Afhankelijk van de versie van Word of Outlook die u gebruikt, kunt u verschillende objecten (zoals PDF-bestanden, Excel-grafieken of werkbladen of PowerPoint-presentaties) invoegen in een Word-document of een e-mailbericht door ze te koppelen of in te voegen.
Klik op Bestand gebruiken > Bladeren.Blader naar het PDF-bestand dat u wilt invoegen en klik vervolgens op Openen.Klik op OK.
Met de online Adobe Acrobat-tool kun je snel en eenvoudig een PDF converteren naar een Word-document. Sleep je PDF naar het vak en download het geconverteerde Word-bestand.
Tijdens het werken aan je Word document, klik je op “Invoegen” > “Object”. In het objectdialoogvenster klik je op “Bestand gebruiken” en klik daarna op “Bladeren” om de PDF te vinden die je wilt invoegen. Klik op “Invoegen”. Als je het PDF-pictogram wilt tonen, vink dan “Als pictogram weergeven” aan.
De kruisverwijzing invoegen
Klik op het tabblad Invoegen op Kruisverwijzing. Klik in het vak Verwijzingstype op de vervolgkeuzelijst om het item te kiezen waarnaar u een koppeling wilt maken. De lijst met beschikbare items is afhankelijk van het type item (kop, paginanummer enzovoort) waarnaar u een koppeling maakt.
Hoe PDF-bestanden te bewerken:
Open een bestand in Acrobat. Klik op “PDF bewerken” in het rechterdeelvenster. Gebruik de bewerkingstools van Acrobat: Voeg nieuwe tekst toe, bewerk tekst of werk de lettertypen bij met opties in de lijst met opmaakelementen.
Pdf-bestanden die in Adobe zijn gemaakt, hebben machtigingsinstellingen. Deze worden ingesteld door de bestandsbeheerders, rollen die door de oorspronkelijke maker van het bestand zijn toegewezen. De machtigingsinstellingen bestaan uit 'alleen-lezen', 'bewerken' en 'wachtwoord-beveiligd'.
Ja, u kunt PDF-bestanden eenvoudig rechtstreeks in Google Chrome bewerken met de Xodo PDF-editor. Kies ervoor om toegang te krijgen tot onze gratis en veilige PDF-editor via de Xodo.com-website of door de Xodo Chrome-extensie te gebruiken.
Hoe kan ik een PDF-formulier invullen en ondertekenen:
Klik op de tool “Invullen en ondertekenen” in het rechterdeelvenster.Vul het formulier in:Vul het formulier in door op een tekstveld te klikken en te typen of een tekstvak toe te voegen. Je kunt ook vinkjes toevoegen en keuzerondjes selecteren.
Selecteer Gereedschappen > PDF bewerken > Tekst toevoegen . Open een PDF en kies Gereedschappen > PDF bewerken > Tekst toevoegen. Sleep om de breedte van het tekstblok te definiëren die u wilt toevoegen. Voor verticale tekst klikt u met de rechtermuisknop op het tekstvak en kiest u Tekstrichting verticaal maken.
Acrobat Reader downloaden en installeren
(De Adobe Reader-app is de gratis, vertrouwde standaard voor het bekijken, afdrukken, ondertekenen en annoteren van PDF's.) Hulp nodig bij het downloaden of installeren? Zie Hulp bij downloaden en installeren. Wilt u een oudere versie installeren?
Adobe Acrobat -software is de complete PDF-oplossing waarmee u overal met uw belangrijkste documenten kunt werken.
Ga naar de "Bestand" tab.Selecteer " Download als"; "Microsoft Word(.docx)" om je PDF naar een Word document te exporteren.
Als u uw Google Docs wilt converteren naar een Word-document, gaat u naar bestand > downloaden > Microsoft Word (.docx). Vervolgens opent u het bestand in Word.
Hoe verwijs je naar de bijlagen? Het is belangrijk dat je in de hoofdtekst minimaal één keer verwijst naar elke bijlage. Dit kan op twee manieren: door de bijlage tussen haakjes te noemen of door naar de bijlage te verwijzen in de lopende tekst. Verwijzen naar een specifiek onderdeel van een bijlage kan ook.
De eerste manier is door de bijlage tussen haakjes te noemen: 'Het volledige interview is te lezen in de bijlagen (zie Bijlage II)'. Een andere manier is om naar de bijlage te verwijzen in de tekst zonder haakjes te gebruiken: 'In Bijlage II vind je de volledig uitgeschreven interviews'.