Kan je gedragen schoenen terug brengen?

Reacties. Nee natuurlijk kun je ze niet terugbrengen, je hebt ze gedragen en er zit een vlek erop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op startpagina.nl

Hoe lang kun je wettelijk iets terug brengen?

Omdat u het product van te voren niet goed kunt beoordelen, heeft u bij koop op afstand een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen de termijn kunt u laten weten dat u het product wilt retourneren en u krijgt dan binnen 14 dagen uw geld terug, ook de bezorgkosten. De koopovereenkomst wordt dan ontbonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Kan je een gebruikt product retourneren?

Het risico bestaat dat je het product niet meer aan anderen kunt doorverkopen en je dus verlies draait op dit gebruikte product. Zo simpel ligt het niet. De wet bepaalt dat een consument in principe 14 dagen retourrecht heeft en het product binnen deze 14 dagen mag retourneren, zonder hierbij een reden te vermelden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bright-advocaten.nl

Wat als retour niet wordt geaccepteerd?

Over het algemeen adviseren wij webwinkels in dit soort situaties om het artikel retour te nemen en eventueel waardevermindering toe te passen. Voor die waardevermindering moeten het product wel echt beschadigd zijn. Alleen het feit of je ze al dan niet gedragen hebt is daarbij niet voldoende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Hoe retourneer je een product?

Pakket retour sturen
  1. Maak je retourpakket goed dicht en plak het retourlabel erop. Gebruik je de oorspronkelijke verpakking? ...
  2. Maak een verzendlabel met antwoordnummer. Je hoeft niks te betalen.
  3. Koop een verzendlabel. Je betaalt de normale verzendkosten voor een pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Geef jij een vuurtje aan een kind van 13 jaar? | Mensenkennis

30 gerelateerde vragen gevonden

Heb je altijd recht op retour?

Ik heb het product gekocht in een gewone winkel

In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Welke producten mogen niet geretourneerd worden?

Producten die de webwinkel níet mag uitzonderen - en dus retour moet nemen: Aanbiedingen. Producten die de winkel speciaal voor de klant besteld heeft (Dit is niet hetzelfde als maatwerk - zie verderop bij uitzonderingen) Tweedehands producten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wat zijn mijn rechten bij retourneren?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. U als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Is een winkel verplicht om geld terug te geven?

De koop is gesloten, dus de winkelier hoeft geen geld terug te geven. Uitverkoop of niet. De winkelier kan zelfs weigeren het jurkje terug te nemen en dat gebeurt ook vaak als u de kassabon niet meer heeft. De winkel meldt het retourbeleid soms op een bordje bij de kassa of op de kassabon, maar dit is niet verplicht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op volkskrant.nl

Heb je altijd 14 dagen bedenktijd?

De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af. U hebt ook bedenktijd als een digitaal product gratis lijkt, maar u wel uw persoonsgegevens moet delen om het af te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kan je schoenen terugbrengen zonder doos?

Een originele verpakking mag de verkoper niet eisen, maar er gelden wel de grenzen van redelijkheid en billijkheid: als de consument een product kan beoordelen zonder de verpakking te beschadigen, dan is er geen reden om de originele verpakking niet terug te sturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wat zijn je rechten als consument?

Rechten bij een koopovereenkomst

een product zonder beschadigingen; een compleet product; een product dat over de kwaliteiten beschikt die de verkoper heeft aangegeven; vermelding door de verkoper van bijkomende kosten, zoals bezorgkosten of installatiekosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat als een product niet voldoet?

Als de verkoper het niet goed oplost, mag u de koopovereenkomst beëindigen. Dat noemen we ook wel 'ontbinden'. U hebt recht op uw geld terug en moet het product teruggeven. Om de overeenkomst te ontbinden stuurt u een brief naar de verkoper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat te doen bij een miskoop?

Laat de verkoper weten wat er mis is met uw aankoop, bijvoorbeeld:
  1. Het product is beschadigd.
  2. Het product werkt niet.
  3. Het product is anders dan wat er in de advertentie staat. Er mist bijvoorbeeld een onderdeel. Of de maten kloppen niet.
  4. Het product is niet geleverd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Hoe kan ik een aankoop ontbinden?

