Nee. Retourpinnen kan alleen als de aanschaf met uw betaalpas of contactloos afgerekend is. De winkelier heeft daarom de oorspronkelijke pinbon nodig om een retourpintransactie in gang te zetten.
De volgende werkdag wordt het bedrag bijgeschreven op de rekening van de klant.
Een terugbetaling wordt normaal gesproken binnen twee werkdagen verwerkt. Houd rekening met weekeinden. In het minst gunstigste geval kan het tot vijf dagen duren voordat het geld binnen is op de rekening van jouw klant. Wanneer er betaald is via een automatische incasso, bestaat er een terugbetaaltermijn van 56 dagen.
Dubbele afschrijving bij het pinnen
De eigen bank kan de betaling niet ongedaan maken. Je hebt zelf in de winkel voor de extra betaling goedkeuring gegeven, ook al was dat onbedoeld.
Retourpinnen is als het ware een omgekeerde pinbetaling. De winkelier stort het bedrag via uw betaalpas terug op uw bankrekening. De eerstvolgende werkdag wordt het retourbedrag bijgeschreven.
In het dashboard kun je ook kiezen voor retourpinnen. Met retourpinnen krijgt je klant het geld binnen één dag teruggestort op zijn betaalrekening. Controleer wel even voordat je het aanvraagt bij je leverancier of jouw pinautomaat geschikt is voor retourpinnen.
Retourpinnen is een omgekeerde pinbetaling. Via de betaalautomaat stort u het bedrag terug dat de klant eerder met zijn betaalpas heeft betaald. Het geld staat de volgende werkdag op zijn rekening.
U kunt in het algemeen aankopen die u heeft gedaan met Apple Pay retourneren als u het ontvangstbewijs overlegt. Wanneer de verkoper uw terugbetaling heeft verwerkt, wordt deze automatisch teruggestort op de kaart waarmee de betaling is gedaan.
Uw klant krijgt een door u ondertekende retourpinbon mee als bewijs dat het geld gegarandeerd naar hem onderweg is. Net zoals u een pintransactie de volgende werkdag bijgeschreven krijgt op uw rekening, krijgt de consument via Retourpinnen het retourpinbedrag de eerstvolgende werkdag op zijn bankrekening.
De wet verplicht niemand om wettige betaalmiddelen te accepteren. Winkeliers mogen contant geld (biljetten en munten) of betalen met een pinpas of creditcard weigeren. Wel geven winkeliers meestal aan welke betaalmiddelen ze niet accepteren. Bijvoorbeeld via raamstickers of kassastickers.
Contactloos betalen pinautomaten verplicht vanaf november 2019.
Standaardlimiet betaalautomaat
De limiet voor betalen bij een betaalautomaat is standaard € 5.000 per week. Bij een Rabo RiantPakket is dit € 10.000 en bij een Rabo JongerenRekening € 500.
Wordt er een fout weergegeven zodra u de bankpas probeert in te voeren, terwijl een ander zonder problemen geld kan opnemen, dan kan het ermee te maken hebben dat u zich bij een vreemde bank bevindt. Is er een computerstoring bij uw huisbank, dan beïnvloedt dat ook geldopnames bij de geldautomaten van andere banken.
Bij de bank betaal je transactiekosten. Die zijn gemiddeld tussen de € 0,05 en 0,25 cent per transactie. Dat zijn de kosten die de bank maakt om het geld te verwerken en op je rekening te storten. Een contante betaling kost je daarentegen gemiddeld € 0,29.
Voor zowel opnemen als storten kun je terecht bij de automaten van Geldmaat. Deze automaten vind je overal in Nederland op de plekken waar je ze nodig hebt, zoals in winkelcentra, winkels of bouwmarkten. Je herkent de automaten aan hun gele kleur en de naam Geldmaat.
U kunt een iDEAL-betaling niet terugdraaien. Wanneer u akkoord geeft voor de iDEAL betaling binnen uw internet- of mobielbankieromgeving kan deze handeling niet meer ongedaan gemaakt worden. Terugvorderen is niet mogelijk. Het bedrag wordt direct van uw rekening geboekt.
Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent. Betaald is betaald. Zelfs een betaling in het kader van een doorlopende opdracht is onomkeerbaar. Enkel wanneer de fout bij de thuisbankmodule en dus buiten jezelf ligt, kan je je bank vragen om het verkeerdelijk overgemaakte geld te recupereren.
Nee. Storneren kan alleen als iemand geld van uw rekening haalt via een: automatische incasso. eenmalige incasso.
Contactloos betalen is gemakkelijk, snel en veilig. De reden voor betaalkaartmaatschappijen MasterCard/Maestro en Visa/V PAY om vanaf 1 januari 2020 het verplichten om op uw betaalautomaat óók contactloze betalingen te kunnen accepteren, naast de betalingen via de chip of via de magneetstrip.
Dit betekent dat het niet meer veilig is om deze betaalautomaten te gebruiken. Daarnaast moeten vanaf 1 januari 2020 volgens regelgeving van Visa en Mastercard alle betaalautomaten in Nederland contactloze betalingen kunnen ontvangen. Als jouw automaat hier niet aan voldoet, moet je je pinautomaat vervangen.