom). Je huidige netwerk is mogelijk niet juist ingesteld voor UDP (User Datagram Protocol), wat ervoor kan zorgen dat WhatsApp Bellen niet goed functioneert.
Simkaart is (nog) niet geactiveerd
Dan kan je toestel inderdaad ook de melding "geen service" of "geen sim" tonen. Als je een nieuwe simkaart van ons krijgt toegezonden, is deze meestal al actief. Is dit niet het geval, activeer deze dan online via My Vodafone.
Als je de 'Netwerk bezet'-melding op je mobiel krijgt, dan betekent dat normaal gesproken dat het mobiele netwerk op dat moment 'vol' is. Als een lijn 1x overgaat en dan een ingesprekstoon geeft dan kan er wat anders aan de hand zijn en dan kan het inderdaad helpen om in je modem naar de gegevens te kijken.
Als je telefoon direct doorschakelt naar de voicemail is waarschijnlijk de Niet Storen-functie op je toestel actief. Met 'Niet storen' schakel je geluid uit voor oproepen, waarschuwingen en meldingen die je ontvangt terwijl je telefoon vergrendeld is.
Een uitgaand of uitgaand gesprek is een type telefooninteractie dat wordt geïnitieerd door een callcentermedewerker. Meestal worden deze telefoontjes naar klanten gedaan door leden van het verkoopteam of vertegenwoordigers van de klantenservice.
Is uw 3G- of 4G-optie correct geactiveerd op uw gsm? U kan ook proberen om ze te deactiveren en opnieuw te activeren. Herstart uw smartphone om de automatische configuratie van uw toestel te activeren. Test uw simkaart eens in een ander toestel om te bepalen of het een probleem is met het netwerk of met uw smartphone.