Koopovereenkomst schriftelijk ontbinden

Schrijf de verkoper dan een brief. Zeg dat de verkoper het product niet heeft kunnen repareren. Of dat hij geen nieuw product wil geven. En dat u daarom de koopovereenkomst wilt ontbinden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Heb je altijd bedenktijd?

Als u iets in een winkel koopt, geldt er geen bedenktijd. Bijvoorbeeld bij de aankoop van een bankstel of keuken. Als u het product dan niet meer wil, kan de verkoper annuleringskosten vragen. Soms staan deze annuleringskosten in uw koopovereenkomst of algemene voorwaarden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Kan je afzien van een aankoop?

Als u een product of een dienst koopt in een winkel, kunt u er in principe helemaal niet meer onderuit. Wettelijk gezien hebt u geen herroepingsrecht. Ook al zijn ze niet wettelijk verplicht, voorzien sommige verkopers toch de mogelijkheid om een artikel te ruilen of om de terugbetaling ervan te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op eccbelgie.be

Hoe krijg je je geld terug?

Eis het geld terug via een brief

Stuur de geldlener dan een brief waarin u eist dat u het geld voor een bepaalde datum terugkrijgt. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief onderhandse lening terugvorderen. Stuur de brief aangetekend. U krijgt dan bewijs dat brief is verstuurd en ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Hoe krijg je je geld terug als je bent opgelicht?

Krijg ik mijn geld terug? De kans dat je je geld terug krijgt is erg klein. Als de zaak door de politie wordt behandeld, dan bepaalt de rechter of het geld terugbetaald moeten worden. Maar meestal heeft de oplichter het geld al opgemaakt voordat je het eindelijk kunt terugkrijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vraaghetdepolitie.nl

Wat valt er onder hygiene artikelen?

Tandenborstels of scheerapparaten liggen natuurlijk vrij voor de hand, maar oordopjes voor festivals of earbuds om naar muziek te luisteren zijn ook hygiëne-producten. Denk daarnaast aan bepaalde cosmetica, zoals lippenstift, of aan matrassen. Ook producten met een digitale inhoud zijn moeilijk te retourneren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op business.trustedshops.nl

Kan herroepingsrecht worden uitgesloten?

Het herroepingsrecht is uitgezonderd voor zover de consument verklaard heeft om akkoord te gaan met levering van de digitale inhoud tijdens de bedenktermijn. Let op! Deze verklaring én de verklaring dat de consument afstand doet van zijn recht op ontbinding moet in de bevestiging van de overeenkomst worden opgenomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Is een retour formulier verplicht?

Als webwinkelier ben je verplicht te voldoen aan je informatieplichten. Zo is het verplicht een modelformulier herroeping beschikbaar te stellen aan je klanten. Jouw klanten hoeven dit formulier echter niet te gebruiken, ze mogen hun retouren bijvoorbeeld ook per e-mail aanmelden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Wie betaalt kosten retour afzender?

Een webshop is verplicht om de verzendkosten terug te betalen, als de bestelling althans in zijn geheel wordt teruggestuurd. Als slechts een deel van de bestelling wordt teruggestuurd, dan hoeft de webshop de verzendkosten niet terug te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Waar staat het herroepingsrecht?

De Basis. De basis van de wet is simpel. Elke consument heeft tot 14 kalenderdagen na ontvangst van zijn bestelling de tijd om aan te geven zijn bestelling geheel of gedeeltelijk te willen retourneren. Na aanmelding van de retour heb je nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen naar de webwinkel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Wat doen bij non conformiteit?

Klagen over non-conformiteit: klachtplicht

De non-conformiteit moet binnen bekwame tijd aan de verkoper kenbaar worden gemaakt. Dit noemen we de klachtplicht. Over het algemeen wordt een termijn van 2 maanden gehanteerd. De termijn vangt aan nadat de non-conformiteit de koper bekend is of had kunnen zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hijink.com

Populaire vragen