Probleem 1: Kan de Locatie Niet Vinden
Om dit probleem op te lossen, kunt u de volgende stappen proberen: Controleer of locatiediensten zijn ingeschakeld op uw apparaat. Zorg ervoor dat u toestemming heeft gegeven aan Google Maps om uw locatie te gebruiken. Herstart de app en probeer opnieuw.
Tik in de Instellingen-app op 'Privacy en beveiliging' en tik vervolgens op 'Locatievoorzieningen'. Zorg ervoor dat 'Locatievoorzieningen' is ingeschakeld en dat Kaarten is ingesteld op 'Bij gebruik van de app of widgets'. Zorg dat de datum, tijd en tijdzone correct zijn ingesteld op je apparaat.
Als je het delen van locaties hebt geconfigureerd, maar anderen je locatie niet kunnen zien, controleer dan of Locatievoorzieningen is ingeschakeld via Instellingen > 'Privacy en beveiliging' > 'Locatievoorzieningen' > 'Zoek mijn'. Zie De locatiegegevens beheren die je deelt.
Ga naar 'Instellingen' > 'Privacy en beveiliging' > 'Locatievoorzieningen'.Zorg dat 'Locatievoorzieningen' is ingeschakeld.
Tik in Instellingen op 'Privacy en beveiliging' > 'Tracking'. In de lijst zie je de apps die om toestemming hebben gevraagd om je te tracken. Je kunt de toestemming per app in de lijst in- of uitschakelen.
Het bericht 'Locatie niet beschikbaar' betekent vaak dat de persoon zijn locatie delen heeft uitgeschakeld . Deze fout kan optreden als hij het delen heeft beperkt in zijn privacy-instellingen of het delen van zijn locatie heeft uitgeschakeld in de Zoek mijn-app.
Het kan soms gebeuren: je live locatie werkt niet bij. Misschien is de tijd die je hebt gekozen wel verlopen.Of staat er toch iets niet goed in je instellingen. Je moet de app namelijk toestemming geven om je locatie te delen.
Als u uw huidige locatie niet kunt vinden op uw iPhone, iPad of iPod touch. Schakel Locatievoorzieningen en Locatietoegang voor Kaarten in . Tik in de app Instellingen op Privacy en beveiliging en tik vervolgens op Locatievoorzieningen. Zorg ervoor dat Locatievoorzieningen is ingeschakeld en dat Kaarten is ingesteld op Tijdens gebruik van de app of widgets.
Wanneer het bericht 'Geen locatie gevonden' verschijnt, betekent dit dat er technische problemen zijn of dat de persoon zijn locatie niet meer deelt. 'Locatie niet beschikbaar' verschijnt wanneer de persoon is gestopt met het delen van zijn of haar locatie.
Ga naar de Zoek mijn-app op je iPhone.Tik op 'Personen' onder in het scherm en tik vervolgens op de naam van degene van wie je de locatie wilt zien. Als je iemand niet in de lijst ziet staan, controleer je of je je locatie met hem of haar deelt. Tik op 'Vraag om locatie te volgen'.
Soms zijn de cachebestanden en gegevensbestanden die zich op uw apparaat voor Maps ophopen, mogelijk beschadigd . Dit kan een probleem voor uw GPS veroorzaken en het kan zich abnormaal gaan gedragen. Om dit probleem op te lossen, moet u de cache en gegevens voor Maps verwijderen en controleren of het probleem is opgelost.
Als je in een gebied bent met hoge gebouwen die het directe zicht op de lucht blokkeren. Een opkomende storm kan het zicht van satellieten belemmeren. Je bent verbonden met een zwak wifisignaal. Het gebruik van een smartphonehoesje van een derde partij dat niet door Samsung is geautoriseerd.
Als je 'Zoek mijn' hebt ingeschakeld voor je apparaat en je je locatie deelt met je 'Delen met gezin'-groep, kunnen je gezinsleden je helpen je apparaat terug te vinden als het is zoekgeraakt. Gezinsleden kunnen het volgende: De locatie van het apparaat zien en weten of het online of offline is.
De live locatie maakt gebruik van GPS-tracking, waarvoor een sterk datasignaal nodig is om goed te functioneren. Als u zich in een gebied met slechte mobiele ontvangst bevindt, probeer dan naar een andere locatie te gaan of verbinding te maken met een Wi-Fi-netwerk voordat u uw live locatie opnieuw probeert te delen.
Je kunt dit controleren via de iCloud-systeemstatus. Je hebt de locatievoorzieningen niet ingeschakeld op de iPhone, waardoor de locatie van je toestel niet gedeeld wordt. Inschakelen doe je via Instellingen > Privacy. Op de Mac kijk je bij Systeemvoorkeuren > Datum en tijd.
Ga in WhatsApp naar Instellingen > Privacy > Live locatie.
Als u locatiedeling instelt en anderen uw locatie nog steeds niet kunnen zien, controleer dan of Locatievoorzieningen is ingeschakeld in Instellingen > Privacy en beveiliging > Locatievoorzieningen > Zoek mijn. Zie De locatiegegevens beheren die u deelt.
1 Iemand volgen via WhatsApp met KidsGuard Pro
Je kunt iedereen lokaliseren, zelfs als ze niet je WhatsApp-contactpersoon zijn. U kunt op afstand de locatie van een persoon bepalen zonder dat ze het weten. De informatie die u ontvangt, wordt in realtime bijgewerkt. Het is gemakkelijk te gebruiken.
Controleer de netwerkverbinding
Als u een zwakke netwerkverbinding hebt, wordt de locatiedeling van Google Maps niet vernieuwd of kan de locatie van Maps onjuist zijn. U kunt de vliegtuigmodus inschakelen en vervolgens uitschakelen om het netwerk te resetten. U kunt ook een stabiele wifi gebruiken als die er is.
Je locatie is niet nauwkeurig: check of je mobiele data of wifi-instellingen aanstaan. Zet Mobiele data of Wifi aan. Zet de vliegtuigmodus uit.
Als u Locatievoorzieningen niet hebt ingeschakeld toen u de iPhone voor het eerst instelde, gaat u naar Instellingen > Privacy en beveiliging > Locatievoorzieningen en schakelt u Locatievoorzieningen in . Belangrijk: als u Locatievoorzieningen uitschakelt, werken veel belangrijke iPhone-functies niet meer.
Kan iemand mijn telefoon traceren? Ja, familie en vrienden kunnen uw telefoon traceren als u locatietraceringsservices gebruikt, zoals Zoek op uw iPhone. Adverteerders en bedrijven kunnen technologie voor webtracering, zoals cookies, gebruiken om uw telefoon en online browse-activiteit te traceren.